AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Begynner på utdanning til høsten. Universitet. Går på videregående nå. Har ikke fått stipend før. Skal flytte ca. 60 mil fra foreldrene mine og bo i leilighet som en person som eier leiligheten selv. Hva legges til grunn for utregning av stipend egentlig? Hva kan jeg regne med å få? Foreldrene mine tjener godt, har det noe å si?
Glynis Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 www.lanekassen.no Og nei, foreldre har ikke noe å si lenger når det gjelder høyere utdanning.
Minimee66 Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Det bli vel 90000 for et helt år, hvor 55000 er lån og resten stipent hvis bestått eksamen. Kan regne ut selv mer eksakt her:http://app.lanekassen.no/stottekalk/
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Når foreldrene dine ikke forsørger deg lengre (noe jeg antar de ikke gjør når du skal begynne på en høyere utdanning), har ikke deres inntekt noe å si. Alle som søker på fullt stipend og lån (maksimal basisstøtte) får det samme, såfremst det ikke er spesielle forhold inne i bildet. Du kan lese om hvor mye du kan få her. Du kan regne ut hvor mye du kan få her. Du vil nok få 45 400,- per semester.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Takk for hjelp ! Regnet det ut og kom fram til 90.800 kr i lån, men da regner jeg med at jeg består eksamen sånn at noe av det blir omgjort til stipend!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå