Gå til innhold

Nyttårsfest i nyinnflyttet leilighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har nettopp kjøpt oss en leilighet som vi flytter inn i før jul. Vi tenkte å fortsette med vår lille tradisjon på nyttårsaften, og invitere noen venner hjem til oss. Som regel blir folk ganske fulle og sannsynligvis litt høylydt, men det har ikke vært noe problem der vi har bodd før. Hvordan tror dere at våre nye naboer reagerer om vi har nyttårsfest i vår nye leilighet? Det er tross alt nyttårsaften, og de fleste tar seg jo mer enn ett glass alkohol i løpet av kvelden, og har sannsynligvis selskap selv, eller er i selskap andre steder. Vi vil såklart be gjestene om å ikke være for høylydte, så fremt det er mulig, og vi vil holde oss inne i leiligheten hele tiden, bortsett fra når klokka slår tolv og vi må gå utenfor og se på raketter og juble for det nye året. Jeg har sjekket litt og funnet ut at omtrent alle som bor i huset vårt er i tredveårene. Usikker på om noen har barn, men jeg ser for meg at ingen har det, da leilighetene sannsynligvis er litt for små for småbarnsfamilier... Den eldste som bor der er 57 år gammel, men feirer man kanskje et annet sted om man bor alene?

Håper på mange svar fra dere, for å få så mange meninger som mulig! Vi har så utrolig lyst til å ha nyttårsfest selv, da vi ikke har noe sted å feire/spise nyttårsmiddag med noen, og har dette som tradisjon. Håper virkelig det er mulig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv en nabovarsel, og elgg i postkassen til alle naboene deres. Dere er ansvarlig for å holde ro, for dere skal ikke forstyrre andre etter et visst klokkeslett, nyttårsaften eller ikke. Derfor bør dere også snakke med gjestene deres, og forklare de at de bør holde seg litt rolig.

Men med en nabovarsel, kan det godt være at naboene er litt mildere mot dere. Ville ikke antatt at noen ikke er hjemme, uten at du faktisk vet det. Er ikke alle som feirer nyttårsaften, selv om dere gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det bør gå veldig bra! Kanskje sette opp en nabovarsel, dersom dere viirkelig vil være på den sikre siden.

Men vil tro de fleste i hybelklompekser regner med litt støy på nyttårsaften. Jeg hadde ikke reagert overhodet.

Kos dere i ny leilighet og med fest!! :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabovarsel, og be gjestene om å prøve å beherske støynivået noe, siden dere akkurat har flytta.

Det er ihvertfall det jeg ville gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet inn i ny leilighet og hadde fest uken etter med over 30 bråkete folk på 60kvm.. på forhånd hadde vi hengt opp nabovarsel med ørepropper tapet ved sidenav. vi snakket også med noen av de eldre damene i blokken og fortalte det bare var å si fra om vi skulle dempe oss.

samtlige vi snakket med fortalte at det normalt var altfor stille i blokken, og støy bare var koselig. i tillegg synes de øreproppene var morsomme ;)

ingen klager og fest til 5-6 om morgenen... :D

snakk med noen naboer og hør hvor landet ligger, så går det sikkert fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært naboen din, så hadde jeg satt stor pris på om du hadde spurt meg om det er greit først. I samme slengen kan du spørre om de synes det er greit at du har fest innimellom. Ikke mye som er mer irriterende enn å planlegge en rolig kveld, og den blir ødelagt av naboene og deres høylytte gjester. Synes det er vanlig folkeskikk å si fra om at man skal ha fest. Når det er sagt, så tror jeg at de fleste regner med at det blir leven på nyttårsaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...