Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som ikke har sett videoen enda:

Hva synes dere? Klein? Selvforherligende? Fin?

Og viser den egentlig hva sykepleie er? For meg ble dette veldig klisjépreget..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullstendig idiotisk. Som om den sier noe som helst om det å faktisk være spl. Er ikke mye idyll i virkeligheten

Skrevet

Det er ikke meningen at det skal se ut som idyll heller. Mer at man kan kunne se betydningen og det positive i sykepleie. Tror jeg da.

Jeg synes den er fin jeg.

• Liker 6
Skrevet

Jeg syns den er fin, og de fleste sykepleiekollegene min er enige. Den viser noe av bredden i sykepleie, mange tror det eneste sykepleiere gjør er å skifte bleier... Den viser at sykepleiere kan være både unge og eldre, kvinner og menn, og at det er rom for mange fine opplevelser i helsevesenet, ikke bare syting og klaging og rop om underbemanning. Den viser også at sykepleiere gjør en forskjell for MANGE mennesker i ulike livsfaser, og det er det mange som faktisk ikke er klar over.

Klisje sier du ts, nja det er jeg ikke helt enig i, jeg kjenner meg igjen i mye den filmen viser etter å ha jobbet litt ulike steder. Og jeg liker at den gjør meg stolt over yrket mitt, det er mange som gremmes over å si at de er sykepleier fordi det oppfattes som "bleieskiftarbeider" eller ikke fint nok. Det er i likhet med andre helsefagutdanninger er givende og viktig yrke, og de fleste sykepleiere er glad i jobben sin og trives godt til tross for mangelfulle rammevilkår. Og det syns jeg filmen viser.

• Liker 6
Skrevet

Den gjør meg stolt over yrket mitt!

• Liker 4
Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg synes den er fin. Den har gitt meg inspirasjon/motivasjon til å gå videre til sykepleie etter helsearbeiderfag.

Jeg er stolt over å hjelpe andre mennesker uansett da.

Skrevet

Ekstremt klein og selvforherligende

Gjest MorAase
Skrevet

Meget bra!

Dog, bildene fikk meg til å glemme musikken og å lytte etter teksten. Men ja, det er fint å vise noe av det sykepleiere byr på hver eneste dag. En undervurdert yrkesgruppe.

• Liker 2
Skrevet

Synes den var fin. Kjenner meg igjen både i tekst og bilde.

Er stolt over å kunne si:

Jeg er sykepleier.

• Liker 2
Skrevet

Ekstremt klein og selvforherligende

Er på en måte enig. Hvis man hadde byttet ut sykepleierne med en annen yrkesgruppe hadde det neppe folk vært så positive.

Skrevet

Jeg tenker at jeg ikke er fornøyd med at kontigenten min går til slikt piss.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Er på en måte enig. Hvis man hadde byttet ut sykepleierne med en annen yrkesgruppe hadde det neppe folk vært så positive.

Kanskje yrkesgruppen er et poeng her da? For å påpeke det opplagte...

• Liker 1
Skrevet

Syns den er kjempefin - den får frem at sykepleie handler om MENNESKELIGHET. Greit så må vi skifte bleier også, men et bleieskift er ikke bare et bleieskift. Man må ikke glemme at det er et menneske inni den kroppen som skiftes på, som kanskje syns det er vondt og vanskelig å måtte gå med bleie. Som kanskje er flau - skjemmes. Jobben skal gjøres på en måte som gjør at personen bevarer sin verdighet, DET er sykepleie. Og det setter jeg min ære i å få til.

• Liker 7
Skrevet

Kanskje yrkesgruppen er et poeng her da? For å påpeke det opplagte...

ja, jeg skjønner da det :klaske: Poenget mitt var at få hadde likt en lignende reklame med jurister f. eks.

Skrevet

ja, jeg skjønner da det :klaske: Poenget mitt var at få hadde likt en lignende reklame med jurister f. eks.

Hvis de hadde vist at jurister også var mennesker og gjorde noe annet enn kun å tenke penger så hadde jeg vært veldig positiv jeg.

Skrevet

Dere som syns den er klein og kvalm, hvorfor det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...