Gjest Grønnblomst Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 (endret) Ha utdanner/utdannet du deg til? hvorfor? Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? Hvis ferdig, ble det slik du hadde tenkt, eller ville du gjort noe annerledes i dag? Hvor studerte/studerer du? Hvor lang tid tok det? Endret 30. november 2011 av Grønnblomst
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Ha utdanner/utdannet du deg til?Ingenting spesielt, men holder på med en dobbel bachelorgrad med fordypning i medievitenskap og russisk. hvorfor?Fordi det er det som interesserer meg. Og fordi jeg ikke var smart nok(les:gode nok karakterer)til å komme inn på veterinær. Hvor kan du jobbe med med den kompetansen?Mange steder. Helst noe kreativt, som reporte e.l. Eventuelt på ambassader og sånt. Tolk. Har også praktisk pedagogikk så i verste fall i skolen Hvor studerte du? I trondheim også tromsø eller oslo neste år(har ikke bestemt meg) Hvor lang tid tok det? Altfor lenge.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Hva utdanner/utdannet du deg til? Master i molekylærbiologi. Studerer nå til en master i farmasi. Hvorfor? Fordi jeg har alltid hatt en interesse for naturvitenskap og medisin. Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? Sykehus, Kripos, farmasøytisk industri, legemiddelverket, apotek, og mange andre steder. Hvor studerte du? Bergen Hvor lang tid tok det? Laang tid:)
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Hva utdanner/utdannet du deg til? Elektroingeniør Hvorfor? Fordi det er intereserer meg, og jeg ønsker en jobb uten turnus som er ok betalt. Hvor kan du jobbe med med den kompetansen?Mange forskjellige steder, og avhengig av om det blir master og hva slags master. Utallige ingeniørfirmaer iallefall. Hvor studerte du?Barteby Hvor lang tid tok det? Spørs om jeg skal ta master det. Ingeniørstudiet er på 3år, master på 2 år etter det.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Ha utdanner/utdannet du deg til? Jeg utdanner meg til å bli lærer. hvorfor? Fordi læreryrket er drømmeyrket Er kjempeglad i å undervise og være sammen med ungdom, i tillegg til mange flere grunner jeg ikke orker å ramse opp. Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? Hovedsaklig som lærer i grunnskolen, men for eksempel også innen voksenopplæring, skoleledelse m.m. Kan også ta videreutdanning som kvalifiserer meg til andre yrker. Hvis ferdig, ble det slik du hadde tenkt, eller ville du gjort noe annerledes i dag? Er enda noen år til jeg er ferdig, men hittilg er jeg veldig fornøyd med valg av studie, studiested og opplegget på studiet generelt. Hvor studerte/studerer du? På et av landets universiteter. Hvor lang tid tok det? Utdanningen tar 5 år.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Hva utdanner/utdannet du deg til? Statsautorisert revisor hvorfor? Fordi det er innenfor et fagområdet hvor jeg er naturlig flink. Men også pga maktfølelsen. Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? Omtrent overalt. Hvis ferdig, ble det slik du hadde tenkt, eller ville du gjort noe annerledes i dag? Ville ikke gjort noe annerledes i dag. Hvor studerte/studerer du? Handelshøyskolen Hvor lang tid tok det? 3 år skole -> 2 år i jobb -> Praktisk eksamen -> 2 år skole -> 2 år jobb -> høyere praktisk eksamen
Moscato Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Ha utdanner/utdannet du deg til? - Veterinær hvorfor? - Ante ikke hva jeg ville bli, kom inn på NVH og gav det en sjanse. Og så har jeg blitt mer motivert etter hvert som jeg har sett mer av yrket. Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? - Veterinærklinikker, med forskning, mattilsynet, dyrepark osv Hvis ferdig, ble det slik du hadde tenkt, eller ville du gjort noe annerledes i dag? - Ikke ferdig Hvor studerte/studerer du? - Norges Veterinærhøgskole i Oslo Hvor lang tid tok det? - 5,5 til 6 år.
Gjest loren Skrevet 2. desember 2011 #8 Skrevet 2. desember 2011 Ha utdanner/utdannet du deg til? Sosionom hvorfor? Jeg vil jobbe med mennesker, og sosionom er den utdannelsen ved siden av barnevernperdagog som ofte kreves til de jobbene jeg vil ha Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? Nav (skjer ikke), barnevern, flytningetjeneste, skole, diverse prosjekter. Hvis ferdig, ble det slik du hadde tenkt, eller ville du gjort noe annerledes i dag? ikke ferdig enda Hvor studerte/studerer du? Oslo Hvor lang tid tok det? Normalt 3 år, tar på deltid av økonomiske grunner og bruker 4.
Gjest nijan Skrevet 2. desember 2011 #9 Skrevet 2. desember 2011 (endret) Hva utdanner/utdannet du deg til? Bachelor i informatikk hvorfor? skulle gjerne vist det selv Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? det meste innen data Hvis ferdig, ble det slik du hadde tenkt, eller ville du gjort noe annerledes i dag? det var ikke sånn som jeg forventet og jeg ble litt demotivert av det da jeg kom ut i arbeidslivet men jeg angrer ikke. Den utdannelsen som jeg har idag kan jeg ta med meg videre overalt. Uansett om det er ikke noe jeg har lyst til å drive med hele livet så er det utrolig fint å ha den Hvor studerte/studerer du? UIO - Universitet i oslo Hvor lang tid tok det? Tok meg 3 år å bli ferdiig med bacheloren min Endret 2. desember 2011 av nijan
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #10 Skrevet 2. desember 2011 Ha utdanner/utdannet du deg til? Sykepleier, har prøvd masse forskjellig men har nå endelig funnet ut at jeg vil bli jordmor eller psykiatrisk sykepleier. hvorfor? Fordi jeg vil gjerne hjelpe mennesker, er interessert i hvordan de tenker og er også interessert i hva som skjer med kroppen under graviditet og hva som skjer psykisk med mora og vil gjerne veilede henne og se hvordan babyen vokser og hjelpe dem etter fødselen. Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? Sykehus, sykehjem (ikke som jordmor da;)) på skoler, masse forskjellig Hvor studerte/studerer du? Vestlandet Hvor lang tid tok det? Sykepleie tar 3 år, så 1 eller 2 med jobb, så 2 år psykiatrisk sykepleie eller jordmor
Kilikia Skrevet 2. desember 2011 #11 Skrevet 2. desember 2011 Hva utdannet du deg til? utdannet meg til lege, har nå spesialisert meg i hjertekirurgi Hvorfor? Fordi jeg er svært interessert i å hjelpe andre mennesker og har alltid tenkt at dette var en trygg jobb på den måten at du kan få jobb hvor som helst i verden. Hvor kan du jobbe med denne kompetansen? kan jobbe innen medisin og forskning. Hvis ferdig, ble det slik du hadde tenkt, eller ville du gjort noe annerledes i dag? Nei, jeg er svært fornøyd med jobben min og syns jeg gjorde et veldig bra valg når det kom til å studere medisin Hvor studerte du? Jeg studerte ved Yerevan state medical university. Hvor lang tid tok det? det tok 6 år.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #12 Skrevet 2. desember 2011 Ha utdanner/utdannet du deg til? Fengselsbetjent hvorfor? Fordi det er en jobb som gir meg utrolig mye! Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? I fengsel. Hvis ferdig, ble det slik du hadde tenkt, eller ville du gjort noe annerledes i dag? Ikke ferdig. Hvor studerte/studerer du? Oslo Hvor lang tid tok det? Utdannelsen går over 2 år, pluss et pliktår. Jeg føler meg utrolig priviligert som har kommet inn på en så flott og spennende utdanning til et utfordrende og viktig yrke
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #13 Skrevet 2. desember 2011 Ha utdanner/utdannet du deg til? Jeg utdanner med i øyeblikket til å bli psykolog Hvorfor? Fordi jeg alltid har hatt interesse for studiet av atferd og mentale prosesser. Dessuten anser jeg meg selv for å være en empatisk person som vil kunne formidle faglig omsorg og samtidig håndtere den enkelte klients sak på en profosjonell måte. Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? Jeg kan jobbe på psykiatriske institusjoner og sykehus(?). Så kan jeg vel jobbe på ulike omsorgssentere for mennesker som sliter psykisk eller søker etter noen å snakke med Hvor studerte/studerer du? Jeg studerer i Danmark! Hvor lang tid tok det? Det vil ta fem år i teorien + to års praksis i Norge. Gleder meg fantastisk mye til å bli ferdig og komme ut i jobb!
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #14 Skrevet 2. desember 2011 Ha utdanner/utdannet du deg til? Fengselsbetjent hvorfor? Fordi det er en jobb som gir meg utrolig mye! Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? I fengsel. Hvis ferdig, ble det slik du hadde tenkt, eller ville du gjort noe annerledes i dag? Ikke ferdig. Hvor studerte/studerer du? Oslo Hvor lang tid tok det? Utdannelsen går over 2 år, pluss et pliktår. Jeg føler meg utrolig priviligert som har kommet inn på en så flott og spennende utdanning til et utfordrende og viktig yrke Drømmejobb! Er du kvinne? Jobber du i kvinnefengsel? Fungerer det fint?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #15 Skrevet 2. desember 2011 Drømmejobb! Er du kvinne? Jobber du i kvinnefengsel? Fungerer det fint? Ja, det er drømmejobben! Elsker virkelig jobben min! Er kvinne ja. Har jobbet i både manns- og kvinnefengsel. Fungerer kjempefint, har stortrivdes på de 3 fengslene jeg har vært innom hvertfall. 2
Wildy Skrevet 2. desember 2011 #16 Skrevet 2. desember 2011 Ha utdanner/utdannet du deg til? Er sykepleier; arbeider på skjermet dementavdeling hvorfor? Hvorfor jeg ble sykepleier?Jeg vil gjøre en forskjell i livet til folk; en jobb som merkes og huskes.Jeg trives med å arbeide med mennekser, og oppdaget under studietiden at jeg er speislet flink på kommuniksjon med mennesker med demens.De "ingen" andre får til får jeg til. Hver gang. Demens er utrolig spennende å arbeide med! Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? Kommunehelsetjenetsen, sykehus, legemiddelindustrien, Leger uten grenser,konsulent, alt som har med barn, unge, voksne eller eldre og sykdom\funskjon. Hvis ferdig, ble det slik du hadde tenkt, eller ville du gjort noe annerledes i dag? Jeg stortrives i jobben min, og er også så heldig å ha en sjef som lar meg styre på med det jeg mener er viktig. Det jeg savner er et større fagmiljø, er mye alene som spl på jobb. Hvor studerte/studerer du? Hist Hvor lang tid tok det? Bachelor på tre år, er ferdig med videreutdanning om ett halvt år.
Gjest Survival Skrevet 2. desember 2011 #17 Skrevet 2. desember 2011 Aner ikke hva jeg utdanner meg til. Tar masse forskjellige fag jeg syns er interessante, så får vi se hva det ender opp med til slutt Har bare brukt ett år til nå, men blir nok mange flere.
Anglofil Skrevet 3. desember 2011 #18 Skrevet 3. desember 2011 Ha utdanner/utdannet du deg til? Målet er å bli lærer. Har tatt fire år på allmennlærer, to år bachelor i engelsk og tar nå en master i engelsk. Vil først og fremst bli engelsklærer. hvorfor? Fordi jeg da kan kombinere de to tingene jeg elsker her i verden, nemlig det å være lærer og det å jobbe med engelsk. Jeg elsker engelsk og for meg er lærerdrømmen et kall jeg har hatt siden jeg var seks år. Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? I grunn mange steder, det er i grunn bare ens egne begrensninger som vil stoppe meg. Hvor studerte/studerer du? Høgskolen i Oslo og Universitetet i Agder. Hvor lang tid tok det? Jeg er i mitt syvende år med utdanning. Mvh Yvonne
Mermaid Blues Skrevet 3. desember 2011 #19 Skrevet 3. desember 2011 Hva utdanner/utdannet du deg til? Regissør og dramaturg for teater hvorfor? Teater er livet mitt, har vært min drivkraft og inspirasjon siden jeg var fjortis og byttet ut plakatene av ponnier og kattunger med Peer Gynt og Jesus Christ Superstar. Har hatt så mange fantastiske opplevelser i teateret, og mitt største ønske er å være en del av det. Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? Med kompetansen jeg får fra mitt nåværende studiested kan jeg jobbe hvor som helst i Europa, USA og Australia. Hvis ferdig, ble det slik du hadde tenkt, eller ville du gjort noe annerledes i dag? Ikke ferdig, så det er vanskelig å svare på. Hvor studerte/studerer du? University of Glasgow, College of Arts. Tredjeåret blir trolig et annet sted, håper å komme inn i USA Hvor lang tid tok det? Jeg er ferdig utdannet regissør om 3,5 år, tar sannsynligvis en ettårig postgrad. master etter det for å bygge på kompetansen innen dramaturgi og dramatisk skriving.
White Skrevet 3. desember 2011 #20 Skrevet 3. desember 2011 Ha utdanner/utdannet du deg til? Jeg studerer til å bli tannlege. hvorfor? Fordi jeg er interessert i mennesker, helse og spesielt tannhelse. Odontologifaget er kjempespennende, og jeg brenner for at de med tannlegeskrekk skal få slippe å føle at de dør hver gang de må til tannlegen. Hvor kan du jobbe med med den kompetansen? Tannlegekontor, kan også bli forsker. Hvor lang tid tok det? Tannlegestudiet er femårig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå