Gå til innhold

Har bestilt fra USA, men er akkurat over tollgrensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om dette ligger under riktig emne, men jeg prøver.

Skal bestille noen småting fra USA som kommer på tilsammen 204 NOK. Hvordan tror dere det blir med tanke på tollen? Det er kun 4 kroner over tollgrensen. Og om det blir toll, hvor mye tror dere dette blir på da? Er snakk om matvarer.

Tusen takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestilte fra utlandet og varen på kom på 200 kr og 50 øre!! Måtte likevel betale toll og moms.

Så du kommer nok ikke utenom, over grensen er over grensen uansett :)

Gjest ms_kwang
Skrevet

kunne skrevet "gave" :)

det har jeg gjort! :)

eller når jeg bodde i USA og skulle snede hjem til norge "gave" x)

det har jeg hørt at flere har gjort enten å sende hjem eller bestille :P å faktisk skrive "gift/gave" så er det ikke sååå ille :)

en kompis sendte flatskjerm,ps3 og diverse under på gave "til seg selv" og det gikk helt greit :)

Skrevet

Jeg bestilte fra utlandet og varen på kom på 200 kr og 50 øre!! Måtte likevel betale toll og moms.

Så du kommer nok ikke utenom, over grensen er over grensen uansett :)

Hehe det var det jeg var redd for :gjeiper:

Neida, om det ikke er snakk om så altfor mye penger så går det jo greit.

Husker du hvor mye du måtte betale i avgifter da?

Skrevet

Går også an å spørre selger om de kan justere ned prisen. Har gjort dette både til private selgere og godt kjente nettbutikker :)

Nettbutikker skriver også ofte "vareprøver" og justerer prisen godt ned under 200 NOK. :)

Skrevet

Ja det er sant. Jeg kan jo evt. sende en mail til de før jeg bestiller å høre hva de sier :)

Skrevet

Føler meg litt smådum nå fordi jeg ikke har noe peiling. Men, om jeg bestiller to bestillinger med noen minutters mellomrom, vil de da sendes som en bestilling eller blir det da to pakker på under 200 kr per?

Hehe, virker sikkert litt gjerrig og gnien nå, men jeg gidder ikke å betale tollavgifter dersom jeg ikke må :gjeiper:

Skrevet

Føler meg litt smådum nå fordi jeg ikke har noe peiling. Men, om jeg bestiller to bestillinger med noen minutters mellomrom, vil de da sendes som en bestilling eller blir det da to pakker på under 200 kr per?

Hehe, virker sikkert litt gjerrig og gnien nå, men jeg gidder ikke å betale tollavgifter dersom jeg ikke må :gjeiper:

På nettbutikken strawberrynet gjør jeg dette hele tiden og får to forskjellige pakker :)

Men nå er den butikken fullt klar over situasjonen i Norge med toll og moms da. Vet ikke om det har noe å si nei.

Hvilken butikk bestiller du fra? Er det en butikk som er godt kjent i Norge, så er det mest sannsynlig klar over dette og vil sende deg pakkene i to forskjellige bestillinger.

Skrevet

Bestiller noe lavkarbo greier fra Iherb. Vet ikke hvor godt kjent det er. Men ser jo at det er flere og flere som bestiller derfra.

Skrevet

Bestiller noe lavkarbo greier fra Iherb. Vet ikke hvor godt kjent det er. Men ser jo at det er flere og flere som bestiller derfra.

Du er klar over at frakt ikke regnes med når en skal beregne toll og moms ja? :)

Del pakken i to da, bestill en nå og så bestiller du den neste når du får mail om at pakken er pakket og sendt. Det blir sikkert allerede i morgen

Skrevet

Du er klar over at frakt ikke regnes med når en skal beregne toll og moms ja? :)

Ja det har jeg fått med meg :-)

Da får jeg bestille på nytt i morgen. Tusen takk for all hjelp :-)

Skrevet

Tja si det.. Jeg betalte over 400kr på noe som kostet ca 200kr.........

Skrevet

Tja si det.. Jeg betalte over 400kr på noe som kostet ca 200kr.........

OI! Det er drøyt.

Skrevet

OI! Det er drøyt.

Ja jeg var rimelig snurt etter at jeg hadde hnetet pakken på postkontoret...........

Skrevet

Ja jeg var rimelig snurt etter at jeg hadde hnetet pakken på postkontoret...........

Det skjønner jeg godt. Var det noe spesialgreier eller vanlige varer?

Skrevet

Det skjønner jeg godt. Var det noe spesialgreier eller vanlige varer?

Det var 4 smykker bestilt på ASOS. Jeg bruker få fra ASOS i postkassen, så da jeg så hentelappen ante jeg toll. Men hadde jeg visst at et par kroner kunne bli til 200kr, da hadde jeg bestilt 2 pakker med 2 smykker pr. pakke ;)

Skrevet

Hvis det er iherb du bestiller ifra lønner deg seg å heller bestille flere ganger. Frakten der er uansett veldig lav, og de fleste pakkene derfra blir stoppet i tollen uansett hva de er merket med. Det er billigere å betale frakten 2 ganger enn å betale toll og moms i alle fall. Og ja, når du bestiller i 2 omganger sendes pakkene hver for seg. Har bestilt derfra mange ganger selv.

Skrevet

Jeg fikk refundert alle tollutgifter på en pakke fra strawberrynet.com. Pakken var på 215,- og tollen på ca det samme. Fylte ut skjema på sidene deres og hadde pengene tilbake på konto etter ca 4 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...