Gå til innhold

Hvorfor kan norske kvinner aldri bestemme seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er innvandrer. Jeg elsker norske kvinner utseendemessig, men fordi de aldri kan bestemme seg angående følelsene sine holder jeg meg unna. Med innvandrerjenter er veien til et forhold ikke så kronglete. Med norske jenter er det ofte slik:

"Vi har rota/hatt sex, men jeg er fortsatt usikker på om jeg vil ha ham. Føler jeg har noe på gang med en annen kar fra jobben osv osv" Med en innvandrerjente vet jeg at når leppene våre møtes, så er vi mer eller mindre et par, og sånn liker jeg det.

PS: Ikke anklag meg for å være et troll eller rasist. Er innvandrer. Er mann. Er også ærlig om hva jeg mener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er innvandrer. Jeg elsker norske kvinner utseendemessig, men fordi de aldri kan bestemme seg angående følelsene sine holder jeg meg unna. Med innvandrerjenter er veien til et forhold ikke så kronglete. Med norske jenter er det ofte slik:

"Vi har rota/hatt sex, men jeg er fortsatt usikker på om jeg vil ha ham. Føler jeg har noe på gang med en annen kar fra jobben osv osv" Med en innvandrerjente vet jeg at når leppene våre møtes, så er vi mer eller mindre et par, og sånn liker jeg det.

PS: Ikke anklag meg for å være et troll eller rasist. Er innvandrer. Er mann. Er også ærlig om hva jeg mener.

Innvandrerkvinne betyr ikke nødvendigvis trygghet og living happily ever after. M.t.p det økte antallet skilsmisser blant innvandrerfamilier her jeg bor så virker det som om de er like usikre som hvilkesomhelst andre.

At man gir uttrykk for å være 100% sikker på forholdet betyr ikke at man nødendigvis er det, men p.g.a forventingene om å være det fra sitt eget miljø.

Det kan også være kulturmessig, p.g.a i enkelte miljøer så skal man helst være gift og settled down i en viss alder, og dermed act'er de like it.

Dessverre slår den boblen sprekker før eller seinere.

• Liker 1
Skrevet

Har du hørt om valgets kvaler?

Når man ikke har noen (andre) valg så er "valget" veldig enkelt.

Men når man har mange valgmuligheter, så blir det plutselig mye vanskeligere å bestemme seg og å velge imellom ett av disse alternativene.

Og jo fler muligheter man har desto verre blir det å velge.

Derav valgets kvaler.

Skrevet

Så hold deg unna ,da. Du er neppe et stort tap for oss uansett.

• Liker 4
Skrevet

Så hold deg unna ,da. Du er neppe et stort tap for oss uansett.

Helt HEEEEELT enig. Hva skal vi med menn som vil ha trygghet og fast stabilt forhold når vi har players å kose oss med. :fnise:

TS: Det er nok neppe norske jentet generelt, men tror det er mye alder og hvor du er i landet. Når jeg studerte i Oslo, så var nesten alle jentene der ute på byn (fa 20-25), hoppet fra den ene til den andre osv. Hjemme der jeg kommer fra, et mindre tettsted der "alle kjenner mora til naboen din", holder folk seg ofte litt mer i skinnet og roter mindre rundt. Det kan ha litt med kultur og forventninger å gjøre, og jenter i større byer bor gjerne for seg selv/kollektiv og sprer vingene i noen år uten at bygde-dyret tar dem.

Jeg er veldig norsk, giftet meg med min tredje kjæreste, men har aldri hatt et eneste ONS og det er ikke noe jeg kan se for meg at jeg kan gjøre heller. Vi er alle forskjellige, og du har kanskje hatt uflaks.

I det store og det hele er jeg veldig lite glad i generaliseringer på sånt nivå. Men kulturforskjeller merkes jo, jeg synes det gjør ting mer interessant. :)

(Før det kommer en AB og sier at jeg sikkert stemmer Rødt: Ja, det gjør jeg faktisk.)

• Liker 2
Skrevet

Det er noe ved deg som gjør at de revurderer. Kan være så mangt.

Skrevet

Off topic, med det at du er innvandrer og mann fritar deg ikke fra rasisme.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Helt HEEEEELT enig. Hva skal vi med menn som vil ha trygghet og fast stabilt forhold når vi har players å kose oss med. :fnise:

TS: Det er nok neppe norske jentet generelt, men tror det er mye alder og hvor du er i landet. Når jeg studerte i Oslo, så var nesten alle jentene der ute på byn (fa 20-25), hoppet fra den ene til den andre osv. Hjemme der jeg kommer fra, et mindre tettsted der "alle kjenner mora til naboen din", holder folk seg ofte litt mer i skinnet og roter mindre rundt. Det kan ha litt med kultur og forventninger å gjøre, og jenter i større byer bor gjerne for seg selv/kollektiv og sprer vingene i noen år uten at bygde-dyret tar dem.

Bygde-dyret er bra greier :tommelopp:

Jeg er veldig norsk, giftet meg med min tredje kjæreste, men har aldri hatt et eneste ONS og det er ikke noe jeg kan se for meg at jeg kan gjøre heller. Vi er alle forskjellige, og du har kanskje hatt uflaks.

Jepp, det finnes mange blåste folk man kan ha uflaks med.

Endret av Steinar40
Skrevet

Forstår deg godt. I min kultur et kyss (ofte også en klem) betyr allerede interessen og ønske om et forhold. Da er det lettere. Men samtidig, så er det mange som ble påvirket av den vestlige holdningen og ble mer "frie" i utrykkene sine.

Skulle ønske jeg levde i 1800.

Skrevet

(Før det kommer en AB og sier at jeg sikkert stemmer Rødt: Ja, det gjør jeg faktisk.)

Jeg synes du virka som en kul jente, men nå mista jeg all respekt for deg :(

Skrevet

Nei for det går jo ikke an å være innvandrer og rasist... :filer:

Til å ikke være rasist, så synes jeg du generaliserer noe helt forferdelig. Norske kvinner er ikke en homogen gruppe, akkurat som innvandrermenn ikke er det.

Men siden du er så glad i å sette folk i bås, så kan du jo bare finne deg en innvandrerkvinne -ferdig arbeid!

• Liker 3
Skrevet

Alle de vinglete kvinnfolkene her i landet får meg heller til å sette langt større pris på de som virkelig vet hva de vil og ikke spiller spill.

Skrevet

Du generaliserer veldig. Ikke alle "norske kvinner" er like.

Men det er definitiv stor aksept for å holde mulighetene åpne her. Selvsagt foretrekker de fleste å vite om man er "sammen" med en gang.

Men flørting og kyss betyr ikke et forhold. Vanligvis er man ikke sammen etter å ha hatt sex heller. Kulturer varierer veldig, og vi har mange kulturer i Norge også (du representerer jo en av dem. :) ).

Ikke alle innvandrere er like heller. Er det du mener at når du dater noen fra din egen kultur, så er det lettere å ta tegnene på at man er sammen? Det er jo ganske åpenbart, og ikke negativt heller.

Jeg er en norsk kvinne. Når jeg var "yngre" var jeg en del på byen, ikke uvanlig å møte noen, kysse litt, og si hadet. Jeg bodde i Japan ett år - der var det igjen sånn som du nevner - det tok laaang tid å komme dit hvor man kysset, og kysset var veldig "bindende" - da var man sammen!

Skrevet

Jeg bodde i Japan ett år - der var det igjen sånn som du nevner - det tok laaang tid å komme dit hvor man kysset, og kysset var veldig "bindende" - da var man sammen!

Sånn burde det fortsatt ha vært her også. Noe det altså var i Norge i tidligere tider.

• Liker 1
Skrevet

Sånn burde det fortsatt ha vært her også. Noe det altså var i Norge i tidligere tider.

Jada, vi burde også ha en kultur det man skal late som om sex er vondt, fordi det er sexy, osv.

Jeg liker godt å kunne kysse noen og ha sex for nytelsens skyld. Hvis hvert kyss igjennom livet mitt skulle betydd giftemål hadde jeg og partner(ne) vært veldig ulykkelige. :,)

Skrevet

Jada, vi burde også ha en kultur det man skal late som om sex er vondt, fordi det er sexy, osv.

Jeg liker godt å kunne kysse noen og ha sex for nytelsens skyld. Hvis hvert kyss igjennom livet mitt skulle betydd giftemål hadde jeg og partner(ne) vært veldig ulykkelige. :,)

Eller så hadde du gjort det du burde ha gjort. Med andre ord holdt deg til en partner igjennom livet.

Skrevet

Eller så hadde du gjort det du burde ha gjort. Med andre ord holdt deg til en partner igjennom livet.

Øh, hvis jeg skulle holdt meg til min første partner, hadde jeg sittet i en kjellerstue og røyket hasj hos moren hans fortsatt.

Mennesker utvikler seg en del mentalt i tenårene, og det er faktisk viktig med erfaringer, slik at man fortstår hva som er et godt forhold, og hva som ikke er det. Man lærer seg også å skille mellom sex og kjærlighet.

Ikke alle som er glad i hverandre passer sammen heller. Du er nesten 20 år eldre enn meg, og regner med at du har erfart noe av dette også?

Skrevet

Du pumper som vanlig ut av din uuttømmelige moralske brønn, for all del ikke slutt å pumpe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...