AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Hva er egentlig folkehøgskole? Er det sånn at man virkelig kan komme inn uten å ha generell studiekompetanse? Hvordan foregår det, hva kan man studere og blir man utdannet til noe når man er ferdig der, eller hva er poenget egentlig?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Enkelt å finne info hvis du søker på nettet: http://www.folkehogskole.no/
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Man får ingen grad og såvidt meg bekjent kan man ikke bli utdannet til noe. Poenget er vel å lære noe innenfor et felt man er interessert i, og samtidig ha det litt gøy og sosialt i et år. Det er mulig det er fint å ha på en CV i tillegg til utdanning, men det vet jeg egentlig ikke noe om. Og ja, man kan komme inn uten studiekompetanse.
Gjest Badabing Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Det er ikke høgskole, du studerer ikke og dette er et særnorsk fenomen (såvidt jeg vet). Du kan fordype deg i noe du synes er interessant, lære deg noe du alltid har hatt lyst til, eller rett og slett bare ha det gøy et år. Enkelte linjer kan det være fint å ha på CV'en, hvis det er relevant for jobben du skal utføre, men stort sett er det mest for selvutvikling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå