Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg å strigråter etter netopp å ha åpnet post. Jeg har fått inkasso. Jeg forstår ingenting! Pleier alltid å betale purringer og slik fort som fy, jeg er helt fra meg!

Spørsmålet er: Betyr dette at jeg ALDRI kan få lån? :sjokkert: Har hørt dette før, da er jeg jo fucka for resten av livet da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innkassovarsel er bare det nye ordet for purring. Det skal høres mer skremmende ut for betaleren. Slapp av og spar tårene til noe annet :) (og betal regningen)

• Liker 1
Skrevet

Innkassovarsel er bare det nye ordet for purring. Det skal høres mer skremmende ut for betaleren. Slapp av og spar tårene til noe annet :) (og betal regningen)

Men det står ikke inkassovarsel, det står inkasso! :tristbla:

Skrevet

Men det står ikke inkassovarsel, det står inkasso! :tristbla:

Bare betal og slapp av. Du får ikke betalingsanmerkning med en gang en sak har gått til inkasso. Og uansett, med en gang du har betalt, er saken borte vekk og ute av verden.

Du er slettes ikke fucka for resten av livet :)

• Liker 1
Skrevet

Bare betal og slapp av. Du får ikke betalingsanmerkning med en gang en sak har gått til inkasso. Og uansett, med en gang du har betalt, er saken borte vekk og ute av verden.

Du er slettes ikke fucka for resten av livet :)

Okå. Tusen hjertelig takk for svar. Frika helt ut nå!

Skrevet

Betalingsanmerkning får man ikke før kravet har gått til retslig skritt (ofte forliksrådet) og du blir dømt til å betale.

Da skal du ha fått temmelig mange betalingspåminnelser/inkassokrav før dette skjer.

Om du alltid betaler regningene dine, har du oversett denne, betalingspåminnelse og inkassovarsel?

Jeg har to ganger fått inkassokrav på noe jeg visste jeg hadde betalt. Så det hender seg at det skjer en feil. Om du er usikker på om du har betalt det så bør du sjekke det opp.

Skrevet

Her sitter jeg å strigråter etter netopp å ha åpnet post. Jeg har fått inkasso. Jeg forstår ingenting! Pleier alltid å betale purringer og slik fort som fy, jeg er helt fra meg!

Spørsmålet er: Betyr dette at jeg ALDRI kan få lån? :sjokkert: Har hørt dette før, da er jeg jo fucka for resten av livet da!

Hei du! Vi har hørt fra våre foreldre at anmerkninger varer i årevis. Dette er IKKE lenger tilfellet. Betal regningen, og saken er slettet.

Banker kan ikke se at du har hatt inkasso når dette er betalt (sjekket dette opp med DnBNor her om dager, fordi samboer har giga inkassokrav som kommer til å ta år å betale).

Så: gjør opp for deg, og alt er ok. :)

Gjest Coolaid
Skrevet

Har en sak gått til et innkassoselskap så er det kun to gode løsninger:

1. Dersom kravet er riktig: Betal eller ring dem og få en avtale om når du skal betale hele beløpet eller dele det opp. De kan faktisk være veldig greie, for de vil jo bare ha pengene sine.

2. Er kravet feil og du er helt sikker på det: Send dem et skriftlig brev /og mail i tillegg hvor, du skriver at du motsetter deg kravet. Da stoppes saken, gebyrer og renter til du får lagt frem dokumentasjon. Det skal visst være en tidsfrist for dette. Innkassoloven sier noe om dette.

Det værste du kan gjøre er å ikke gjøre noe. Ordner du opp på en skikkelig måte, går det helt fint. Driter du i innkassohenvendelsene blir det for veldig dyrt og da sitter du i gjørma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...