Gå til innhold

Studentweb - melde meg til undervisning og eksamen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har strøket i ett emne våren 2011, og vil nå ta opp igjen det emnet våren 2012.

Noen som vet hvordan jeg melder meg opp til undervisning og eksamen våren 2012 i samme emne som jeg har gått opp til tidligere? Hva kan jeg gjøre? Skal jeg trykke på blyanten som står ved siden av emnet i 2011 og gjøre noe der, eller hva? Jeg er lost... :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ikke helt hvordan det er det inne, men mener det er en liten klikkbar greie hvor det står "meld deg opp til emne" eller noe sånt. Så må du søke opp emnet du ønsker å ta.

Skrevet

Mener det var slik jeg gjorde det:

Registreringer --> Oppmeldinger --> Legg til nytt emne

Så søker du opp emnet og legger til.

Skrevet

Ja, det stemmer det, Gjesten. Jeg bare får ikke mulighet til å flytte det emnet til neste semester som jeg ønsker... Ordinært står det emnet Våren 2011, og jeg vil ha det til Våren 2012. Skjønner ikke hvorfor det ikke skal være mulig!? :kjefte:

Skrevet

Mener det var slik jeg gjorde det:

Registreringer --> Oppmeldinger --> Legg til nytt emne

Så søker du opp emnet og legger til.

Ja, men jeg får ikke lagt til dette emnet. Eksisterer ikke når jeg søker. Virker ikke som om jeg får lov til å legge til et engelsk emne.

Skrevet

Ja, men jeg får ikke lagt til dette emnet. Eksisterer ikke når jeg søker. Virker ikke som om jeg får lov til å legge til et engelsk emne.

Kanskje det er for tidlig? Har studentweb begynt med oppmeldinger for våren 2012 allerede?

Skrevet

Kanskje det er for tidlig å melde seg opp til eksamen? Mener å ha lest at ved mitt universitet er ikke dette mulig før litt senere i desember.

Skrevet (endret)

Du lar faget stå på feil semester, men melder deg til eksamen i riktig semester. Altså bare trykk på blyanten der faget står nå, jeg mener det skal funke. Jeg har et fag jeg har tatt i høst som står på vår 2011 (tok det altså ikke da), men er meldt til eksamen nå i høst. Jeg sleit med å finne ut av det jeg også, og det var løsningen jeg fikk på infosenteret til fakultetet! :) Men det er som andre sier mulig at det er for tidlig til å melde seg til vårens eksamener i det hele tatt.

Endret av Luppa
Skrevet (endret)
:skratte: Jeg er litt under 3 timer for tidlig. Åpner ikke før 1. Des. Ikke rart jeg sliter med å melde meg opp nå :fnise: Endret av Linenor
Skrevet

Du lar faget stå på feil semester, men melder deg til eksamen i riktig semester. Altså bare trykk på blyanten der faget står nå, jeg mener det skal funke. Jeg har et fag jeg har tatt i høst som står på vår 2011 (tok det altså ikke da), men er meldt til eksamen nå i høst. Jeg sleit med å finne ut av det jeg også, og det var løsningen jeg fikk på infosenteret til fakultetet! :) Men det er som andre sier mulig at det er for tidlig til å melde seg til vårens eksamener i det hele tatt.

Jeg skal prøve det når det åpner for å melde seg opp :) Etter uendelig prøving alle andre alternativer tror jeg den løsningen må være den beste.

Skrevet

Tusen takk for all hjelp :) Da er jeg offisielt meldt opp til undervisning og eksamen i det emnet jeg hadde strøket i tidligere! Og Luppa: Du hadde helt rett! Nå er det nattatid :natti:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...