AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 http://norskhuskattforening.net/dyrehold_engel_16feb.htm kan jeg slippe katten min ut og fortsatt ha mitt på det rene? Det står i husreglene her jeg bor at katt ute ikke er tillatt...
Gjest Lille-pus Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Den er litt krevende den der. I utgangspunktet skal du kunne slippe katten ut uten mer diskusjon relatert til det, men (og det er alltid et 'men') du må hensynta kravet om "ikke til unødig genanse/ulempe". "Husreglene" du referer til, er dette regler satt av et styre og vedtatt på en generalforsamling ? I så tilfelle er husreglene kanskje "av en viss alder", med behov for oppdatering ihht. "nyere" rettspraksis (ref. Emmeline-dommen).
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 ja, de begynner å bli ganske gamle. De ble laget i 2005, så jeg syns de kanskje burde oppdateres ja Jeg har veldig lyst til å slippe pus ut, men da må jeg forberede meg på krig muligens.
Zesaria Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 For å kunne vite om katten din er til ulempe, må du nesten vite hva den gjør ute. - går den på naboens veranda? - tisser den i blomster, kasser og lekeplasser? - mjauer den stadig utenfor vindu etc? - driter den på borettslagets eiendom, og isåfall der folk hyppig benytter plenen til andre ting? Dette er avgjørende for om du kan slippe ut katten din.Inntil du vet det hadde jeg ikke sluppet ut min. Husk også at dette skaper fort konflikter, og det er ikke hyggelig å bo slik. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #6 Skrevet 3. desember 2011 Men dette går jo ikke ann å vite før katten har vært ute. Tenker jeg sender et brev til styre hvor jeg legger frem saken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå