Gå til innhold

Kalkunstøffingoppskrifter?

Glitterchick

Anbefalte innlegg

Noen som har gode kalkunstuffing-oppskrifter? Har noen selv, men er litt lei av dem og trenger litt innspill.

Og det må være stuffing som kan stappes inni kalkunen, ikke sånn man lager ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blander like deler kjøttdeig og medisterfarse, evt også litt fjørfefarse, og har i forskjellig paprika, løk og blander inn et egg eller to.

Kjempedigg! Jeg har lært meg at jeg må lage mye stuffing når jeg har mine venner på besøk til kalkun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Paxo sin stuffing. Moser poteter og har oppi stuffinga. Tror det er hvitløk + persille smak på den? Får kjøpt den på Maxi iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

APRIKOS-STUFFING

100 g loffterninger

2 ss revet ingefærrot eller 2 ts malt ingefær

smør til steking

2 bokser hermetiske aprikoser(á 240 g)

3 stilker selleri

1 bunt persille

ca 1 ts salt

ca 1/2 ts hvit pepper

Rist loffterningene i litt smør sammen med ingefær.

Bland inn aprikoser skåret i terninger,selleri skåret i skiver og klippet persille.Ha på salt og pepper.

SOPP OG BACON-STUFFING

100 g bacon

250 g sjampinjong

200 g brødterninger

1 ss hakket persille

4 ss rømme

1 ts basilikum

salt/pepper

Skjær bacon i skiver og stek dem sammen med sopp skåret i skiver.

Tilsett persille,rømme og basilikum. Ha i brødterninger og smak til med salt og pepper.

EPLE OG ROSIN-STUFFING

1 løk, finhakket

smør til steking

2-3 epler

1 ss hakket frisk salvie eller 1 ts tørket salvie

2 dl rå ris,kokes

1 dl rosiner

1 egg

salt/pepper

Stek løken lett. Tilsett epler skåret i biter og salvie. La det surre noen minutter til eplene er møre. ha i kokt ris,rosiner,salt og pepper. Rør inn egget for å binde massen sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*vann i munnen*

Veldig mye bra her! Lurte på en ting ang. den stuffingen med medister og kjøttfarse; blir den som en kjøttpudding inni kalkunen?

Ingefær har jeg faktisk tenkt på, kanskje med litt chili og og aprikoser som jeg så var nevnt her.

Takk for alle tips så langt, kom gjerne med flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*vann i munnen*

Veldig mye bra her! Lurte på en ting ang. den stuffingen med medister og kjøttfarse; blir den som en kjøttpudding inni kalkunen?

Vel, ikke riktig så fast, men noe lignede kjøttpudding blir det jo.

De siste gangene jeg har laget har jeg lagt den i folie rundt kalkunen istedenfor inni, men det er fordi jeg som regel må ha mye mer enn det det er plass til inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...