Gjest Sanne__ Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Hvordan oppbevarer og behandler dere makeupkostene?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Jeg vasker sminkekostene mine ( de er fra body shop ) med asan faktisk.. Det ødelegger ikke kostene, irriterer meg ikke i ansiktet dersom det skulle være noen rester igjen, og holder dem rene. Oppbevarer dem i egen liten sminekeveske
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Oppbevarer kostene i en egen lomme i min store sminkeveske på badet. Vasker dem innimellom (altfor sjelden, dessverre) med en børstesjampo fra ELF.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Vasker de med sjampo når de trenger det, oppbevarer de i en kopp med hette over busten så de ikke spriker.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Vasker de med sjampo en gang i uken (som jeg etterpå lar tørke opp-ned), og spot-cleaner med kostrensespray fra Kicks etter hver gang kostene brukes (i hvert fall øyeskyggekoster, fordi jeg vil være sikker på at det ikke sitter igjen farge på kosten).
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 ...Og oppbevarer kostene i to forskjellige glass-kopper; en til ansiktskoster og en til øyekoster, plassert slik at de ikke får direkte sollys på seg (har lest at dette kan ødelegge syntetiske koster). Vil man gjøre det dekorativt finnes det mange løsninger om man vil oppbevare kostene i kopper: http://www.google.no/search?q=makeup+brushes+holder&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1112&bih=652&sei=64nWTvT6MoydOoSwjFY
Djungelvrål Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Bruker bare to koster til daglig, en til pudder og en til rouge. Vasker dem med sjampo 3-4 ganger i året. Klemmer dem med et hånkle etterpå og lar dem lufttørke på badet. Bryr meg ikke om de spriker, liker når de er fluffy og store. Blyr mye bedre resultat når en legger rouge med stor kost.
Compaq Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 Jeg har mine i en stor bolle. Vasker de altfor sjelden, så der må jeg skjerpe meg.
Luppa Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 Vasker kostene til concealer og foundation etter hver bruk, skyggekostene og rougekosten en gang i uka ca. Bruker vanlig shampoo og tørker dem liggende på et håndkle.
kjole100 Skrevet 1. desember 2011 #10 Skrevet 1. desember 2011 (endret) Oppbevarer kostene mine i denne: Elf brush-holderVasker kostene mine ganske ofte, ca 1 gang i uken. Mener dette virkelig er nødvendig, fordi jeg er ung og fort kan få uren hud av bakterier. Da bruker jeg en børste-sjampo fra MAC. Ellers så bruker jeg å spot-cleane børstene med en spray for dette på Kicks. Fungerer supert! Endret 1. desember 2011 av kjole100
Quirky Skrevet 2. desember 2011 #11 Skrevet 2. desember 2011 (endret) Jeg pleide å vaske mine med rensesjampo, og bruke oljebasert makeupfjerner på koster med sminkerester som bare ikke ville vekk, som foundation i F80-kosten min. Så kom Daiso Detergent inn i livet mitt for ti dager siden, og jeg er frelst. Nå bruker jeg den, og sjampo etterpå, når jeg skal vaske kostene grundig (en gang i uken, ca). I tiden mellom de grundige vaskerundene bruker jeg spot-rens (den i sprayform fra Kicks som er nevnt over her er super, og rimelig også), eyelinerkoster med gel-liner-rester tørker jeg av med makeupfjerner-servietter før det rekker å sette seg fast. Oppbevarer de 30-35 jeg bruker mest i en kostemappe fra MAC, resten ligger løst i en stor, gjennomsiktig mesh-mappe. Har planer om å anskaffe en kosteholder type den fra E.L.F. Endret 2. desember 2011 av Quirky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå