AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Jeg holder på å skrive en fagtekst. Har en referanse jeg bruker veldig ofte som er (Hansen m.fl. 2009). Må man skrive m.fl. hver eneste gang? Eller holder det å skrive det første gangen, også bare skrive (Hansen 2009) de andre gangene. Ja, har skrevet for mange ord og skal kutte ned. Hadde hjulpet å fått vekk alle disse m.fl.-ene P.S Egentlig skal man vel skrive alle navnene første gangen, men det er ikke oppgitt, kun en artikkel i kompendium der de kaller den Hansen m.fl. uten å nevne hvem disse flere er.
Gjesten Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Ja, det må du gjøre, dessverre. Du får jobbe litt med formuleringene dine, og se om du kan finne kortere måter å si ting på. Istedenfor å "gjøre rede for" skal du kanskje "redegjøre for"?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Ja, det må du gjøre, dessverre. Du får jobbe litt med formuleringene dine, og se om du kan finne kortere måter å si ting på. Istedenfor å "gjøre rede for" skal du kanskje "redegjøre for"? Auch! Sittet i 3 timer allerede og kortet ned. Får bli litt til da Godt tips foressten, kan spare et par ord der :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Hvis du bruker den samme referansen to eller flere ganger etter hverandre kan du skrive (ibid.) i stedet for (Hansen m.fl.2009).
kanelsnurr Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Ikke det du spør om, men burde det ikke stå (Hansen et.al. 2009) Aldri sett m.fl. brukt på den måten :klø:
Gjesten Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Ikke det du spør om, men burde det ikke stå (Hansen et.al. 2009) Aldri sett m.fl. brukt på den måten :klø: Neida, man kan bruke m.fl., hvertfall der jeg studerer.
kanelsnurr Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 Neida, man kan bruke m.fl., hvertfall der jeg studerer. Ok, da er jeg på bærtur Hvis TS vil kutte ned (og foreleser / fagfelt dikterer hvordan kildehenvisningene skal være), så er det en mulighet å bruke vancouver style (det det heter i endNote). Det vil si at du skriver bare tall i teksten; hver gang det er (hansen m.fl.) så skriver du i stede [1], og hver gang det er (olsen m.fl.) så skriver du [2] osv. Link 1
Wildy Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 Jeg er vant med å bruke " et.al.", men dette variere sikkert mye. Men det er ofte mer å hente på ordkutting ved å omformulere teksten enn å kutte enkeltord; se om du får til å skrive om setningene. Ofte blir det brukt veldig mye ord på å si veldig lite...;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå