Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å skrive en fagtekst. Har en referanse jeg bruker veldig ofte som er (Hansen m.fl. 2009). Må man skrive m.fl. hver eneste gang? Eller holder det å skrive det første gangen, også bare skrive (Hansen 2009) de andre gangene.

Ja, har skrevet for mange ord og skal kutte ned. Hadde hjulpet å fått vekk alle disse m.fl.-ene :fnise:

P.S Egentlig skal man vel skrive alle navnene første gangen, men det er ikke oppgitt, kun en artikkel i kompendium der de kaller den Hansen m.fl. uten å nevne hvem disse flere er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det må du.

Skrevet

Ja, det må du gjøre, dessverre. Du får jobbe litt med formuleringene dine, og se om du kan finne kortere måter å si ting på. Istedenfor å "gjøre rede for" skal du kanskje "redegjøre for"? :fnise:

Skrevet

Ja, det må du gjøre, dessverre. Du får jobbe litt med formuleringene dine, og se om du kan finne kortere måter å si ting på. Istedenfor å "gjøre rede for" skal du kanskje "redegjøre for"? :fnise:

Auch! Sittet i 3 timer allerede og kortet ned.

Får bli litt til da :fnise:

Godt tips foressten, kan spare et par ord der :gjeiper:

Skrevet

Hvis du bruker den samme referansen to eller flere ganger etter hverandre kan du skrive (ibid.) i stedet for (Hansen m.fl.2009).

Skrevet

Ikke det du spør om, men burde det ikke stå (Hansen et.al. 2009) Aldri sett m.fl. brukt på den måten :klø:

Skrevet

Ikke det du spør om, men burde det ikke stå (Hansen et.al. 2009) Aldri sett m.fl. brukt på den måten :klø:

Neida, man kan bruke m.fl., hvertfall der jeg studerer.

Skrevet

Neida, man kan bruke m.fl., hvertfall der jeg studerer.

Ok, da er jeg på bærtur :)

Hvis TS vil kutte ned (og foreleser / fagfelt dikterer hvordan kildehenvisningene skal være), så er det en mulighet å bruke vancouver style (det det heter i endNote). Det vil si at du skriver bare tall i teksten; hver gang det er (hansen m.fl.) så skriver du i stede [1], og hver gang det er (olsen m.fl.) så skriver du [2] osv.

Link

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vant med å bruke " et.al.", men dette variere sikkert mye. Men det er ofte mer å hente på ordkutting ved å omformulere teksten enn å kutte enkeltord; se om du får til å skrive om setningene. Ofte blir det brukt veldig mye ord på å si veldig lite...;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...