Gå til innhold

Julekort - når?

Trulte:-)

Anbefalte innlegg

Når er det egentlig vanlig å sende ut julekort? Nærmere jul, eller allerede nå?

Så mye rart man skal lure på når man plutselig blir voksen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid sent de som skal til utlandet før 5. desember. Er en vane fordi jeg sender gaver da også og vil være sikker på at de kommer frem. (Nord-Europa).

Julekort til norske adresser sender jeg som regel 14-16 desember. Tidlig nok til å ankomme før julaften, seint nok til at det sklir inn i julestemning i de fleste hus.

Tror ikke det er noen regel på det, jeg har fått julekort i romjulen og gjennom hele adventstiden og det er bare koselig. Når jeg får ett og annet i november så lurer jeg litt på hvor supereffektiv avsenderen prøver å være som "avspiser meg" før jula i det hele tatt kommer. :P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! (Hva skulle man gjort uten KG?) Da venter jeg en uke eller to! Og da har jeg jo enda bedre tid til å kose meg mens jeg skriver dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender ut rundt 10-15. Des, synes den første uken er på grensen tidlig...

Synes også det er litt tidlig å sende nå. Så jeg regner med at jeg skriver ferdig julekortene neste helg og sender de mandagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å sende ut i midten av desember. Synes det er perfekt hvis kortene kommer frem ca 18-20. desember. Hvis det er f.eks. nær familie som bor et stykke unna, sender vi med julegavene i samme slengen, også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk første kortet for to dager siden og synes det var litt VEL tidlig. Enda jeg har jul i hus allerede.

Fristen for å sende er jo 16.desember så det blir nok ikke langt fra den datoen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er alt for tidlig å sende julekort nå (med unntak av dem som skal til utlandet.) Sender man julekort så tidlig synes jeg at det blir et press for mottakeren å sende i retur og det blir litt feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på at jeg vil sende julekort i år! Tror dere det er for sent å bestille fra fotoknudsen i morgen, og sende dem så fort som mulig etter at jeg får dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sender mine på mandag.

på elite foto får du bildene etter 2-3 dager i posten. så ikke for sent. fotoknudsen vet jeg ikke, men står nok på nettsiden :)

Endret av sjøhest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster frimerker? Til vanlig julekort? 10x15cm.

Det er ikke størrelen det kommer an på men vekta, under 20 gram som tilsvarer et vanlig brev er vel 9 kroner, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...