Gå til innhold

Tlf ringer med sjult nr til faste klokkeslett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan dette være? Tlf min ringer med sjult nummer hver dag halv to, halv tre og halv fire på dagen.... Hva kan dette være? Når jeg tar den er det ingen som svarer og blir som oftest lagt på etter alt fra to - ti sek.. Er det noen som er ute etter å terrorisere meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis en selger eller lignende. Mange har det med å la det ringe veldig kort.

Skrevet

Kanskje det er noen som skal selge noe. De ringer jo gjerne til flere samtidig og så snakker de med den første som svarer. Kanskje de har lagt deg inn automatisk? Men rart hvis du aldri er den første til å svare da..

Skrevet

Har du alarm på huset? Kanskje det er defekt robot som ringer.

Skrevet

Det har foregått i flere uker... Noen burde jo snart svare, veldig plagsomt...... Begynner å tro at det er noen som ønsker å plage. Er det så mange selgere som ringer med sjult nr?

TS

Gjest fireflies
Skrevet (endret)

Jeg ville ringt operatørselskapet ditt og bedt de om å blokkere nummeret, slik at det ikke kan ringe deg mer. Selv om det er skjult for deg, så må vel operatørselskapet kunne se hvilket nummer som ligger "bak" det skjulte nummeret.

Endret av fireflies
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Ta en telefon til politiet. De skal ha muligheten til å finne ut hvem som ringer selv med skjult nummer, og dette må jo kunne regnes som telefonterror, uansett om det ikke er meningen bak det eller ikke ;)

Gjest Nuppdupp
Skrevet

sjekk telefon regningenen din. om det er trukket noe du ikke vet hva er, så ta kontakt med mobilselskapet.

Skrevet

Jeg har ikke alarm, sjekket nettopp tlf spesifikasjon og det var ingen mistenksomme trekk. Det rare er at dette er et nummer som nesten ingen har..

TS

Skrevet

Kanskje du kan ringe teleselskapet og høre om de har hørt om lignende før du kontakter politiet?

Skrevet (endret)

Operatøren kan ikke gå ut med informasjon om hvem som skjuler seg bak et skjult nummer, et skjult nummer kan ofte by at den som ringer bruker hemmelig nummer, eventuelt har satt opp dette på sin mobil selv. Å gå ut med slik informasjon er veldig strengt. Blokkering av nummer er heller ikke mulig, ihvertfall ikke når det gjelder ringing. Det går an å legge på f.eks mobbefilter hos Telenor, men dette gjelder kun tekstmeldinger.

Hvis man ønsker å komme å videre med dette må man rett og slett anmelde. Jeg jobber selv for en operatør og når kunder ringer og spør meg kan jeg selvfølgelig ikke gå ut med informasjon om andre. Politiet må henvende seg til egen avdeling, ihvertfall i det selskapet jeg jobber for. Det kan også være at den som ringer ikke har samme operatør som deg, og da vil man heller ikke kunne søke opp personen som har ringt i systemet, ihvertfall ikke vi som kun sitter i front. F.eks kan ikke Telenor søke i Netcoms kunderegister, naturlig nok.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Det enkleste for er nok å få deg et nytt nr.

• Liker 1
Gjest SemperFi
Skrevet

Virker som at du kanskje er lagt inn i en automatisk dailer.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Jeg har ikke alarm, sjekket nettopp tlf spesifikasjon og det var ingen mistenksomme trekk. Det rare er at dette er et nummer som nesten ingen har..

TS

hva mener du med det? er det skjult eller står det bare ikke i telefonboka? hvis ikke så ring opp igjen på faste tidspunkt :sjarmor:

Skrevet

Virker som at du kanskje er lagt inn i en automatisk dailer.

Tenker jeg også, jeg jobba på et kundesenter med dialer for en stund siden og der ble det stadig jobbet på teknisk for å minimere "dropp" i dialeren - altså anrop som blir besvart men ikke sendt til konsulent. Ufattelig irriterende for kunden når dette skjer, særlig ille når det gjentar seg! I TS sitt tilfelle høres det ut som noe som har hengt seg opp fullstendig, dog.

TS, er det slik at det står "skjult nummer" el. i displayet når det ringer eller er det bare et nummer du ikke finner i katalogen? Hvis det siste, har du prøvd å ringe tilbake? Håper du finner utav det, høres innmari plagsomt ut!

Gjest SemperFi
Skrevet

En dailer vil ringe ut med skjult nummer fram til den får kontakt med en mottaker som er TS, nummeret vil komme automatisk etter en agent har fått samtalen.

Kan absolutt bli fort ubehagelig.

Skrevet

TS her. Nummer står som sjult, dvs hemmelig på displayet. Utrolig irriterende.......

Skrevet

TS her. Nummer står som sjult, dvs hemmelig på displayet. Utrolig irriterende.......

Men så svar da. Mest sannsynlig en telefonselger eller spørrundersøkelse. Si du ikke ønsker å bli kontaktet og be de slette deg fra listene deres.

Skrevet

Jeg har opplevd akkurat det samme. Var et skjult nummer som ringte meg på samme tidspunkt hver dag, da jeg tok opp var det ingen der. Det var ekkelt. Jeg sluttet å ta opp når de ringte, og det ga seg etterhvert.

Skjer det igjen kommer jeg til å ta kontakt med politiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...