Gå til innhold

Hva i helvete er det vi gjør med barna våres?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og forresten, det var ikke mening å høres så hissig ut.

• Liker 2
Skrevet

Må si jeg er veldig enig med deg her, men så klart det finnes jo en grense på alt.

Nå til dags er det jo sex overalt uansett så hva skal man da gjøre med barna? Stikke øynene ut og putte bomull i ørene?

Det som er viktig, syns jeg er å ha en åpen og god dialog med barna sine. Forklare sex og kropp, ikke gjøre det til noe skammelig, men også samtidig forklare grenser.

Jeg er født i 86, sex var morsomt å snakke om, litt flaut, litt ekkelt og spennende da vi var små.

Jeg ble ikke skjermet for sexscener i film eller serier, ble folk av meg også...

• Liker 3
Gjest Liss`pia
Skrevet

Helt enig! barn flest har bomull sydd under armene

• Liker 1
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Det er ikke noe nytt å prate om puling, men det er heller ikke noe nytt å betrakte dagens samfunn som verre enn gårsdagens samfunn.

Vi overlevde å vokse opp i en annen tid ja, men dagens barn overlever nok også.

• Liker 4
Skrevet

Hvis det er mye prating om puling blandt elevene så er det kanskje på tide å åpne det kapittelet i naturfagsboken?

Jeg har ingen tro på å tie sånt ihjel. Her må skolen få fakta på bordet og snakke om tingene. Ellers ser jeg for meg at det kan bli mange myter og misforståelser blandt elevene, noe som kan slå veldig uheldig ut om noen år.

• Liker 5
Skrevet

Har du barn selv, ts? Jfr. at du er temmelig ung. ;)

Skrevet

Har du barn selv, ts? Jfr. at du er temmelig ung. ;)

Hva har det med saken å gjøre? Tror du alle blir hønemødre eller.

Skrevet

Herregud, når man ikke får lov til å snakke om hva man vil uten at foreldrene blir blandet inn, er det noe forferdelig galt! -.-'

• Liker 1
Skrevet

Hjelpes...hysteriske foreldre og lærere:-) Jeg er født i 76 - med kun Nrk, ingen mobil og internett - men ordet puling var da virkelig i mitt vokabular da jeg gikk i 5-klasse også!!

Vil også dele en historie om eldste sønnen til kjæresten min - han er 6 og går i 1 klasse.

Han hadde besøk av en kamerat, og jeg gikk og surra rundt i huset med noe husarbeid.

Sønnen roper på meg "Audry - xxx sier bolle" (bor i dk).

Jeg spurte han hvorfor man ikke måtte si det. "Det er så ekkelt at det vil du ikke høre engang".

Jeg kunne bare ikke dy meg og spurte han hva det betyr.

Han himler med øynene og sier "først tar damen ned glidelåsen, så tar hun av buksa, så tar mannen ned glidelåsen, så tar han ned buksen og så stikker han tissen inn i henne. Og så tisser de i hverandre!!!"

Tror mange barn lærer "stygge" ord når de begynner på skolen. Mener selv å huske at det var moro å lære lillesøster alle slags mystiske ord og vendinger.

Og er ikke det endel av det å vokse opp???

• Liker 4
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre? Tror du alle blir hønemødre eller.

Hønemødre eller ikke har i hvertfall ingenting med kommentaren min å gjøre.

Jeg ser bare at ts er 22 år gammel, og kan umulig ha barn i 5. klasse selv. Hun skal selvfølgelig få mene ting, men jeg vet selv av erfaring at det man mener som barnløs 22-åring, kan være noe helt annet enn hva vi mødre som nærmer oss 40 og faktisk har 10-åringer, mener og praktiserer.

• Liker 1
Skrevet

Visste ikke at alle mødre som nærmer seg 40 mener det samme??

• Liker 9
Skrevet

Når jeg gikk i 4.klassen så hadde barbiedukkene våre stadig sex, lurer på hva folk hadde sagt om det den dag i dag?

• Liker 9
Skrevet

Visste ikke at alle mødre som nærmer seg 40 mener det samme??

Det har jeg da heller ikke sagt, det var ikke poenget mitt. Skjønte du ikke det?

Jeg sier bare at dersom man er bare 22 og sannsynligvis ikke har barn selv, er det litt for lettvint å mene så mye om hva "vi" gjør med barna våre.

Jeg har selv barn på trinnet ts nevner. Og jeg føler meg kanskje ikke så veldig "vi" med en 22-åring.

• Liker 3
Skrevet

Jeg sier bare at dersom man er bare 22 og sannsynligvis ikke har barn selv, er det litt for lettvint å mene så mye om hva "vi" gjør med barna våre.

Tja...

Hvem er det da som har mest bakkekontakt med barn sin tankegang og oppførsel, sånn regnet i forhold til avstand i alder?

Hadde du syntes at ei dame på 80 skulle komme og fortelle deg hva barna dine skal få lov til å si?

Tror det er noen gode gamle fruer som ikke helt har innsett hvor konservative og "keeping up appearances"-fokuserte dem har blitt.

Roa nerva og la barn være barn, ikke prektige små pyntedukker.

• Liker 6
Skrevet

Det har jeg da heller ikke sagt, det var ikke poenget mitt. Skjønte du ikke det?

Jeg har selv barn på trinnet ts nevner. Og jeg føler meg kanskje ikke så veldig "vi" med en 22-åring.

22 eller ikke,mor eller ikke...personlig mener jeg at hun har et godt poeng med innlegget sitt uansett!

At foreldrene skal blandes inn pga en samtale mellom to venninner på skolen er jo helt bak mål!

Jeg husker selv da jeg gikk på skolen..Vi snakket da også om puling... Og barbiedukker og oss selv hadde "sex"...Det er jo et utrolig spennende tema! Eller hva?

Nei...at det blir så mye oppstyr rundt noe sånt kan jeg ikke fatte.

• Liker 6
Skrevet

Nei jøss, video kan man også sette inn.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Jeg har ingen barn,men føler meg berettiget til å uttale meg om hva vi som samfunn gjør med barna likevel. Heldigvis må man ikke ha direkte erfaring med noe som helst for å gjøre seg opp en mening. Dessuten er det ikke kun foreldre som legger premissene for hvordan barn vokser opp.

• Liker 10
Skrevet (endret)

TS sier jo at det var et brev til søsteren hennes, ikke barnet.

Husker selv da jeg gikk på barneskolen. Vi snakket om fremtiden, skilsmisser og sex, men de voksne snakket til oss som om vi ikke visste hva sånne ting var. Voksen dømmer barn til å være dummere enn de er. Barn tar til seg det utroligste fra voksne, og de kan og forstår mer enn voksne tror.

Endret av Mr.Omg
  • Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...