Rumle Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 (endret) Noen som kan anbefale ett godt PC-spill av type opplevelse/ følelsesbasert? Vet ikke helt hva jeg er på jakt etter, men kanskje noen her har noen gode tips likevel? Lurer også på om det finnes noen spill som er basert mest på at man reiser rundt og "ser" forskjellige steder, ikke så mye handling/ historie. Må legge til at spill er helt nytt for meg, men, jeg har veldig lyst å prøve noe! Har leitet rundt for å se hva jeg kan finne - men det meste jeg har sett/ lest om hittil faller ikke i smak. Er ikke interessert i voldelige spill eller slike spill hvor man skal løse gåter hele tiden ... Endret 30. november 2011 av Rumle
Tabris Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Litt vanskelig å vite hva du er ute etter. Sims 3 er et morsomt spill uten historie og vold, det er nærmest en livsstilssimulator. BackPacker 3 er et spill hvor du reiser rundt i verden, blir kjent med de ulike byene og svarer på spørsmål om dem - samt jobber - for å tjene penger til å reise videre. Et veldig avslappende og lærerikt spill som er blottet for vold og handling. Det er de jeg kommer på i farten.
HopelessFear Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 I Skyrim er det veldig mye fint å se, men det er en del slossing der. Hva med noe ala SimCity? Er det noe som kunne passet? 1
Rumle Skrevet 30. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2011 Takk for tips, skal sjekke de ut! Kanskje Backpacker kan være noe ... Dreamfall og Drawn er de jeg har sett trailers på hittil som har virket mest ok. Så forresten en Skyrim-trailer for noen dager siden, og der fant jeg fort ut at det ikke var noe for meg! Men, grafikken/ detaljene på landskapet ser virkelig bra ut!
Gjest SemperFi Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Heavy Rain, Uncharted, Final Fantasy, mye bra på PS3 som også passer for damer. 1
hufsa90 Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 (endret) minecraft og WOW Endret 17. juli 2012 av hufsa90 1
HopelessFear Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 minecraft! Ja, minecraft er fint. Og om en i tillegg lager en creative verden, så slipper en alt av mostere.
Gjest Tirkes Skrevet 1. desember 2011 #9 Skrevet 1. desember 2011 (endret) Om du er ny med spill og vil ha litt opplevelse og samtidig litt enkel spill-funksjon så anbefaler jeg Portal/Portal 2. Fin grafikk, bra historie, du kan spille helt alene, lagre når du vil og komme tilbake til det når du vil. Tenkespill. Mye svart humor. Plotet er kort fortalt: Du er fucked. Du er tatt til "gissel" av en gal supercomputer som kjører deg gjennom mentale og fysiske tester. Du må prøve å komme deg fri, men må samtidig forsøke å løse testene denne superPC'en utsetter deg for. Jeg storkosa meg! Spillet var "enkelt" nok, enkelte steder man sitter litt fast i blant, men jeg liker litt hjernetrim. Sammen med flyten i historien så absolutt å anbefale. Edit: Ser du ikke liker gåter, men Portal 2 er ikke direkte gåter. Er mest klatring/hopping og bruk av portaler for å komme seg fra start til slutt av et nivå. Litt platform-aktig. (Tenk sært super mario i 3d. Bare mindre rørleggere og dunking av hodet inn i trekasser, og heller bæring av trekasser.) Endret 1. desember 2011 av Tirkes 2
Gjest Tirkes Skrevet 1. desember 2011 #10 Skrevet 1. desember 2011 Av historie og innlevelse av single player spill, er det trolig Knights of the Old Republic (star wars basert) som fanget meg mest. Selvfølgelig litt lyssabel-kamper ute og går, men det er litt som du beskriver, man reiser fra sted til sted, møter andre og hjelper dem (om man vil) og går din egen vei gjennom historien. Mye av spillet er dialog med andre vesen rundt om kring, og vil kalle det "snilt" voldelig sett. Jeg er ingen Star Wars-freak men elsket det spillet. Litt skuffet over oppfølgeren, men første spillet var bra. 2
Rumle Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 1. desember 2011 Takk for tips, Tirkes! Skal sjekke de ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå