salemandra Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 er det riktig at lånet fra lånekassen skal godkjennes av hjelpevergen din og overformynderiet når man har hjelpeverge og søker på lån fra lånekassen? hørte dette fra hjelpevergen min og synes dette var meget merkelig.. dessuten er det jo utrolig kjipt om dem kan hindre deg å i ta en utdannelse da! jeg har gått hjemme nå i mange år pga sykdom og vil endelig ta meg en utdannelse men det virker som om de kan prøve å stopppe det, noe jeg er redd for.. noen som har noen lignende erfaringer? og vet noen hvor lenge det er vanlig sånn ca å stå på hjelpeverge? jeg får så lite utbetalt i u uka ( 570 kr..) og er rimelig drittlei nå. spesielt om de hindrer meg i å ta en utdannelse og! ergelig altså.
messy Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 http://www.nfunorge.org/view.cgi?&link_id=0.1220.1370&session_id=0 Står at samtykke til lån til utdanning ikke er nødvendig, men at dette i visse tilfeller må avklares med overformynderiet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå