Gå til innhold

Tips til totte-slutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har to jenter på snart 8 og 4 som enda bruker totten. Skulle gjerne fått de til å slutte, men har ikke klart å overtale dem. Største bruker bare når hun skal sove og er trøtt, mens minste bruker den ganske mye. Eldste er og veldig klar for å slutte men glemmer seg hele tiden..

Gjorde dere noe spsielt for å få dem til å slutte, eller gikk det av seg selv? Skjønner jo at de vil slutte en gang av seg selv, men synes det snart er på tide for eldstemann særlig (yngste også da vi vet det påvirker tannstillingen hennes men ikke hos den eldste).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker når jeg var lita, og måtte slutte, da var jeg faktisk rundt 8 år selv, mener jeg :)

Men kjøp en neglelakk som heter "Go'Negl", du får kjøpt den på apoteket :). Det er en blank neglelakk som smaker vondt. Det er ikke noe straff, men heller en påminner til døtrene dine om at "Nei, dere er for store til å suge på totten" når de tar den i munnen :)

Skrevet

Husker når jeg var lita, og måtte slutte, da var jeg faktisk rundt 8 år selv, mener jeg :)

Men kjøp en neglelakk som heter "Go'Negl", du får kjøpt den på apoteket :). Det er en blank neglelakk som smaker vondt. Det er ikke noe straff, men heller en påminner til døtrene dine om at "Nei, dere er for store til å suge på totten" når de tar den i munnen :)

En sånn lakk brukte mamma på meg da jeg var liten, og det var null problem å få vekk lakken. Det funka ikke i det hele tatt på meg, men jeg var ikke klar for å slutte da :fnise: Men kanskje det funker på hun som er klar for å slutte.

Tror det er veldig forskjellig fra barn til barn hva som fungerer.

Skrevet

Jeg sugde på tommelen til jeg gikk i 1 eller andre klasse. Det som fikk meg til å slutte var et besøk hos tannlegen hvor han sa at tommelen kunne ta skade av at jeg sugde på den så mye... Så litt omvendt psykologi fungerte for meg ;). Hadde han sagt at tennene kunne ta skade av å suge på tommelen, så hadde jeg sikkert ikke brydd meg, men tommelen den var jeg redd for at det skulle skje noe med ;).

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...