Gå til innhold

Pus er borte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har pusen min vært borte i 3 dager. Han er kastrert og chippet, og vi har ringt til alle dyrlegene om de har fått inn noen skadede eller døde puser. Ingen tegn så langt.. I kveld skal jeg legge lapper i postkassen til alle som bor i nabolaget, siden katten knapt pleier å gå utenfor eiendommen. Går tur rundtom hver natt og roper på han, har også sagt ifra til dyrebeskyttelsen. Tenker at han kanskje kan ha søkt ly i en bod eller garasje siden regnet kommer og går, kanskje blitt låst inne.

Sitter og tenker at jeg kan gjøre noe mer men. Usj.

Noen som fant igjen sin pus som vil oppmuntre meg litt? Har hatt en katt tidligere som kom hjem dehydrert og utsultet etter en uke, men den katten var så sterk. Han som er borte nå er bare barnet i forhold til den katten, mentalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper pus dukker opp snart, det er virkelig ikke noe moro å sitte der i uvissa! :klemmer:

Beste rådet jeg kan gi er å fortsette å lete og legge lapper i postkasser.

Jeg har en katt som har meget dårlig retningssans (ikke noe galt såvidt dyrlegen kan se, og han er kastrert). I en periode rotet han seg stadig vekk fra oss, og vi igangsatte store leteoperasjoner. Et par ganger tok det over en uke, men hver gang var det snille folk som fant lappene våre som ringte meg. Heldigvis hadde han søkt seg til folk når han ble sulten...

I et par tilfeller var han havnet over 5 km hjemmefra, og en gang hadde han klart å komme på andre siden av en middels stor elv også!

Så hører du ikke noe med en gang, utvid leteområdet, sett annonse i avisen og heng lapper der det går an i butikker osv.

Masse lykke til!

Gjest hulderjenta
Skrevet

Min jentepus var borte 11 dager for noen år siden. Vet ikke helt hva grunnen var, men mistenker at hun ble skremt bort av naboenes store og storkjefta hund da de plutselig en dag anskaffet en, og så ikke fant veien hjem igjen etterpå,

Jeg hengte opp savnet-plakater i nabolaget blant annet, og plutselig en dag ringte en dame meg. Samboeren hennes hadde vært ute og gått tur med hunden deres (og til mitt hell: en helt annen rute enn hva han vanlgvis brukte, lengre unna der de bodde), og så sett plakaten og tenkt at "dette må være den katten vi så utenfor hos oss i går". Hun hadde senere kommet inn i gangen deres, så da var det enkelt for meg å få tak i henne. Huff, så tynn hun var da jeg plukket henne opp - helt radmager. Hadde nok ikke fått så mye å spise nei i løpet av de 11 dagene nei. Men det endte godt heldigvis, men de 11 dagene i uvisshet var et lite hel....

Hun pleide også å holde seg rundt eiendommen som du skriver at din gjør, men jeg fant henne altså flere km borte. Regner med at hun har blitt skremt og bare løpt og løpt, og så evt. rotet seg enda litt lengre bort etter som dagene har gått.

Ønsker deg lykke til jeg også, ikke gi opp håpet! :)

Du kan også legge ut savnet-annonse på dyrebar.no.

Skrevet

Jeg opplevde det samme. Kjælepusen min var borte i 16 dager. Så kom han trippende hjem, feitere enn noensinne, tørr, varm og kastet opp kjøttkaker... Tror han har vært hos naboen.

Skrevet

Takk for svar, det hjelper veldig å høre at katten rett og slett kan ha blitt skremt bort. Han har alltid vært et mobbeoffer her i gaten så det er vel ikke umulig.

Skal henge opp lapper på butikkene også. Så forbannet typisk at dette skal skje en uke etter han mistet halsbåndet.. Fra nå av skal jeg ha store lager med halsbånd og navnetags.

Skrevet

Katten vår var borte i flere måneder en gang, fra juni til september, eller enda lenger, men så kom han tilbake hel og fin :) Før det hadde han vært borte en uke eller to om sommeren. Han er kastrert og øremerket. Heng opp lapper og lokk på pusen - lykke til, jeg håper den kommer tilbake :)

Skrevet

Ønsker deg lykke til jeg også, ikke gi opp håpet! :)

Du kan også legge ut savnet-annonse på dyrebar.no.

Signerer Dyrebar! Der kan du også lese om gjenforeninger, det hjelper meg å lese gjennom de historiene når min pus er savnet :) Hva med å rykke inn en annonnse i lokalavisen? Jeg har gjort det to ganger, da jeg fant en katt, og da katten min ble påkjørt og funnet av to personer som jeg selvfølgelig glemte å få telefonnummeret til, så brukte lokalavisen for å prøve å komme i kontakt med de. Dessverre fikk jeg ingen svar på noen av dem :(

Skrevet

Uff, det var leit å høre :( håper den kommer tilbake snart!

Katten min var borte litt over en måned en gang. Var sikker på at den var borte for godt, men plutselig en dag så var den tilbake! :yvonne:

Så det går ann! Ikke skjønner jeg hvor den var i en måned.. Men det er en kraftig katt som hadde lagt på seg mye på vinteren. Kom tilbake som en mye mindre katt, men det er håp! :)

Ikke gi opp ^^

Skrevet

Da er han på dyrebar, men annonsen i avisen vil ikke bli trykket før den 6. Håper vi får han hjem innen da. :tristbla:

Skrevet

Fokuser på det du kan gjøre, dvs henge opp plakater, informere naboer, ringe rundt til dyrleger etc og lete i området (husk å sjekke om han ikke har søkt ly i en garasje eller skur, for så å ha blitt innestengt).

Utenom det er det ikke så mye du kan gjøre, bortsett fra å vente. Anbefaler at du registrerer katten på dyrebar.no, og leser noen gladhistorier der inne. I de aller fleste tilfeller kommer katten tilbake av seg selv, eller den blir funnet :)

En gladhistorie: vår elskede kattepus var borte i nesten en uke (hadde ellers aldri vært borte mer enn et døgn), og vi var fra oss av bekymring. Så stod han der plutselig og ville inn, mitt lykkeligste øyeblikk ever! :)

Skrevet

Jeg føler med deg TS. Det er fælt å gå sånn i uvisse. :tristbla:

Å henge opp lapper på nærbutikkene er ikke dumt, da når du ganske mange mennesker. Har du et bilde du kan henge ved, er det enda bedre. Noen lokalaviser tar jo også inn "savnet katt" annonser. Ellers er det bare å fortsette som du gjør nå. Gå leterunder om kvelden/natta når det er stille ute. Så er det bare å krysse fingre og håpe på at dere får møtes igjen! Hvor gammel er pus forresten?

Skrevet

Han er litt over 2 år. :)

Dere ser han sikkert som nyest lagt til på dyrebar om dere skulle være nysgjerrige.

Skrevet

Katten vår (kasterert 2 år på det aktuelle tidspunktet) forsvant i 3 dager. Han var av typen som alltid kom hjem til fast tidspunkt om kvelden. Vi var selvfølgelig veldig opprørte og lei oss og hengte opp plakater overalt osv... På morgenen dag 4 dukket han opp igjen og kastet seg over maten sin. Jeg mistenker at han hadde vært innestengt i en garasje eller lignende.. Huff, jeg vet hvor vondt det er å ikke vite hva som har skjedd. Krysser fingrene for at han dukker opp igjen snart!

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nettkatten.no og Dyrebar.no

Det skader ikke å benytte begge disse sidene :)

Sjekk også "funnet" annonsene på de samme sidene.

Sånn i tilfellet din kjære har blitt tatt inn av noen som syntes synd på ham, - eller forstod at han var på "villpote".

Har heldigvis selv aldri hatt katt som har vært så lenge hjemmefra, men har hatt gleden av å være finner av en stakkar som hadde vært borte mer enn 6 mnd.

Avstanden var rundt 2 km i luftlinje mellom hjemmet hans og hytta jeg var på.

Hvordan han hadde overlevd halve vinteren kan man lure på... :klo:

Eier hadde lagt inn savnet annonse på nettkatten.no og dermed ble det gjenforening :)

Er det en lokalradio (eller 4) i distriktet ditt ?

I så tilfellet; ta kontakt med dem og hør om de kan være snille og etterlyse ham for deg.

Og, heng opp plakater på butikker som også er lenger unna enn du tror han ville gått.

Skrevet

En av mine kom hjem nå i ettermiddag etter å ha vært borte i halvannet døgn. Dette er en kastrert voksen hunnkatt som har sitt faste territorium i nærheten av huset og som normalt ikke er borte mer enn 2 - 3 timer med mindre det er ekstremt fint vær. Hun er også "lydig", så jeg kan som regel rope henne inn når jeg vil. Men ikke nå og jeg trenger vel ikke å si at jeg var fra meg av engstelse? Da hun endelig kom var hun sliten og veldig sulten, så jeg tror hun har blitt overrasket av uvær og blitt innestengt et sted. Men hun kom altså hjem i god behold.

I tillegg til mye annet, kan det være lurt å alliere seg med litt større barn i nabolaget. De hører og ser ofte andre ting enn voksne og surrer rundt på steder hvor voksne sjelden ferdes.

Når det gjelder halsbånd, så kan jeg anbefale å bestille herfra. Jeg bruker de som heter "Gloss Reflective" og betaler vel ca. 120 kroner for fem stykker inkl. frakt. (Hun gir mye bedre rabatt på frakten enn det som oppgis). Jeg foretrekker disse fordi de har veldig god refleks, sikkerhetslås og tørker fort når de har blitt våte. (Bjellen klipper jeg av og erstatter med en "tag" med telefonnr. og informasjon om at katten er chippet og forsikret). Kattehalsbånd i dyrebutikker her hjemme koster jo en liten formue...

Skrevet

Pus er hjemme!! :danser:

Han var slanket, skrubbsulten og litt tovet i pelsen, men i god behold. :)

• Liker 7
Skrevet

Pus er hjemme!! :danser:

Han var slanket, skrubbsulten og litt tovet i pelsen, men i god behold. :)

Wee! Så bra!

Den ene katta her i huset forsvant i 14 dager første gang ho var ute etter flytting. Bekymra mor ja :(

Men plutselig en kveld stod pus og banka på verandadøra :rodmer: Ikke så lubben som ho pleier å væe, men i god form :)

Skrevet

Fikk telefon fra naboen nå, hunden deres hadde reagert på noe i garasjen tidligere men de fant ikke noe. Men idag hadde hun sett lappen og latt garasjedøren stå åpen så da kom han nok derfra. Så fælt å tenke på at han var så nært hele tiden, men allikevel godt.

Nå nyter han ihvertfall livet i senga etter et godt måltid, masse lek og kos. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...