encore Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Hei Har så lyst å reise til London, har drømt om det lenge, så tror jeg må ta meg noen shoppefrie måneder og dra til våren Men tingen er at jeg har lyst til å dra alene..ingen skal få ødelegge opplevelsen utenom meg selv Er det noen som har dratt alene til London? Positive / negative erfaringer? Hva gjorde du, hva så du, hvor gikk du? :D
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Har vært i London alene én gang, og skal der igjen (alene) om en drøy uke. Synes ikke selv at det er negativt. Jeg har som regel planer for oppholdet og tiden går fort. Jeg bor på kjente steder og holder meg i områder som jeg føler meg trygg. Det vil si at jeg ikke loffer rundt sendt på kvelden osv. Stort sett har jeg handlet i Oxford, jeg har reist rundt for å se ting som interesserer meg. Nå når jeg skal til London skal jeg på julemarkeder, jeg skal til Covent Garden og så skal jeg shoppe litt langs Oxford Street. Jeg har aldri opplevd noe negativt ved det å reise alene.
encore Skrevet 30. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2011 Åhh..julemarked Skulle ønske jeg kunne dra NÅ. Har alltid hatt lyst å reise mer, men ingen vil være med noen gang, og nå synes folk jeg er sprø som skal dra alene Har tenkt på coaching for å få det litt mer sosialt, men er egentlig ikke helt _der_ ennå..
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 London er en fin by å reise i alene. Det er enkelt å komme seg fra A til B. Folket er vennlige. Og det er alltid noe å finne på. Det er noen som stusser over at jeg reiser alene, men jeg synes til tider at det er best, for da styrer jeg det meste selv.
Zerox Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Har vært i London alene én gang, og skal der igjen (alene) om en drøy uke. Synes ikke selv at det er negativt. Jeg har som regel planer for oppholdet og tiden går fort. Jeg bor på kjente steder og holder meg i områder som jeg føler meg trygg. Det vil si at jeg ikke loffer rundt sendt på kvelden osv. Stort sett har jeg handlet i Oxford, jeg har reist rundt for å se ting som interesserer meg. Nå når jeg skal til London skal jeg på julemarkeder, jeg skal til Covent Garden og så skal jeg shoppe litt langs Oxford Street. Jeg har aldri opplevd noe negativt ved det å reise alene. Jeg bor i London og har gjort det i flere aar. De sentrale omraadene rundt Oxford Street, picadilly Circus etc. er stort sett sikre selv paa kveldstid etter min erfaring, men det har vaert en del overfall der som har faatt oppmerksomhet i media. Mange omraader i London boer imidlertid helt klart unngaas sent paa kvelden og paa natten. f.eks. Hackney, Barking Eastham. Disse og mange andre omraader er imidlertid ikke mer enn normalt farlige paa dagtid. Jeg sier ikke mer enn normalt, fordi man uansett hvor og naar man oppholder seg, saa er det selvfoelgelig en viss risk. Med de usikre oekonomiske tidene saa er det ogsaa en viss fare for "civil disorder" av ulike slag som vi saa under opptoeyene i August.
Zerox Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 (endret) Jeg bor i London og har gjort det i flere aar. De sentrale omraadene rundt Oxford Street, picadilly Circus etc. er stort sett sikre selv paa kveldstid etter min erfaring, men det har vaert en del overfall der som har faatt oppmerksomhet i media. Disse overfallene var paa kveldstid. Endret 30. november 2011 av Zerox
Lipstick Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Jeg reiste alene en weekend til London for et år siden. Bodde på hostell for å være sosial om kveldene, om dagen hadde jeg ingen problemer med å gå på shopping for meg selv. Jeg trålte west end for klær, var i Oxford St, Piccadilly, Regent Street, Carnaby Street, og så dro jeg til Camden en dag, gikk gjennom Regent's Park og Primrose Hill. En kveld var jeg på musical, alene. Så Dirty Dancing. En annen kveld ble tilbragt med nye bekjente i baren på Generator Hostel der jeg bodde. West End er stort sett trygt og rolig om dagen, men jeg ville ikke gått på byen alene en natt hvis jeg var deg. Husk også å kjøpe reiseforsikring for å være på den sikre siden økonomisk hvis noe skulle skje!
Ego Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 London er en fantastisk by å reise alene til - nettopp fordi det er så mye å finne på at det fort kan bli irriterende om man skal måtte ta hensyn til andre :gjeiper: Utrolig enkelt å finne fram, masse bra butikker og nok av museer å velge mellom om man ønsker avbrekk fra shopping. Får veldig lyst på en tur nå selv også...
MissStiles Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 London er en fantastisk by å reise alene til - nettopp fordi det er så mye å finne på at det fort kan bli irriterende om man skal måtte ta hensyn til andre :gjeiper: Utrolig enkelt å finne fram, masse bra butikker og nok av museer å velge mellom om man ønsker avbrekk fra shopping. Får veldig lyst på en tur nå selv også... HELT ENIG!! Reist dit alene en gang og jeg gjør det gjerne igjen. Det er så innmari mye man kan finne på der. Absolutt ikke en kjedelig by å reise til.
LeaMichele Skrevet 30. november 2011 #10 Skrevet 30. november 2011 Dere er virkelig tøffe! Har lyst til å reise alene jeg også, men tørr ikke
Samulita Skrevet 1. desember 2011 #11 Skrevet 1. desember 2011 Jeg har ikke vært alene i London, men i New York Og det passet meg helt ypperlig! Men du må jo trives i ditt eget selskap og ikke være "redd" for å dra på f.eks. restaurant alene. Eller, hvis du er det, så kan det være en fin mulighet til å bli litt tøffere I utgangspunktet mener jeg at man kan gjøre alt alene. Og, som noen andre har vært inne på, kan det være fantastisk befriende å ikke ha et annet menneske hengende etter seg som kanskje vil gjøre helt andre ting. Har faktisk vært i London to ganger med et slikt menneske....
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #12 Skrevet 2. desember 2011 Og hvis man plutselig føler seg ensom, kan man bare melde seg på en av de mange "walks" rundt omkring i byen. Det er temaer for enhver smak. Jeg var med på Beatles-walk en gang, det var mange som var alene der, og en gjeng av oss stakk på pub etterpå for å diskutere vår felles lidenskap. Ååå, nå fikk jeg også lyst til å reise alene til London....
Anglofil Skrevet 4. desember 2011 #13 Skrevet 4. desember 2011 Jeg har reist til London, tja, blir vel fire eller fem ganger, sist gang var i januar i år. Jeg elsker å reise alene og føler meg overhodet ikke utrygg. Jeg reiser til London (evt. England generelt) for å shoppe og lytte. Jeg er anglofil og storkoser meg med en bok på kafé mens jeg lytter til språket. Det er en grunn til at jeg studerer engelsk. Uansett, jeg har ofte bare satt meg på en buss og sett hvor jeg har endt. Livet er for kort til å tenke hele tiden (men jeg tar jo selvsagt mine forholdsregler), og jeg opplever mye spennende hver gang jeg er i London. Har bodd både litt utenfor sentrum og helt i sentrum, og jeg har aldri følt meg utrygg. Faktisk føler jeg meg veldig hjemme og trygg i London. Ingenting er som å bare vandre rundt og oppdage nye steder! Mvh Yvonne 1
Snop Skrevet 5. desember 2011 #14 Skrevet 5. desember 2011 Jeg reiste alene dit i høst Jeg var der i 5 dager, bodde på et hotell som var helt PERFEKT (og ikke for dyrt) for enslige reisende, Min lenke Dette var også et koselig, trygt område med både tuben og busser bare 3 minutters gange fra hotellet. Hadde alt jeg trengte der, og syntes det var godt å komme tilbake dit hver kveld Jeg gikk på en musikal hver dag, så dagene mine bestod av å stå opp tidlig og stille meg i billettkø, for så å bruke de 8-9 timene fram til forestillingen på sightseeing, shopping, muséer, slott, og så tok jeg faktisk dobbeltdekker-bussene en del bare for å sitte og kikke ut de svære vinduene mens beina fikk hvile Det var en av de beste turene jeg har hatt, det var så godt å våkne hver morning og tenke "ahhh, London for mine føtter! Hva vil JEG i dag?" og jeg kunne hele tiden ombestemme meg akkurat som det passet meg Hadde gjort det igjen på et blunk, og kommer garantert til å gjøre det også
Grønt blad Skrevet 5. desember 2011 #15 Skrevet 5. desember 2011 Har ikke vært i London alene, men har vært alene i andre større og mindre byer. Jeg står passe tidlig opp og utforsker byen med guided tur, severdigheter, shopping osv. Legger noen planer for hva jeg vil, eller gjør akkurat det som faller meg inn. Når jeg har reist alene har jeg vært forsiktig med hvor jeg går på kveldstid, eller jeg har holdt meg på hotellet. Å reise alene er supert og ikke skummelt
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #16 Skrevet 5. desember 2011 Absolutt ikke noe problem å være alene i London. Jeg ville ha valgt et sted å overnatte hvor inngangen ikke er i en ekkel sidegate, men ellers gjort alt. Jeg var også på noen teaterstykker og musical, men en kveld gikk jeg også ut for å danse alene. En jentegjeng adopterte med med en gang en av dem oppdaget at jeg var elene, men det var helt ok før det også. Om du går ut alene, bør du selvsagt være forsiktig med alkoholinntaket, men ellers er det heller ikke noe problem.
encore Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #17 Skrevet 6. desember 2011 Nå er jeg superinspirert!! Tusen takk for alle svar Er noe med det å bare daffe rundt i sitt eget tempo og ta inn inntrykk.. *drømme* Har ikke vært utenlands alene enda, men man kan da engelsk så tror jeg bare hopper i det og begynner å speide etter rimelige billetter..
gira97 Skrevet 6. desember 2011 #18 Skrevet 6. desember 2011 Bare å hoppe i det du Jeg var på alene tur i sommer i 10 dager. Jeg reiste med star tour vel og merke, så jeg følte meg trygg. Meldte meg på utflukter de dagene jeg ville være sosial. Fantastisk ! Jeg gikk også på bar alene , og vendte ikke tilbake til hotellet før 3 på natten. Ja, jeg vet man ikke skal gjøre sånt, men man blir jo så sjarmert av enkelte menn ( Jeg var i frankrike, og der følte jeg meg veldig trygg. Normale mennesker )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå