AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Gruer meg til å begynne i jobb. Tenk hvis jeg ikke passer inn? Jeg er litt stille og sjenert av meg, men fikk jobben delvis pga min gnistrende personlighet (?),fordi de ville ha en som passet inn i miljøet, for miljøet er viktig i den jobben. På førstegangsmøte med folk så har jeg en tendens til å ta på meg en rolle, og blir mer utadvent enn jeg egentlig er, og det var nok det som skjedde på intervjuet. Så nå er jeg her da, fått jobb som forventer at jeg skal passe godt inn i arbeidsmiljøet. Føler jeg har et press på meg for å bli gode venner med alle med en gang, selv om jeg er en sjenert person. Jeg klarer ikke å ta på meg "den utadvente" rollen til en hver tid..Så er så redd for at hele jobben blir en fiasko for min del :-/ Er mest beskymra for å ikke passe inn i det sosiale, men også beskymra for bruke lang tid på å mestre arbeidsoppgavene. Uff,uff uff.. ekkel følelse. Ble mye rot, men måtte bare få det ut!
muffineline Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Jeg skjønner deg godt. Har selv tenkt slik før jeg begynte i ny jobb. Men de kommer nok til å skjønne at du bare trenger litt tid, og du kan jo bare si rett ut at du er litt sjenert til å begynne med. Jeg tror det kommer til å gå kjempe bra, man tenker alltid det verste, men så viser det seg som oftest å ikke være så ille. Bare ikke fokuser så mye på at du er sjenert, for da tenker du enda mer på det.
Gjest Bifrost Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Som sagt så ser man alltid for seg det verste, men det ender så godt som alltid bra. Prøv å ikke tenkt på det. Lykke til!
MissStiles Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Forstår veldig godt hva du mener. Jeg begynte i ny jobb for 1 måned siden. Første dagen var jeg også veldig nervøs. Følte at jeg gjorde et veldig godt inntrykk på intervjuene og ville gjerne fortsette med det. Tror jeg har gjort det. Jeg har vært innom alle avdelingene og hilst på/hørt hva de jobber med. Veldig interessant. Siden det er bare meg og sjefen min på avdelingen så var jeg veldig redd for at vi kanskje ikke skulle passe sammen men hittil går det bra. Jeg har en tendens til å være litt stille på begynnelsen men etter hvert så løsner jeg opp. Bare vær deg selv, så kommer det sikkert til å gå kjempebra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå