Gå til innhold

Hvor lenge sitter dere på internett hver dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Liss`pia
Skrevet

Jeg bruker mangfoldige timer på internett-surfing HVER DAG. Klarer ikke slutte. Er egentlig "overalt": spiller, leser avis, henger på kg, facebook, u name it... flere som har samme "problem"? ingen i min omgangskrets sitter så mye på internett som meg, i allefall ikke venninnene mine :sjenert: Hva er det som gjør at man blir det som kan betegnes som "avhengig av internett"? bare det at jeg prøver å ha en internettfri dag, men ikke klarer det sier jo sitt. I dag stod jeg opp klokka 10 og har sittet på internett siden foruten en times tur ut på butikken ++...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele dagen, fra morgen til kveld. Som regel fra 08:00 til 24:00, men med pauser innimellom på alt fra 5 minutter til et par timer (avhengig av hva jeg gjør). Til sammen vil jeg anslå at jeg bruker minst 10 timer om dagen på nett. Men det har selvfølgelig litt sammenheng med at jobben min er på nett. Når jeg ikke jobber, surfer jeg på alt fra nyhetssider og forum, til morsomme sider og YouTube.

Gjest Liss`pia
Skrevet

Hele dagen, fra morgen til kveld. Som regel fra 08:00 til 24:00, men med pauser innimellom på alt fra 5 minutter til et par timer (avhengig av hva jeg gjør). Til sammen vil jeg anslå at jeg bruker minst 10 timer om dagen på nett. Men det har selvfølgelig litt sammenheng med at jobben min er på nett. Når jeg ikke jobber, surfer jeg på alt fra nyhetssider og forum, til morsomme sider og YouTube.

Ok, men det er en ting at jobben din krever at du er på nett. Men jeg tenker hvor mye av fritiden folk bruker på internettsurfing. Jeg er faktisk litt flau over hvor mye fritid jeg kaster bort forann en skjerm :sjenert:

Skrevet

Eh, jobber dere ikke?

Skrevet

10-12 timer.

Er på nett de 7 timene jeg er på jobb, bruker internett via iPhonen når jeg er på farten (Trafikanten, Facebook, o.l.) og så ofte 2-3 timer på kvelden.

Skrevet

På en fridag så kan jeg sikkert sitte i 6-7 timer. Da er jeg på face, forum, nettaviser, søker etter diverse. Regner også med serie-titting i dette forbruket. Tenkte på det for litt siden, at jeg MÅ kutte ned, og heller bruke tiden på noe konstruktivt. Tenker jo alltid at dagene er for korte, men det er jo ikke så rart når jeg bruker en så stor del av tiden på internett :filer:

Er heller ikke så kult å tenke tilbake på sine yngre dager og angre på at man bare surfa når man blir eldre heller. Så jeg har tenkt å begynne å bruke tiden på studier (ved siden av jobb), husarbeid etc i stedet.

Skrevet

10-16 timer i døgnet. :P

Android-fon, konstant på nett på jobb 7,5 timer om dagen, leser gjerne nettaviser i lunsjen. laptopen står på bordet i stua ofte når jeg ser filmer/serier...

Nesten konstant online.

Tegneserier på nett, forumer, Steam-chat, xfire, MSN, facebook, nettaviser osv osv.

Skrevet

På en fridag så kan jeg sikkert sitte i 6-7 timer. Da er jeg på face, forum, nettaviser, søker etter diverse. Regner også med serie-titting i dette forbruket. Tenkte på det for litt siden, at jeg MÅ kutte ned, og heller bruke tiden på noe konstruktivt. Tenker jo alltid at dagene er for korte, men det er jo ikke så rart når jeg bruker en så stor del av tiden på internett :filer:

Er heller ikke så kult å tenke tilbake på sine yngre dager og angre på at man bare surfa når man blir eldre heller. Så jeg har tenkt å begynne å bruke tiden på studier (ved siden av jobb), husarbeid etc i stedet.

Jeg er helt enig. Jeg vil mye heller huske deadlines og støvtørking enn fliring over lolcats og rage comics. :P

Gjest Liss`pia
Skrevet

Eh, jobber dere ikke?

Jeg tar master OG jobber ved siden av, men nå er det altså snakk om fritid.

Skrevet

Jeg er online så godt som hele min våkne tid. Bruker internett i jobben min, når jeg er hjemme er PC/internett det jeg bruker som underholdning. Og hvis jeg skulle være ute på vift, har jeg telefonen i lomma som jeg jevnlig går på nett med.

Jeg er helt avhengig av internett, og synes det er helt greit. Andre ser TV, jeg er online. :)

Skrevet

sitter på internett kanskje 6-8 timer om dagen. Men Pcen blir som oftest brukt som musikkspiller mens jeg arbeider med andre ting, og titter på dataen imellom leksegjøringa. Blir dermed kanskje 3-4 timer med "ordentlig" databruk.

Skrevet

Jeg er som oftest på dataen fra 00 til 03.30 med mindre jeg har litt ekstra tid og blir hengene hvis jeg skulle sjekke noe.

Pleier å

- sjekke nettbank, facebook og mail

- se fristet og BB på nett-tv

- sitte her

Skrevet

7-9 timer på skolen (IT, trenger en del hjelp til programmering), og 5-6 timer hjemme, både til skolearbeid og avslapning.

Skrevet

Kan fort bli flere timer. Synes internett er veldig kjekt.

Skrevet

Det blir en del timer, men omfanget kommer an på om jeg har andre ting å gjøre. Som regel er jeg hjemme om kvelden og da står PC'n på fra jeg kommer fra jobb i fire, halv-fem tida og til jeg legger meg rundt elleve.

Hvor mye jeg sitter her varierer. Av og til sitter jeg nesten hele kvelden (hvis jeg ikke har noe å lese på og det ikke er noe på TV), andre ganger så blir det en halvtimes tid når jeg kommer fra jobb og en halvtime senere på kvelden.

Er jeg på reise, eller ute på andre ting så blir det "null", men det er veldig sjelden så skjer.

Og jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet ;) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...