Gå til innhold

Hotellanbefalinger- Mallorca

Sally

Anbefalte innlegg

Vi tenkte å reise til Mallorca i mai-juni. Problemet er at vi ikke klarer å bestemme hvilket hotell vi skal bo på. Lurte derfor på om det er noen som har noen å anbefale, eller for den saks skyld; ikke anbefaler...?

Vi er fire voksne og to barn under 2 år.

Takk for hjelpa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var i Alcudia i juni-02, og da lå vi på Viva Sunrise Garden.

Et kjempehotell!!

Vi var veldig heldige med rommet - hadde rom "vekk" fra hagen, og mot en "kanal" og en liten vei. Ble ikke plaget noe av bråk, selv om det stod at vi kunne regne med litt...

Hørte at noen av de som lå mot hagen var litt plaget med bråk på kveldstid (det er jo underholdning, sang og latter der på kveldene), men jeg vet ikke HVOR plaget de var da....

Hotellet anbefales i allefall.

link til hotellet er her (håper jeg får det til ordentlig)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Sunwing Resort i Alcudia i juni - beliggenheten er helt genial, for nærmere stranda kommer du ikke! Det er også veldig veldig barnevennlig, men jeg synes kanskje det kan bli litt for mye ståk og styr, og litt for mange voksne som lar ungene "herje vilt" på så store familiehotell. Dessuten er hotellet ganske slitt, så i forhold til prisen var ikke vi helt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Alcudia tre ganger og bodd på tre forskjellige hoteller - alle med ulik beliggenhet. Mest fornøyd var jeg nok med Star Tours Estrella de Mar. Fint hotell med bra beliggenhet like ved havnen, der det finnes mange restauranter og "ordentlige" butikker som f.eks. Zara og Mango (ikke bare disse souvenir-sjappene som preger resten av Alcudia).

Jeg har også bodd på Star Tours Viva Blue. Også dette var et fint hotell med mange fasiliteter, men ifølge min mening ligger det altfor langt fra sentrum. Vi måtte ta buss eller drosje hver gang vi skulle inn til "byen" for å spise el.l, og det ble vi lei i lengden.

Første gang jeg var i Alcudia reiste vi med Tjæreborg, og bodde på et hotell som het Sea Club omtrent midt i Alcudia der de fleste hotellene er plassert. Jeg tror et av de andre reiseselskapene overtok dette hotellet etter at Tjæreborg sluttet sin virksomhet i Norge. OK hotell den gang, men det begynner å bli noen år siden. Beliggenheten var grei, men personlig foretrekker jeg heller området nærmere havnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært to ganger på ett hotell som jeg tror heter "Alcudia garden", lurer på om det er ett ving-hotell. Det er hvertfall ypperlig for en familie, sentralt, og nær stranden!

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du spurte om akkurat dette :P !!!

Jeg har nemlig jobbet flere sesonger som Guide og har i perioder bodd i Alcudia .

Ving har "Alcudia Garden " som sitt fineste familie hotell mener nå jeg , Sunwing har jeg ikke spesielt sansen for da det blir for masete .

Star Tour har sitt " Estrella de mar " som kommer på en god annen plass, jeg har ikke vært inne på rommene der så de vet jeg ikke hvordan er ,men resten er bra .

Saga har " Sea Club " , som dog ligger litt lenger bort i forhold til de to andre , men likevel like langt fra stranden i gå avstand . Her er det bungalower store fine rom , flere basseng og underholdning hver kveld...som de over også tilbyr selvfølgelig :lol:

flere tips ...?? Bare si fra !

klem fra meg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var en uke på Ving Resort VellMari i mai, kjempefint sted - nesten helt nytt! :D

Det er ikke så veldig sentralt, ca. 10 km fra Alcudia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Vi bodde en uke på Iberostar Christina Hotell utenfor Palma. Veldig greit sted. Vi hadde en leilighet med seperat soverom og et lite kjøkken. Dette er jo veldig praktisk med tanke på å resie med barn. Litt kosligere for de som må være igjen på hotellet om kvelden som barnevakt. Vi hadde full service med rene håndklær og rent rom hver dag. I kjelleren var det svømmebasseng og det var også et flott basseng ute. Stranden lå fem min gange unna, og det var mange fine restaurater. Rett utenfor hotellet går det buss til Palma. Denne gikk veldig ofte og kostet nesten ingenting.

Hvis dere trenger et sted å handle bleier og barnemat er det et stort handlesenter rett utenfor Palma sentrum. Husker ikke navnet i farten, men skal legge det inn når jeg kommer på det. Ligger motsatt vei av Palma på en måte....

Mallorca er en flott plass, men vi var litt tidlig ute, så det var ikke skikkelig "Syden varmt". Men utrolig deilig for det....

God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Bodd på Hotel Bougainvilla ved Porto Christo.

Flott hotell og svømmebasseng, men et stykke til stranden og evt restaurantmengfold. Går til sentrum på ca 20 min og ikke dyrt med taxi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...