Gå til innhold

Word for Mac - stavekontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har word for mac og sliter litt med stavekontrollen. Absolutt alle ord markeres med rødt og jeg mistenker at språkvalget er feil. Noen som vet hvordan jeg endrer språk? Har prøvd og prøvd, men finner ikke ut av det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp deg en pc.

Skrevet

Man velger språk ved å gå inn på Verktøy, Språk :P

Skrevet

Skrevet

Kjøp deg en pc.

Dust.

Jeg har gjort det. Valgt norsk (bokmål) som språk, men fremdeles dukker absolutt alle ord opp med rød understrekning i stavekontrollen med engelske alternativer. Men takk for skikkelig svar, i det minste.

Skrevet

Kan hjelpe å ikke velge norsk bokmål som språk ved å trykke ok, men å i stedet velge det som "default".

Skrevet

Det merkelige er at det ikke har vært noe problem med andre dokumenter, bare det dokumentet jeg opprettet idag. :klo:

Skrevet

Hm. Da slettet jeg dokumentet og opprettet nytt. (Hadde bare limt fra et annet sted...) Og da fungerte det fint da jeg åpnet et nytt.

Takk for hjelpen til de som svarte seriøst. Til den andre som ba meg kjøpe pc - takk for råd, men det var litt utenfor hva jeg spurte om. Dessuten er avsporing ikke lovlig på kg. :kose:

Skrevet

Hm. Da slettet jeg dokumentet og opprettet nytt. (Hadde bare limt fra et annet sted...) Og da fungerte det fint da jeg åpnet et nytt.

Takk for hjelpen til de som svarte seriøst. Til den andre som ba meg kjøpe pc - takk for råd, men det var litt utenfor hva jeg spurte om. Dessuten er avsporing ikke lovlig på kg. :kose:

Jeg kan tenke meg at det skjedde fordi dokumentet ditt på et vis hadde "bestemt" seg for å være engelsk denne gangen (muligens automatisk på grunn av de første ordene du skrev inn, eller lignende).

Hvis du bare endret språk, ville det nok ikke hjelpe, fordi den allerede hadde bestemt seg for engelsk på de setningene som var skrevet. Til neste gang kan det hende det hjelper å markere hele den allerede skrevne teksten, og endre språk på den ;)

Skrevet

Takk igjen. Teksten var bare limt inn fra et annet sted, mulig det hadde betydnin. Men takk uansett. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...