Gå til innhold

Til dere som har søkt AAP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal nå søke om AAP, min saksbehandler nevnte noe om et egenvurderingsskjema. Når jeg leser på dette står det ikke noe om at dette skal sendes med søknanden, men brukes i samtale med de, jeg forsto det på han som om jeg skulle sende det med?

Når dere sendte inn søknad om AAP, sendte dere med dette skjemaet? Når jeg følger NAV sin veiledning på nett får jeg opp at jeg skal fylle ut og sende: Forside, søknadskjema og legeerklæring.

Ja, kan ta kontakt med min saksbehandler, og skal også gjøre dette før det blir sendt, men tenkte å gjør meg litt klokere her først :) Da det er et par uker til jeg skal snakke med han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sendte ikke med noe egenvurderingsskjema. Har ikke hørt noe om det i det hele tatt :klo:

Skrevet

Kan hende at saksbehannleren mente at det hadde hjulpet å sende et egetvurderingssjema, visst du har vært i systemet en stund. Da jeg søkte fikk de med alle opplysninger om en 10 år lang periode uten jobb, jobb 3 dager osv og sosialstøtte... Men denne egenvurderingen lå allerede under papirene til nav.

Skrevet

egenvurdering trenger man ikke å fylle ut vel? hvis man har lege erklæring

Skrevet

Ja, kan godt være han ville ha slik at prosessen kunne gå raskere eller noe. Får vel bare høre da, synes bare det virket veldig rart, da det står på skjemaet at det skal brukes som forberedelse til samtale med de..

TS!

Skrevet

Egenvurddringen fylles ut og sendes sammen med søknaden, tas med til samtale, eller ettersendes. Brukes i vurderingen av søknaden, og er din stemme inn i saksbehandlingen. Det er et supplement til alle andre opplysninger i saken. :)

• Liker 1
Skrevet

Okey! Da får jeg sende det med!

Har et spm til som dere kanskje kan svare på :)

Ønske mitt er å få omskolering, men finner ikke noe om dette, har dette nå kommet under AAP? Skal jeg søke om dette samtldig? Eller må jeg først få AAP innvilget og så evnt søke om å få lov å studere mens jeg går på AAP? Noen som kan gjøre meg litt klokere!

TS!

Skrevet

Okey! Da får jeg sende det med!

Har et spm til som dere kanskje kan svare på :)

Ønske mitt er å få omskolering, men finner ikke noe om dette, har dette nå kommet under AAP? Skal jeg søke om dette samtldig? Eller må jeg først få AAP innvilget og så evnt søke om å få lov å studere mens jeg går på AAP? Noen som kan gjøre meg litt klokere!

TS!

Begrepet omskolering er nesten borte nå, iallefall om man sammenligner med hvordan det var før. Man kan få innvilget skole dersom det er absolutt påkrevd for å kunne ta inntektsgivende arbeid, og da er det snakk om hvilket som helst arbeid så lenge det følger vanlig tariff.

Men for å svare på spørsmålet ditt så er det påkrevet med spesielt tilpasset innsats og evt AAP for å kunne diskutere muligheter til utdanning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...