Gå til innhold

SIO og penger til gode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere andre som har penger til gode etter at Studentsamskipnaden tok for mye betalt for strømmen: hvor hardt må dere egentlig jobbe for å få tilbake disse pengene?

Vi begynner å mistenke bevisst trenering av tilbakebetalingene nå og lurer på om vi burde gå videre med det.

Så, opplever dere at det er vanskelig eller umulig å få korrekt tilbakebetaling, eller er det bare vi som har hatt max uflaks i alle ledd over lang tid nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... når jeg tenker meg om aner jeg ikke om jeg har fått tilbakebetalt pengene eller ikke. :klo: En venninne hadde bare fått pengene på konto uten å få noen beskjed. Hva er denne bevisste treneringen du snakker om?

Skrevet

Hmmm... når jeg tenker meg om aner jeg ikke om jeg har fått tilbakebetalt pengene eller ikke. :klo: En venninne hadde bare fått pengene på konto uten å få noen beskjed. Hva er denne bevisste treneringen du snakker om?

For det første påstår de at de har sendt ut brev om dette til alle de har adressen til. Vi har ikke fått noe brev, enda de har adressen vår og vi dessuten står oppført i telefonkatalogen som norges eneste med vårt navn. Det var bare en tilfeldighet at vi fikk vite om dette i det hele tatt.

Etter å ha sendt inn skjemaet gikk det noen uker (og det forventet vi jo) før det kom penger inn på konto. Problemet var at det var en bitteliten sum som ikke på noen måte lignet på den de skyldte oss. Da vi kontaktet dem (og de kan kun kontaktes via mail), fikk vi først ingen respons overhodet, før vi sendte en skikkelig sint mail. Da fikk vi svar samme dag om at summen de hadde utbetalt var korrekt. Så vi ba om å få regnestykket deres tilsendt, og da innrømte de plutselig at de hadde regnet feil, så ja, det stemte nok at de hadde utbetalt oss for lite, og den nye summen var XXXX (ca 120 kr mer enn vi hadde fått utbetalt). Denne summen stemte heller ikke, så vi måtte igjen påpeke at summen var alt for liten og be om å få utregningen tilsendt, noe vi fikk. Da skjønte vi at de hadde regnet utifra at vi hadde bodd i billigste type bolig (liten enmanns hybel), noe som ikke stemte. Så da måtte vi påpeke det, og fikk svar tilbake om at det jo var i en slik bolig vi hadde bodd, for det sto det i deres systemer, så da var utbetalingen korrekt likevel. Først da vi truet med motkrav på ca halve summen vi hadde betalt i husleie gjennom flere år (siden vi jo i følge dem hadde bodd i en billig hybel selv om vi betalte husleie for noe langt større) viste det seg at joda, vi hadde bodd i en større type bolig, det sto i systemet deres, det... Så da ble summen til slutt korrekt. Problemet nå er bare at pengene aldri kommer. Jeg vet ikke hvor mange ganger de "er blitt utbetalt" nå, men vi har ikke sett snurten av dem...

Og vi begynner å bli så lei av dette nå, men det er jo tydelig at vi ikke kan stole på at dette går av seg selv...

Skrevet

Å, det er surt altså! Jeg sjekka nettbanken nå og ser at jeg har fått utbetalt 645 kr i slutten av september, det stemmer nok ganske bra med det jeg trodde jeg skulle få tilbakebetalt.

Skrevet

Jeg har fått 930 kr tilbake i oktober. Måtte ikke jobbe så veldig hardt for det. Bare sendte inn dokumentasjonen innen fristen, så kom pengene på konto noen mnd senere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk rundt en tusenlapp inn på konto i løpet av september, tror jeg det var. Fikk først brev og mail fra dem, og jeg sendte inn dokumentasjonen de ville ha. Dermed tok det noen måneder før jeg fikk pengene. Var ingen problemer her i gården i alle fall.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Da ser det foreløpig ut som om vi bare har vært max uheldige + hatt en vrang saksbehandler.

Skrevet

Jeg fikk pengene for lenge siden, så dere har nok vært uheldige der, ja.

• Liker 1
Skrevet

Apropos dette, noen her som bor i Siloen og synes det er muffens at strømmen er på over 1000kr/mnd hver mnd hele året? Det var den samme i ettroms som i toroms, og seriøst, vi bruker jo knapt strøm om sommeren og kun varmeovn om vinteren (pluss noen taklamper)?

Skrevet

Apropos dette, noen her som bor i Siloen og synes det er muffens at strømmen er på over 1000kr/mnd hver mnd hele året? Det var den samme i ettroms som i toroms, og seriøst, vi bruker jo knapt strøm om sommeren og kun varmeovn om vinteren (pluss noen taklamper)?

Husk at varmtvann og matlaging utgjør en del :)

• Liker 1
Skrevet

Får du ikke spesifisert regning?

Skrevet

Får du ikke spesifisert regning?

Uhm, nei? Jeg får det såpass spesifikt at det står "husleie, xx kroner, strøm, xx kroner", hvis det er det du mener. Strømmen i siloen er alles bruk sammenlagt og delt på antall kontrakter.

Skrevet

Uhm, nei? Jeg får det såpass spesifikt at det står "husleie, xx kroner, strøm, xx kroner", hvis det er det du mener. Strømmen i siloen er alles bruk sammenlagt og delt på antall kontrakter.

Åja, sånn å forstå. Jeg betaler min egen strøm, samt min del av felleskjøkkenet, tenkte at du gjorde det samme. Men jeg må si jeg synes 1000 kr hver måned var mye, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...