Gå til innhold

Gammelt førjuls-barne-TV med Dizzie Tunes


Perelandra

Anbefalte innlegg

Jeg etterlyser er gammelt barne-TV program, muligens fra slutten av 70-tallet, som ble sendt i adventstida. Det het Når nettene blir lange og var med Dizzie Tunes.

Er det noen som husker dette?

Jeg tror ikke det ble sendt hver dag som en julekalender, men det var iallefall i flere deler. Programmet bestod naturligvis av mye musikk. Videre husker jeg at Dizzie Tunes-medlemmene + Grete Kausland (hun har jo samarbeidet mye med dem) satt rundt et langbord og lagde julepynt og bakte kaker. Jeg tror også de hadde meg seg noen barn. Inni mellom mens de satt rundt bordet begynte de å synge.

I hvert program dukket det opp en forvirra julenisse. Han hadde tatt feil av dagen og trodde det var julaften. Nissen ble bedt om å gå og komme tilbake på julaften, og tilslutt gjorde han det. Det siste programmet ble sendt på julaftens formiddag. Det var også med et lite troll i programmene. Det bodde oppe på en hylle. Det er mulig jeg tar feil, men jeg mener å huske det var slik at bare vi som så programmet på TV kunne se at trollet var levende, ikke de som var med selv. For dem var det bare en figur på hylla.

Jeg mistenker at serien ble sendt i 1978. Jul i skomakergata ble vist for første gang i 1979, og jeg tror Når nettene blir lange ble sendt før det, men jeg kan ha husket feil også. Dizzie Tunes ga ut ei juleplate i 1978, så det styrker mistanken min om årstallet. Serien kan ha blitt laget i forbindelse med den plata. Bortsett fra juleplata, har jeg ikke greid å finne noen opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...