Gå til innhold

Et adventskalenderspørsmål til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dere med barn som bor to steder, hva gjør dere med adventskalendere?

Barnas mormor har alltid sendt avgårde en hyggelig pakkekalender til barna, og det har de også i år.

Mammaen har kjøpt inn en godteri-kalender.

Akkurat nå tenker jeg som så at det blir "nok" med de to kalenderene. Jeg er ikke restriktiv på godtespising, men de er hos meg rundt halvparten av tiden, og det blir litt mye om de skal få dobbelt opp hver dag. Og når det går noen dager mellom hver gang, så er det jo en relativt stor mengde sjokolade som venter på dem :-)

Likeledes med pakkekalender. Det er bare småting, men å få en mini-julaften med jevne mellomrom i desember gjør jo ventetiden... ikke like spennende.

Så min plan er derfor at det får holde med kalendere hos mammaen. Og så neste år kanskje planlegge det sammen, slik at de kanskje har godtekalender hos meg og pakkekalender fra mormor hos henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Jeg synes pakkekalendere generellt er "too much" rett før julaften...

• Liker 1
Skrevet

Ungene her er ikke hos faren mer enn annenhver helg.

De har pakkekalender både her, hos far og hos sin mormor. Dvs. de får gaver de dagene de her de forskjellige stedene, ikke hver dag alle steder.

Skrevet

Jeg lager pakkekalender til dattera mi på 8. Ikke snakk om noe minijulaften hver dag, hun får f.eks hårstrikk, pynteklemmer, magisk vaskeklut fra apoteket osv.... Hun er hos far fredag-mandag annenhver helg (fars ønske pga ny familie, hun var mere til han før). Uansett, ifjor ble hun veldig lei seg fordi lillesøstera hos faren hadde blitt så stor at hun fikk pakkekalender. De hadde ikke ordnet noe til vår datter, så når hun var hos far fikk lillesøster kalendergave, men ikke jenta vår.

Iår har jeg, etter avtale med far, tenkt å sende med de aktuelle kalenderpakkene som skal åpnes på far sine samværsdager, sånn at hun også får noe.

Jeg synes forsåvidt det er smålig av far og stemor og ikke ordne selv kalenderpakker de dagene hun er hos far, men det er en annen sak.

• Liker 4
Skrevet

Her sender vi kalenderene med barna...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt Hello Kitty kalender til minstemann, og Lego kalender til eldstemann. De åpner hver dag de dagene de er hos meg, og åpner på etterskudd når de har vært hos faren.

Skrevet

Hva med å samarbeide med mor neste år, slik at kalenderen er delt mellom dere, og barnet får en gave hver dag uansett hvor h*n er, sånn at det ikke samler seg opp og blir en del dager uten og så én dag med mange?

For å svare på spørsmålet ditt: Jeg synes ikke du er smålig i det hele tatt. Men vær klar over at dette kommer fra en person som ikke er tilhenger av gavekalendere og ikke kommer til å lage det til sine barn.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Yvonne (mod)

Skrevet

Ungane mine skal få pakkekalender i år. Dei er hjå faren annakvar helg, så då sender eg berre pakkene deira med til far, og så ordnar han det. Er berre snakk om to helger uansett. Dobbel pakkekalender ser eg ikkje poenget med...

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg hadde pakkekalender da jeg var yngre, og mamma sendte med meg pakkene til pappa de dagene jeg var der. Pappa ordnet aldri noe slikt.

Skrevet

Er enig med deg i at de har nok da. De kan vel kanskje få med seg kalenderne sine når de skal til deg?

Samboeren min har to barn annenhver uke. Siden jeg pleier å lage gavekalender til mine to små, har jeg i tillegg laget til hans barn for de dagene de faktisk skal være hos oss. Vet ikke hvordan kalenderopplegg de har hjemme hos moren, men da ble det i alle fall ingen forskjell på barna når alle er hos oss.

Skrevet

Min bonusdatter får kalendergave hos oss de dagene hun er hos oss. Moren sørger for de dagene hun er hos henne.

Skrevet

Vi gjør som flere her, de dagene han er her får han her, også sørger pappan for resten av dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...