Gå til innhold

Mus i veggen eller spøkelse som romsterer i papirene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan høres en slik mus i en vegg ut?

Er det mer som knitre og skapelyder i papir?

Jeg har hørt noen slike skrape eller papirknudrelyder i veggen i leiligheta mi, i ei lav blokkleilighet. Vet ikke om jeg skal tro at det er skjæreunger som prøver å klore seg fast til noe blikk på taket og sklir litt, eller om det er mus som lusker rundt inne i veggen.

Det er mer som en skrapelyd i papir kanskje. Jeg har faktisk tenkt tanken at det er et spøkelse, som liksom roter i noe papir, eller faktisk prøver å få meg til å tenke på papir og at jeg skal gjøre lekser og studere. Altså et snilt spøkelse. Jeg er for voksen til å bli redd, og har et på en måte et skall rundt meg som på en måte beskytter meg, at jeg føler meg for sterk til å bli plaget om det er et spøkelse.

Noen andre som mener at de har slike gjester som gjør noe teit, men som er for lite å bry seg med. Eller er det en skjærunge som lærer seg å gå på taket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 1. Man blir aldri for voksen til å bli redd. Redsel og frykt er en naturlig del av mennesket, ikke undertrykk følelsene dine (Jeg skjønner hva du mener, jeg ville bare si dette!) :-*

Nr 2. Du har (nesten) helt sikkert mus i veggen. I barndomshjemmet mitt bruker jeg å høre slike "skrape"-lyder, eller papir-lyder, slik som du beskriver. Og det ER mus, det vet jeg, for jeg har sett dem selv.

Nr 3. En skjærunge på taket i desember......? :))

:klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Hehe, har akkurat det samme problemet som deg...samme lydene, ekkelt å høre på! men, har ikke peiling på hvordan jeg skal få ut denne musen :(

Skrevet

Om du bor i blokk snakker du med vaktmesteren.

Viktig å få bukt med problemet, de kan gnage på elektrisitet, gjøre annen skade også.

• Liker 1
Skrevet

Hehe, har hatt besøk av mus i vegg på hybel og på hytta. Egentlig ganske morsomt å ligge med hodet mot veggen og vite det er en mus kanskje fem cm unna. Besøket på hytta var heldigvis kortvarig. Lyden varierer med veggen, innholdet og musens aktivitet.

Skrevet

Dette er nok mus i veggen, og det burde gjøres noe med slik at de ikke gnager over elektrisitet eller lignende. De formerer seg kjapt også!

Husker godt for noen år siden, da ei mus døde i veggen på badet og råtnet inni veggen.. Fy for en stank!

Skrevet

Musefeller er billigere enn klarsynte, så jeg tror jeg hadde krysset fingrene for at det er mus.

Skrevet

Musefeller er billigere enn klarsynte, så jeg tror jeg hadde krysset fingrene for at det er mus.

Treffer bedre gjør de også! :fnise:

TS: Dette er sannsynligvis mus. Men om det er en eldre leilighet med ordinære firkantede lufteventiler, kan det ha kommet fugler inni dem. Sjekk på dagtid, om det er hull i nettingen i lufteluka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...