Lissom Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Jeg skal ha et selskap i romjulen med et knippe verdens beste venner, og har allerede begynt å planlegge menyen. Jeg tenkte å ha karamellpudding til dessert siden jeg har fått en kjempegod oppskrift av svigermor! Eneste problemet er at to av gjestene er laktoseintollerante og èn gjest tåler ikke hvetemel.. I karamellpuddingen skulle jeg helst hatt rikelig med både melk og fløte, kan jeg bytte ut dette med laktosefrie produkter? Blir det like godt? Setter stor pris på svar!
Gjest _Hufsa_ Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Det er null problem å bytte ut melk og fløte med vegetabilsk melk og vegetabilsk fløte Prøv soyafløte og soyamelk for eksempel. Ellers så finnes det også risfløte, havrefløte, havremelk, rismelk, mandelmelk...
Thorn Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Det skulle vel gå helt fint å skifte ut vanlig melk og fløte med laktosefri melk og fløte? Egenskapene skal jo være de samme, jeg har ihvertfall aldri merket noen forskjell når jeg har bakt med laktosefri melk. Men jeg har aldri laget noe der mesteparten av resultatet hvilker på melka... Jeg ville ihvertfall gitt det et forsøk!
Gjest navnelapp Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Sjekk om dei er laktoseintolerante eller om dei er allergiske mot mjølkeprotein. Viss det er det siste kan dei ikkje spise karamellpudding laga av laktosefri mjølk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå