Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en 20 år gammel student, som ikke har et fast bosted og for tiden bor hos en slektning. Jeg studerer og får studielån på 6800 i mnd, men jeg må ut med 7100 kr i mnd for studiet mitt. Jeg ligger dermed i 300 - hver mnd. Jeg har prøvd å søke jobb i 1 år nå, men får ikke napp. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger, for jeg får ikke lenger støtte fra min mor. Og jeg trenger penger ganske fort til å betale i hvertfall mobilregningen og kanskje kjøpe noe mat eller noe til hun jeg bor hos. Hater å være en belastning. Så jeg bare lurte, er det noen mulighet for at jeg kan få penger hos sosialen, eventuelt hvordan det funker? Jeg trenger virkelig penger nå, spesielt nå som jula kommer.

Noen som har tips ellr råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er en 20 år gammel student, som ikke har et fast bosted og for tiden bor hos en slektning. Jeg studerer og får studielån på 6800 i mnd, men jeg må ut med 7100 kr i mnd for studiet mitt. Jeg ligger dermed i 300 - hver mnd. Jeg har prøvd å søke jobb i 1 år nå, men får ikke napp. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger, for jeg får ikke lenger støtte fra min mor. Og jeg trenger penger ganske fort til å betale i hvertfall mobilregningen og kanskje kjøpe noe mat eller noe til hun jeg bor hos. Hater å være en belastning. Så jeg bare lurte, er det noen mulighet for at jeg kan få penger hos sosialen, eventuelt hvordan det funker? Jeg trenger virkelig penger nå, spesielt nå som jula kommer.

Noen som har tips ellr råd?

Har du hørt med vikarbyråer? Det går som regel ganske kjapt å få jobb gjennom slike, spesielt innenfor helsesektoren/barnehage etc.

Skrevet

Ja! Har det, men jeg får ikke noe fordi jeg som regel er opptatt hele dagen med skole, og kan jobbe noen kvelder og i helgen. Med andre ord, jeg er ikke særlig fleksibel. Jeg blir derfor nedprioritert

Gjest strykebrett
Skrevet