Gå til innhold

Vondt når jeg tar ut tampong

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker helst tamponger enn bind når jeg er utendørs, og har ingen problemer med å få den inn, men å få den UT er ubehagelig hver gang. Det er ikke alltid den er full, og da merker jeg at det er mer vondt, men det skjer selv om den er ganske så full. Smertene kjennes ut som kommer pga vakum eller noe. Høres litt sprøtt ut. Er nesten som at det kjennes ut som at jeg river med meg ett eller annet det, selv om det selvfølgelig ikke kan skje...

Er det bare jeg som har dette problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres faktisk ut som den er for tørr.

Bruker du for stor tampong kanskje, altså en som er for absorberende?

Skrevet

Jeg får også jævlig vondt, men nå sliter jeg med vestibulitt og lite mens. Forsøk å gå ned en størrelse på tampongen og bytt heller ofte. Sopp gjør deg sårere. Du kan også vurdere menskopp istedet for tampong.

Skrevet

Hmm... jeg bruker ikke tamponger lengre da jeg blør så lite.

Brukte det mye før,og da kunne det gjøre veldig vondt å dra de ut. Men vakumfølelsen kan jeg ikke si jeg har kjent!

Skrevet

Høres ut som du bruker for stor størrelse ja. Det er vanvittig vondt å skal ta den ut om den ikke er "godt brukt". Bedre å bruke de minste/mindre og skifte oftere.

Skrevet

Gå ned en tampongstr, ikke skift for ofte, blør du lite bruk truseinnlegg, og sist men ikke minst; slapp av der nede når du drar den ut, så blir det mindre vondt ;)

(Her ble det visst mange komma, bær over med meg...)

Skrevet

Kjøp heller gul OB neste gang. Den er mye mindre og lettere å få ut for unge kvinner, som er trange.

Skrevet

Jeg har samme problemet, enda jeg bruker den minste størrelsen... Har også litt problemer med å sette de inn, det er rett og slett for trangt.. Og jeg er ikke ung (28) så kan ikke være derfor heller... Og jeg blør MYE så det skal heller ikke ha noe å si, at tapongen er for tørr på en måte...

Skrevet

Hva med å prøve Tampax, de skal være litt lettere å få både ut og inn riktig

Gjest fireflies
Skrevet

Jeg fikk også vondt før, da jeg skulle ta ut tampongen. Problemet var, som de andre her sier, at tampongen var for tørr. Nå bruker jeg rosa OB de første dagene, og blå de siste dagene :) Får ikke vondt lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...