Morgan Skrevet 15. desember 2003 #1 Skrevet 15. desember 2003 Okei halloen folkens. Kollegaer av meg fortalte for et par dager siden,at Forbudet mot å kose seg med en sigg på Kafe/Pub,er utsatt til 1.Juni. Kan noen bekrefte dette for meg?Ev.hvor kan jeg lese det på trykk? De innså antagelig galskapen med å ødelegge for så mange nordmenn,som synes det er koselig å kunne ta seg en kaffe/pils og lese avisen,mens man tar seg en liten blås i sosialt lag...
Piñacolada Skrevet 15. desember 2003 #2 Skrevet 15. desember 2003 Det stemmer at det er utsatt ja... Dette var det eneste jeg fant. Det står nesten øverst. http://www.eriknord.no/rykeartsosial.htm
Morgan Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2003 Mm...i see. Men du,i samme åndedrag....hvorfor går de ikke for modellen med å dele opp pubene i byen,altså fifty/fifty,der du kan velge pub med eller uten røyk?
Piñacolada Skrevet 15. desember 2003 #4 Skrevet 15. desember 2003 Si det... Det hadde vel blitt overfylt der det var lov å røyke, tenker jeg? Er så møkklei denne "storebror"-mentaliteten til regjeringa. Jeg kan vel for svarte få bestemme sjøl om jeg skal røyke eller ikke??
Gjest GreenSky Skrevet 15. desember 2003 #5 Skrevet 15. desember 2003 Kanskje fordi det hadde blitt vanskelig og kostbart i praksis. Utestedene må sørge for at røyken ikke siver over i den røykfrie delen av lokalet. Og at folk flest sikkert hadde valgt å sitte i røyke-avdelingen like vel.
Morgan Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #6 Skrevet 15. desember 2003 Nei,Greensky.....modellen jeg liker,er at de splitter mellom alle pubene i byen,og ærklærer halvparten av dem røykfrie.Så kan du fritt velge om du vil gå på Røykepub....eller en Røykfri pub,u see?
Gjest GreenSky Skrevet 15. desember 2003 #7 Skrevet 15. desember 2003 Nei,Greensky.....modellen jeg liker,er at de splitter mellom alle pubene i byen,og ærklærer halvparten av dem røykfrie.Så kan du fritt velge om du vil gå på Røykepub....eller en Røykfri pub,u see? Men faren er jo at de røykfrie pøbene ville gått med et kraftig underskudd!?
~sikka~ Skrevet 15. desember 2003 #8 Skrevet 15. desember 2003 Nei,Greensky.....modellen jeg liker,er at de splitter mellom alle pubene i byen,og ærklærer halvparten av dem røykfrie.Så kan du fritt velge om du vil gå på Røykepub....eller en Røykfri pub,u see? Mye bedre sånn da ...
Malou Skrevet 15. desember 2003 #9 Skrevet 15. desember 2003 Men er ikke den nye røykeloven i hovedsak for å beskytte de som arbeider i restaurant, pub, diskotek etc bransjen? I såfall ville jo ikke 50/50 modellen være til særlig hjelp for dem som jobber på de stedene der folk fortsatt kan røyke? Jennifer
Morgan Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #11 Skrevet 15. desember 2003 Null problem! En pub i Oslo laget en kjempegod patent,bestående av mange dyser rundt bardisken,som blåser luft ned hele tiden.De søkte om godkjenning for dette,men det var tydeligvis ikke godt nok. En annen sentral detalj,er at skikkelig avsugs-vifter og litt kanajler oppe i taket,er lett å lage og kan ikke koste all verden.Her er det kun snakk om vilje. Men okei,målet er åpenbart å lage et surt,trist,grinete møkka-folkeslag som ikke skal ha noe form for sosial omgang,der vi skal sitte og stirre på hverandre over et ølglass...
Gjest Joanna Skrevet 15. desember 2003 #12 Skrevet 15. desember 2003 Men okei,målet er åpenbart å lage et surt,trist,grinete møkka-folkeslag som ikke skal ha noe form for sosial omgang,der vi skal sitte og stirre på hverandre over et ølglass... Ingen moro uten røyk? Lurer på hva jeg har holdt på med tidligere, uff, tror jeg må begynne å røyke.... (IKKE)
Morgan Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #13 Skrevet 15. desember 2003 Dæggern,var bra du sa...puh holdt på å glemme det! Må huske å kjøpe sigarillos til julaften!Ikke jul uten sigar-lukten nei! :blunke: Nam nam,lukter fin mann da ja Men Cognac kan jeg styre meg for... Jaja,en av to er ganske bra likevel!
Malou Skrevet 15. desember 2003 #14 Skrevet 15. desember 2003 Jeg har faktisk ikke snakket med noen siden jeg sluttet å røyke jeg... Bra jeg har KG da i allefall... Seriøst, dette med at det blir færre og færre steder det er lov til å røyke tror jeg er en utvikling som blir vanskelig å stoppe uansett om vi synes at det er overformynderi. Til og med her i Danmark som har hatt en veldig liberal røykepolitikk, har de begynt å få opp øynene for at det kanskje ikke bør være lov til å røyke overalt. Om det er forby røyking på alle utesteder og restauranter kanskje er litt i overkant igjen er en annen sak. Jennifer
Iset Skrevet 15. desember 2003 #15 Skrevet 15. desember 2003 uffda, stakkars dere som må ha røyken for å ha det gøy. tenk å være så avhengig av noe... jeg er glad jeg ikke røyker. UFF.
Fakse Skrevet 15. desember 2003 #16 Skrevet 15. desember 2003 En annen sentral detalj,er at skikkelig avsugs-vifter og litt kanajler oppe i taket,er lett å lage og kan ikke koste all verden.Her er det kun snakk om vilje. Gode avtrekk er faktisk det som er påbudt med den røykeloven vi har nå. Dette skal være både i den røykfrie avdelinga og der det er lov til å røyke. Årsaken til at det blir røykfritt over alt nå, er serveringsstedene ikke etterfølger loven fordi det er for "dyrt og vanskelig". Hadde den loven vi har i dag blitt fulgt, så hadde vi ikke fått noen ny lov med totalforbud. Vi vet altså hvem vi kan takke... Forøvrig inntrer røykeforbudet for steder som serverer mat fra nyttår, mens det kommer på utesteder til sommeren for å gjøre overgangen lettere. Dette har hele tida vært planen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå