AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Ja... Jeg går nå første året på sykepleien, men har funnet ut at det ikke er noe for meg. Jeg vil jobbe med akuttmedisin, jeg vil bidra på leteaksjoner og være god i akuttmedisin. Det er det jeg brenner for og ønsker... Problemet er at ambulansefag er et vgs fag, og siden jeg har studiekompetanse, har jeg ikke lenger skolerett... Er skuffet og lei meg. Er det virkelig ingen andre muligheter for at jeg kan jobbe med dette? Har ingen mulighet til å gå vgs om igjen, da jeg må betale selv for dette og ikke vil få stipend...
Oliven Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Fortsett sykepleien og ta videreutdanning i intensiv eller ta jobb på akuttmottaket. Som intensivsykepleier kan du bli med ambulanse ut på de heftigste oppdragene. Leteaksjoner, meld deg inn i røde kors. Da blir du kalt ut. Jobb i ambulansen, turnus, ca 7 døgn i mnd og at den vakta skal klaffe med leteaksjon skal jo godt gjøres og at det er i det området du da jobber. Større mulighet til å bli med på det som frivillig. 3
Mayah Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Har du vurdert å bli intensivsykepleier?
Gjest TheBasics Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Hei! Hvor bor du? Når jeg hospiterte i ambulansen var det ei som nettopp var startet som lærling der. Hun hadde tatt kurs/skole hos luftambulansen (eller noe sånn) i Drøbak (eller noe sånn) og det varte kun i 6 mnd. Hun var voksen, og hadde mest sannsynlig ikke noe amb utdanning fra videregående. Ellers er det Lukas-skolen i Trheim som kunne vært en mulighet. Han som er lærer der jobbet på samme plassen som jeg var hospitant. Han fortale at det var mest voksne folk over 18 som tok ambulansefag der. Tror det skal være mulig å ta hele førsteåret (helse og sosial) som privatist. Dette kan du gjøre billig hos privatistweb.no. Tok gymeksamen der i fjor, og det kostet rundt 400kr.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 I tillegg til intensiv, trengs det også dyktige anestesisykepleiere i prehospitale tjenester. Da kan du også få jobb i luftambulanse etter hvert. Det finnes også en ny videreutdanning i akuttsykepleie: http://hist.no/akuttsykepleie/
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Hei! Hvor bor du? Når jeg hospiterte i ambulansen var det ei som nettopp var startet som lærling der. Hun hadde tatt kurs/skole hos luftambulansen (eller noe sånn) i Drøbak (eller noe sånn) og det varte kun i 6 mnd. Hun var voksen, og hadde mest sannsynlig ikke noe amb utdanning fra videregående. Ellers er det Lukas-skolen i Trheim som kunne vært en mulighet. Han som er lærer der jobbet på samme plassen som jeg var hospitant. Han fortale at det var mest voksne folk over 18 som tok ambulansefag der. Tror det skal være mulig å ta hele førsteåret (helse og sosial) som privatist. Dette kan du gjøre billig hos privatistweb.no. Tok gymeksamen der i fjor, og det kostet rundt 400kr. Bor i bergen... Vet du om det er noe slikt i hordaland?
Gjest TheBasics Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Vet ikke. Prøv å Google ambulanseforum eller noe slikt. De som driver der regner jeg med har endel peiling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå