gatebarnet Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Heihei! Har tenkte å dra til Filippinerne på ferie i en hel måne alene rundt august eller kanskje tidligere. Jeg vil helst dra til plass (øy) der det ikke er oppdaget av turister. Hvor kan jeg dra? Er det farlig å dra alene (Er 21)? Når kan jeg dra? (Hvil være der når det er på sitt varmeste. Er fra Brasil så varme er det noe kroppen min fikser.. hehe) Burde jeg ta noe vaksiner? Vært suppert med litt tips ... <3 1
gladidag Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Hipp hipp hurra! Du kan ikke finne bedre sted å reise. Folkene er supre og gjestfrie. Fly til Cebu, via Hong Kong. Bli gjerne en natt der for å sove ut etter reisen. Et populært sted å bo for nordmenn er Cordova Home Village, vi bodde ikke der da...men på Cebu Parklane( fordi eg ville bo nær shopping på Ayala) Dra videre til Malapascua( men ikke si det til noen,vil ikke det skal bli for populært;)), nyyyyydelig liten øy, total avslapping og et dykkeparadis! Flere bosteder å velge i, bare kikke rundt før du bestemmer deg. Bantayan er og hyggelig, koselige folk, litt større øy så du kan frese rundt på moped. Vi bodde i Santa Fe på Budyong( billig, beachfront,enkel standard) og på Beach Placid ( dyrere men bedre standard, veldig hyggelig betjening ,god mat) Ellers er Bohol en vakker øy, vi dro først til Alona Beach, men ble litt skuffet, stranden var smekk full av båter og ikke fint å bade der. Men mange drar ut på dykke og snorkleturer. Om kvelden er det veldig hyggeli m restauranter på stranden ogmasse lys i trærne:) Vi dro videre til Anda, liten landsby...paradis for oss,en liten familie,men ksnskje litt kjedelig for enslig reisende.? Mine neste mål på Fillipinene er Siqujior og Camuigin, steder som ser veldig spennende ut:) Sjekk ut Ycebu.com og tripadvisor.
Vibi Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Mener ikke å kuppe tråden, men slenger på et spørsmål; Hva kan man egentlig forvente seg værmessig når man reiser til Filippinene i juni-august? Og er det noen områder som er bedre enn andre?
gladidag Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Det er regntid...men Visayas/Cebu er ikke såååå utsatt for monsunene. Men litt regn må du regne med. Vi var der i tre uker i mndskiftet mai/juni og hadde stort sett fint vær. de fleste regnbygene var om kvelden...noe ungene syns var kjempemoro:)
Vibi Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Det er regntid...men Visayas/Cebu er ikke såååå utsatt for monsunene. Men litt regn må du regne med. Vi var der i tre uker i mndskiftet mai/juni og hadde stort sett fint vær. de fleste regnbygene var om kvelden...noe ungene syns var kjempemoro:) Ikkesant, regntid er jo ofte litt "oppskrytt", særlig i Østen, hvor regnet ofte kommer på kvelden. Takk skal du ha, det skal jeg legge meg på minnet.
PanLi Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Både Cebu og Bohol er fantastisk! Bohol har "that island feel" Da vi var der bodde vi på Alumbung (Panglao området). Søk det opp på Trioadvisor - det er veldig anbefalt - også av meg Det er tradisjonelle bungalower i en fantastisk flott tropisk hage! Høy hengekøyefaktor, og man får også hjemmesydde batikk-morgenkåper en kan sprade rundt i SÅ fantastisk eksotisk! Det er verdens hyggeligste par som driver det, og de serverer super frokost på bananblader om morgenen. De ordner også med turer rundt på øyen, som delfinsafari, sightseeing med bil, elvebåttur o.l. Det er et stykke unna stranden, men det er massevis av lokale som stiller opp og kjører deg til/fra strandstripen til alle døgnets tider på mopeder med sidevogn Kjempekjekt!
gatebarnet Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2011 Herlig!!! Tusen takk for svaret :D Er meget glad! Nå kan jeg planleg litt mer .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå