AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Hva er egentlig forskjellen på forkurs ingeniør, og realfagskurs? Trenger man begge disse for å komme inn på høgskolen? Og hvilken av dem skal jeg ta hvis jeg skal komme inn til høsten? Håper noen kan hjelpe.
Cata Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Slik jeg forstår det så er forkurset mer omfattende ettersom det også omfatter språkfag, mens realfagskurset er for dem som mangler full fordypningi realfag fra VGS.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Hva er egentlig forskjellen på forkurs ingeniør, og realfagskurs? Trenger man begge disse for å komme inn på høgskolen? Og hvilken av dem skal jeg ta hvis jeg skal komme inn til høsten? Håper noen kan hjelpe. Forkurs går kun på det man trenger for å gå videre på ingeniør, og er høyere matte/fysikk enn realfag. Velger du forkurs for ingeniør er det kun ingeniørstudier du kan bruke dette til. Om du tar realfag må du ta ekstrafag for å få gå ingeniør
SmallTalk Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Forkurs er for de som ikke har studiekompetanse, dvs for de som f.eks har tatt yrkesfag. Realfagskurs (tresemesterordning) er for de som har studiekompetanse, men som ikke har de realfagene de trenger for å komme inn på ingeniørutdanningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå