Gå til innhold

VAKKERT!


Gjest SummerJudith

Anbefalte innlegg

Gjest SummerJudith

Nei, jeg finnes ikke redd for å havne i helvete. Ene og alene fordi den dagen vi dør så er det slutt. Der og da.

Jeg blir redd fordi mennesker tror på tøys, vås, sludder og blank løgn! Løgner som spiller på frykt! Det er så nedrig, skammelig og forkastelig at jeg blir kvalm. Måtte abrahams religioner bekjempes med alle lovlige og fredelig emiddler. Kunnskap er veien til å frelse verden fra denne skammens overtro.

Jeg er mere redd for arrogante folk. Religion har ingenting med om et menneske er godt eller ondt, mye onskap i verden er pågrunnav ateister. det ønske ditt kan du ønske uten hell

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marregutt

du vet vel at 50 prosent av norges befolkning tror på en form av gud? selvom de ikke tilhører en spesiel religion? og i norge sjenerelt er folk bra utdannet

Tror disse 50% dine er de som er knyttet til statskirken. Ikke de som nødvendigvis tror på en gud. Av alle mine etninsk norske venner, så er det ingen som er religiøse. Og jeg tror de er ganske representative for store deler av landet. Av mine minoritetsvenner er det derimot mye religion, og det fører ofte til debatter jeg nekter å delta i, fordi religion er utrolig trangsynt og dust.

Ingen ting har ført til flere kriger, og mere nedtrykking enn religion! Det at homofile fortsatt ikke er akseptert i store deler av samfunnet skyldes fordommer basert på religion. Så ja, religion er noe herk som burde forbys over natta

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Jeg er mere redd for arrogante folk. Religion har ingenting med om et menneske er godt eller ondt, mye onskap i verden er pågrunnav ateister. det ønske ditt kan du ønske uten hell

religion har ALT å gjøre med om et menneske er i stand til å tenke selvstendige tanker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

religion har ALT å gjøre med om et menneske er i stand til å tenke selvstendige tanker.

I motsetning til isted er jeg 100% enig med deg moraase! Religion er fordummende

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet vel at 50 prosent av norges befolkning tror på en form av gud? selvom de ikke tilhører en spesiel religion? og i norge sjenerelt er folk bra utdannet

At man blir automatisk meldt inn i statskirka hvis man ikke er del av ett annet trosamfunn / humanetisk forbund betyr ikke at man tror på gud. Jeg er ikke troende, men er regnet som kristen fordi jeg ikke aktivt har meldt meg ut. Jeg kommer ikke til å melde meg ut heller fordi selv om jeg ikke tror på en gud, så representerer dagens kristendom mange positive verdier. Og jeg syns det er fint for de som tror, selv om jeg personlig ikke gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg mer vel med mennesker som er snille uten å tro, enn med dem som er snille fordi de er redd for hva guden deres kommer til å gjøre om de ikke er det.

Hvem av dem er mest oppriktig, tror du? =P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SummerJudith

TS er du overasket over at folk reagerer på at det finnes en religion som diskrimerer mot de som ikke tror på det samme som de? Sier ikke at folk diskriminerer sånn generent, men det der er jo holdningen "pain to the infidels" som gjør at folk sier ting som alle muslimer er ikke terrorister som angriper den vestlige verden, men "alle" terrorister er muslimer.

Den videoen hadde vært vakrere hadde det ikke vært for betydnigen av det som synges.

Folk reagerer på at folk tror det der, fordi vi vet at det er virkelighetsfjernt. Og blir sjokkert over at noen kan tro på sånne ting. Det er så langt fra verdiene vi oppdras med i typisk norsk kristen kultur. "Du skal elske din neste som deg selv". Her er det "De havner i helvete, og sånn er det".

Jeg har gode venner som er muslimer, men jeg syns det er aspekter som er ganske hårreisende hvis man skal tolke det bokstavelig. Bibelen er ikke direkte ren den heller, men hvor ofte snakker man om de delene av bibelen som ikke dreier seg om guds kjerlighet til mennesker ? Til ALLE mennesker.

Nevner det for å få fram kontrasten. Det du kaller "vakkert" har mye negativ tekst, og jeg har vanskelig for å se hva som er "vakkert" med det.

muslimer har ingenting imot folk som tror noe annet. og alle terorister er ikke muslimer, flest terorister er ateister

Ifølge kristedommen kommer også de som ikke tror i helvete, slå opp i en bibel du, jesus sier det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Tror disse 50% dine er de som er knyttet til statskirken. Ikke de som nødvendigvis tror på en gud. Av alle mine etninsk norske venner, så er det ingen som er religiøse. Og jeg tror de er ganske representative for store deler av landet. Av mine minoritetsvenner er det derimot mye religion, og det fører ofte til debatter jeg nekter å delta i, fordi religion er utrolig trangsynt og dust.

Ingen ting har ført til flere kriger, og mere nedtrykking enn religion! Det at homofile fortsatt ikke er akseptert i store deler av samfunnet skyldes fordommer basert på religion. Så ja, religion er noe herk som burde forbys over natta

dette er ifølge en undersøkelse de har tatt der de spurte folk om de trodde på gud

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

dette er ifølge en undersøkelse de har tatt der de spurte folk om de trodde på gud

Det har jeg veldig vondt for å tro! Kilder? Tror det er snakk om statskirken der, altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

religion har ALT å gjøre med om et menneske er i stand til å tenke selvstendige tanker.

Så jeg kan ikke tenke egne tanker? hm den var ny

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Det har jeg veldig vondt for å tro! Kilder? Tror det er snakk om statskirken der, altså

jeg tror jeg hørte det på radio, men kanskje det står på nettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

muslimer har ingenting imot folk som tror noe annet. og alle terorister er ikke muslimer, flest terorister er ateister

Ifølge kristedommen kommer også de som ikke tror i helvete, slå opp i en bibel du, jesus sier det selv.

He he he... Eh, jo, som oftest. Samme med kristenfataikerne i IMI o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

Så jeg kan ikke tenke egne tanker? hm den var ny

Du kan tenke egne tanker, men religion (mener ikke bare islam her, alle religioner) legger restriksjoner på de troendes liv etter min oppfatning. Har et familiemedlem som er veldig kristen. Hun er stokk dum på grunn av denne kristendommen. Trangsynt som en nisse. Det er også alle andre religiøse jeg kjenner. På videregående ble matpakken min spyttet i fordi den hadde svinekjøtt i seg. Dette er på grunn av religion. Religion er fordummende, og er for folk som er lite selvstendige og trenger noe vissvass for å lede dem gjennom livet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

muslimer har ingenting imot folk som tror noe annet. og alle terorister er ikke muslimer, flest terorister er ateister

Link? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marregutt

Har sett kilder på det men husker ikke hvor

JEg tror på deg med det at de fleste terrorister er ateister. For det har jeg lest jeg og. Det medieskapte bildet av at alle muslimer er terrorister er misvisende og farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Du kan tenke egne tanker, men religion (mener ikke bare islam her, alle religioner) legger restriksjoner på de troendes liv etter min oppfatning. Har et familiemedlem som er veldig kristen. Hun er stokk dum på grunn av denne kristendommen. Trangsynt som en nisse. Det er også alle andre religiøse jeg kjenner. På videregående ble matpakken min spyttet i fordi den hadde svinekjøtt i seg. Dette er på grunn av religion. Religion er fordummende, og er for folk som er lite selvstendige og trenger noe vissvass for å lede dem gjennom livet

Man velger selv om man vil følge en religion derfor kan man umulig være hjernevaska. kaller du virkelig en i familen din for en trangsynt nisse? utrolig slemt gjort det som skjedde med maten din foresten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

JEg tror på deg med det at de fleste terrorister er ateister. For det har jeg lest jeg og. Det medieskapte bildet av at alle muslimer er terrorister er misvisende og farlig.

det er bra du mener det for de fleste muslimer er som alle andre. islamfobi/muslimfobi skremmer meg

Endret av Aaleyah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det mener jeg å ha sett jeg og, altså at de fleste terrorister er ateister :)

Er de ikke seperatister? :klo: Hvordan vet man noe om deres religiøse overbevisning? Har SSB tatt en ringerunde for å spørre terrorister flest om de tror på Gud? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...