Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #201 Del Skrevet 4. desember 2011 Det må du spørre Vampen om. Poenget er ikke at mannen hennes ble torturert i seg selv, men at hun, på grunn av det, har sett en side av islam, som ikke er så pen som den siden TS bruker så mye energi på å vise til. Og dermed virker TS naiv, blind og blåøyd. Vet ikke hva jeg skal si, syns det er veldig dårlig gjort av deg nå, du fremstiller meg medd meninger jeg ikke har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. desember 2011 #202 Del Skrevet 4. desember 2011 Nå prøver dere å ødelegge for meg, virker som dere mener jeg syns det som skjedde med mannnen til vampen er bra????? er dere gale?? ikke få må meg til å virke sånn, jeg syns det er helt grusomt og jeg viste ikke det hadde skjedd med han men ikke gjør meg slem npr jeg er ikke er Jeg klarer ikke på noen måte forstå hvordan du kom frem til at vi skulle mene dette. Hvordan er det du leser andres innlegg egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #203 Del Skrevet 4. desember 2011 de konsekvensene har vist skjedd allerede for dere hater hvordan jeg skriver men det bryr jeg meg ikke noe om, du kan ikke forandre hvordan jeg skriver eller hvem jeg er, har du noe imot meg synd for deg Nå synes jeg du virker svært vemodig. Selv er jeg en troende muslim, men finner ingen gode prinsipper i måten du prøver å diskutere på. Jeg tror på min religions prinsipper fordi jeg ønsker det, verre enn det er det ikke. Vi får tro på det vi ønsker, også holder vi oss til et saklig nivå dersom lysten til å argumentere for religionen blir fristende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 4. desember 2011 #204 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Nå prøver dere å ødelegge for meg, virker som dere mener jeg syns det som skjedde med mannnen til vampen er bra????? er dere gale?? ikke få må meg til å virke sånn, jeg syns det er helt grusomt og jeg viste ikke det hadde skjedd med han men ikke gjør meg slem npr jeg er ikke er Det er ingen som tror du mener det er bra, men jeg tror det er mange som mener du er blind når det kommer til islam. Du ser kun den ene siden, og det er jo fint for deg. Men å slenge fra deg sure svar, og furtete holdning til noen som prøver å få deg til å se at islam har flere sider, og at noen av dem er direkte stygge, er hva som får folk til å hisse seg opp. Men om du ikke klarer å se disse sidene også, kommer du aldri til å få en realistisk opfatning av islam. Og igjen, poenget mitt med å nevne at mannen til Vampen har vært gjennom noe folk flest i Norge aldri kommer til å oppleve, var ikke for at hun skal få sympati, men for at du skal forstå at hun har sett noen av de dystrere sidene, som du nekter å innse finnes. Endret 4. desember 2011 av Raven Emerald Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #205 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg klarer ikke på noen måte forstå hvordan du kom frem til at vi skulle mene dette. Hvordan er det du leser andres innlegg egentlig? Det fremstiller meg som en ond person Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #206 Del Skrevet 4. desember 2011 Det er ingen som tror du mener det er bra, men jeg tror det er mange som mener du er blind når det kommer til islam. Du ser kun den ene siden, og det er jo fint for deg. Men å slenge fra deg sure svar, og furtete holdning til noen som prøver å få deg til å se at islam har flere sider, og at noen av dem er direkte stygge, er hva som får folk til å hisse seg opp. Men om du ikke klarer å se disse sidene også, kommer du aldri til å få en realistisk opfatning av islam. NEEEEEIII jeg ser alle sider. jeg vet at mange gjør onskape ting. tusentakk for at du fremstiller meg som en stort idiot og ond person Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. desember 2011 #207 Del Skrevet 4. desember 2011 Du virker veldig selvsentrert, og har svært lett for å ty til offermentalitet. Hva med å ta et steg tilbake og se på hva vi forsøker å nå frem i stedet for å tolke alt til "vi hater deg og synes du er ond". Du oppnår ingenting med det. Hvis du ønsker å spre positive ting om islam, så gjør du det ikke på noen god måte. Ja, du kan så absolutt ignorere alt vi sier og fortsette som du stevner - men tror du at du vil oppnå noe positivt med det? Jeg forsøker å forklare hva du kan gjøre for å argumentere bedre, og Raven forsøker å få deg til å forstå at du virker unyansert, og forsøker å forklare hva Vampen ville ha frem - men alt du klarer å se er "stakkars meg, dere angriper lille meg!" Hvis du klarer å hoppe ut av martyrrollen for en liten stund og ta i mot saklig kritikk og konstruktive tilbakemeldinger, så tror jeg det vil være en positiv ting både for deg og for din måte å fremstille islam til andre på. For hva er vitsen med å ignorere alle tilbakemeldinger og ture frem hvis det eneste du oppnår med det er mer negativitet mot islam? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 4. desember 2011 #208 Del Skrevet 4. desember 2011 NEEEEEIII jeg ser alle sider. jeg vet at mange gjør onskape ting. tusentakk for at du fremstiller meg som en stort idiot og ond person Om du ser alle sider, hvorfor argumenterer du på den måten du gjør, "for å rette opp misforståelser"? Du retter ikke opp noen verdens ting, du fokuserer utelukkende på de stuerene holdningene i islam. Men de sidene som må dras frem i lyset, de nevner du ikke. Men det er de viktigste sidene å få fokus på, for har man ikke fokus på dem, kan ingen heller bekjempe dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #209 Del Skrevet 4. desember 2011 Du virker veldig selvsentrert, og har svært lett for å ty til offermentalitet. Hva med å ta et steg tilbake og se på hva vi forsøker å nå frem i stedet for å tolke alt til "vi hater deg og synes du er ond". Du oppnår ingenting med det. Hvis du ønsker å spre positive ting om islam, så gjør du det ikke på noen god måte. Ja, du kan så absolutt ignorere alt vi sier og fortsette som du stevner - men tror du at du vil oppnå noe positivt med det? Jeg forsøker å forklare hva du kan gjøre for å argumentere bedre, og Raven forsøker å få deg til å forstå at du virker unyansert, og forsøker å forklare hva Vampen ville ha frem - men alt du klarer å se er "stakkars meg, dere angriper lille meg!" Hvis du klarer å hoppe ut av martyrrollen for en liten stund og ta i mot saklig kritikk og konstruktive tilbakemeldinger, så tror jeg det vil være en positiv ting både for deg og for din måte å fremstille islam til andre på. For hva er vitsen med å ignorere alle tilbakemeldinger og ture frem hvis det eneste du oppnår med det er mer negativitet mot islam? alt jeg har sagt om islam her er ment positivt. er det ikke positivt at det ikke finnes hellig krig?? eller kanskje du ikke syns det. Jeg setter meg ikke noe offerrolle men syns det er utrolig slemt å fremstille meg som noe jeg ikke er. Som foreksempel at jeg syns det som skjedde med kjæresten til vampen er bra hva i huleste er det ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #210 Del Skrevet 4. desember 2011 Som foreksempel at jeg syns det som skjedde med kjæresten til vampen er bra hva i huleste er det ??? Det er da ingen som har sagt at du synes det er bra? Hvorfor tror du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #211 Del Skrevet 4. desember 2011 Dette skrev jeg om jihad: Jihad er ikke at man skal kjempe mot ikke-muslimer for å gjøre andre steder muslimsk som er såkalt "hellig krig", det er en STOR misforståelse. Jihad er at man skal kjempe mot dem som angriper muslimer. For eksempel hvis en gruppe prøver å ta over et muslimsk land må muslimene kjempe imot. Det er bare hvis noen går til angrep, at man må forsvare seg. MEN det er strengt forbudt å drepe sivile ifølge Islam. Man skal kjempe mot selve fienden, ikke dem som er uskyldige. Dreper du en uskyldig ifølge Islam har du drept hele menneskeheten. Så foreksempel 11 september var IKKE jihad. De drepte uskyldige noe som er helt imot det profeten muhammed sa. Krigsfanger skal IKKE bli torturert ifølge Islam, men bli behandlet med respekt. syns du det er å sette islam i dårlig lys???????????????????????????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 4. desember 2011 #212 Del Skrevet 4. desember 2011 alt jeg har sagt om islam her er ment positivt. er det ikke positivt at det ikke finnes hellig krig?? eller kanskje du ikke syns det. Jeg setter meg ikke noe offerrolle men syns det er utrolig slemt å fremstille meg som noe jeg ikke er. Som foreksempel at jeg syns det som skjedde med kjæresten til vampen er bra hva i huleste er det ??? Ingen har sagt at noen synes hva mannen til Vampen gikk gjennom, var bra. Isåfall må du gjerne sitere. POENGET ER (meningen er at du skal lese dette): Vampen har sett at ikke alt er så fint og bra med islam, og beviset hennes bor sammen med henne. På bakgrunn av dette, kan hun fortelle deg at du er naiv, og trenger å bli mer kritisk. Det er ikke fordi hun hater islam, men fordi etthvert oppegående menneske, som Vampen er, vil dele av sin kunnskap om dette kan hjelpe andre til å ta sitt valg på et realistisk grunnlag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. desember 2011 #213 Del Skrevet 4. desember 2011 Siste forsøk: TS, veldig mange av svarene du får nå er faktisk vennligsinnede og er ment for å hjelpe deg til å bli bedre i nettdebatter. Det går helt fint an å være uenig med en person og kritisere enkelte ting, uten å mene at personen er ond. Det som er det STORE problemet her er at du har en elendig diskusjonsteknikk. Da vil ikke folk ta deg seriøst. Når noen kommenterer at du har det, så betyr ikke det nødvendigvis bare at de synes du er dum/idiot/ond/noe sånt. Det kan også fort være at de ønsker å få litt mer ut av diskusjonen med deg. Jeg har opplevd flere ganger å diskutere med folk jeg er dypt uenig i, men å fortsatt synes det er en god diskusjon. da skyldes det mye at de har kloke og gode argumenter, som gjør at jeg må tenke to ganger eller se litt ekstra kritisk på mine egne meninger. Det går faktisk an å lære noe av andre, selv om man ikke blir enige. Slik det er nå, så poster du bare videoer og løse påstander. Det gir ikke meningsmotstanderen så veldig mye å jobbe ut fra. Prøv å skrive litt lengre innlegg som faktisk har mer argumentasjon for/mot noe (og ikke bare løse påstander). Da skal du fort se at diskusjonen blir litt mer saklig! Og - prøv dette: les svarene du får ordentlig. Tenk på hva de prøver å si. Og tenk en gang til. Om du blir provosert - tenk enda en gang. Står der VIRKELIG at de synes jeg er ond/dum her? Eller er det bare du selv som tolker det sånn fordi dette er et tema du bryr deg veldig om, og hvor kritikk blir tatt litt personlig? Det er noe de aller, aller fleste av oss opplever fra tid til annen, ingen skam i det. Men mye av trikset ligger i å kunne skille argumentene som går på sak, fra de som går på person. Ofte kommenteres det du sier, men det trenger ikke ha så mye med deg som person å gjøre. Veldig ofte så er den første, instinktive reaksjonen man får på et negativt eller krasst svar feil. Det er menneskelig å gå i forsvarsposisjon, men det som hjelper en til å bli bedre i diskusjoner er å kunne se forbi denne første reaksjonen, lese innlegget igjen og faktisk prøve å se hva det er motstanderen VIRKELIG sier. Pust litt, tenk litt, svar når du har roet deg ned. Prøv å tenke på at folk ikke nødvnedigvis er ute etter å ta deg - de vil diskutere saken. Og kanskje lære noe. Det var vennligsinnede råd. Ikke en lang og tungvint måte å si "jeg synes du er dum og ond på". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #214 Del Skrevet 4. desember 2011 Tro hva du vil. Jeg klarer bare ikke å fatte hvor jeg har satt islam i dårlig lys? Ved at du for oss muslimer til å virke korttenkte og egoistiske som ikke evner å svare saklig på argumentasjon eller ta imot kritikk uten å bli krenket 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #215 Del Skrevet 4. desember 2011 Ingen har sagt at noen synes hva mannen til Vampen gikk gjennom, var bra. Isåfall må du gjerne sitere. POENGET ER (meningen er at du skal lese dette): Vampen har sett at ikke alt er så fint og bra med islam, og beviset hennes bor sammen med henne. På bakgrunn av dette, kan hun fortelle deg at du er naiv, og trenger å bli mer kritisk. Det er ikke fordi hun hater islam, men fordi etthvert oppegående menneske, som Vampen er, vil dele av sin kunnskap om dette kan hjelpe andre til å ta sitt valg på et realistisk grunnlag. Ja men når dere sier sånn virker det som om jeg er på den siden som torturterte kjæresten til vampen , det er jeg vel ikke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 4. desember 2011 #216 Del Skrevet 4. desember 2011 Ved at du for oss muslimer til å virke korttenkte og egoistiske som ikke evner å svare saklig på argumentasjon eller ta imot kritikk uten å bli krenket 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #217 Del Skrevet 4. desember 2011 Ved at du for oss muslimer til å virke korttenkte og egoistiske som ikke evner å svare saklig på argumentasjon eller ta imot kritikk uten å bli krenket Det har noe med meg å gjøre, ikke islam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 4. desember 2011 #218 Del Skrevet 4. desember 2011 Ja men når dere sier sånn virker det som om jeg er på den siden som torturterte kjæresten til vampen , det er jeg vel ikke!! Isåfall leser du ikke hva som blir skrevet. Eventuelt går poenget langt over hodet på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatt Skrevet 4. desember 2011 #219 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg er muslim, og jeg tror faktisk på den videoen du la ut, MEN dette blir for dumt Aeleyah. Du trenger faktisk ikke å overbevise andre folk som ikke tror på det samme som deg, det må du bare respektere. Om noen hater videoen, så kan du faktisk ikke gjøre noe med det heller. La folk tro hva de vil, og du skal få tro hva du vil, men ikke prøv å "tvinge" folk til å tenke godt om Islam. Du kaster bort tiden din rett og slett, for KG folk er ikke akkurat de letteste. Lev livet, ikke bry deg om andres meninger, og om du har valgt å ha Islam som religion så bra for deg, men du må huske at ikke alle kan tenke det samme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #220 Del Skrevet 4. desember 2011 Isåfall leser du ikke hva som blir skrevet. Eventuelt går poenget langt over hodet på deg. Jeg skjønner ikke hva dere prøver å få meg bort fra, jeg er for fred Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå