Meridian Skrevet 4. desember 2011 #181 Del Skrevet 4. desember 2011 Religion er tull! Det er for det første mannsdominerende, fordi det er skrevet av menn, og det er kvinneundertrykkende. Menn og kvinner er like mye verdt, men bare se dere rundt i verden, så der dere hvordan det er der ute ... Alt jeg trenger har jeg inni meg, og det har alle andre mennesker også. Noen vet det, andre vet det ikke enda. Jeg tror på noe jeg også. Jeg tror på åndelighet, en slags kraft, som religion vil kalle Allah, Gud, Krishna osv ... som gjennomsyrer alle mennesker og verden og universet. Denne kraften sender bare godhet og kjærlighet, mens alt det onde er menneskeskapt. Det er bare å se på verden, så der dere hvor det onde kommer fra. Det kan man kalle helvete. Jeg liker bl.a. "åndens makt" og alternativmessen og sånne åndelige ting, det er noe skikkelig som folk kan forholde seg til og åpne seg for. Jeg føler meg veldig trygg, og syns videon din minnet mer om en spennende action-film - hadde det ikke vært for teksten... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. desember 2011 #182 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg er nok litt sjenert på det puktet hehe, men burde ikke være redd for det nei.. Vampen klarte iallfall det hun ville, å såre meg Du postet en video full av helvetestrusler og brennende mennesker. Jeg tror du skal tenke to ganger før du plasserer deg selv i en offerposisjon i samme tråd. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #183 Del Skrevet 4. desember 2011 Du postet en video full av helvetestrusler og brennende mennesker. Jeg tror du skal tenke to ganger før du plasserer deg selv i en offerposisjon i samme tråd. du likte ikke videoen nei greit det, kanskje du liker denne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. desember 2011 #184 Del Skrevet 4. desember 2011 Aaleyah: Jeg forstår at du er oppriktig glad i i islam, og ønsker å bringe din glede over hva du har oppdaget videre. Men jeg tror du gjør det feil, samt henvender deg til feil publikum. Du vil ikke finne mange åpne for islam (eller tro generelt) her. I tillegg gjør du dette på en måte som bare gjør folk irriterte, og du ender opp med å gi islam et enda dårligere navn i stedet for det du faktisk ønsker å oppnå. Tenk deg litt om. Hva er det du faktisk ønsker å oppnå? Tror du at du oppnår dette med måten du poster på nå? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 4. desember 2011 #185 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg er nok litt sjenert på det puktet hehe, men burde ikke være redd for det nei.. Vampen klarte iallfall det hun ville, å såre meg Hrmf... Nei, jeg _tror_ Vampen var ute etter å filleriste deg litt og å få deg til å våkne. Det er i alle fall det JEG ønsker at du gjør. Å lefle med religion er det farligste en gjør som menneske. Bedre blir det ikke at du som kvinne lefler med en religion som er beryktet for å se på kvinner som søppel. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #186 Del Skrevet 4. desember 2011 Aaleyah: Jeg forstår at du er oppriktig glad i i islam, og ønsker å bringe din glede over hva du har oppdaget videre. Men jeg tror du gjør det feil, samt henvender deg til feil publikum. Du vil ikke finne mange åpne for islam (eller tro generelt) her. I tillegg gjør du dette på en måte som bare gjør folk irriterte, og du ender opp med å gi islam et enda dårligere navn i stedet for det du faktisk ønsker å oppnå. Tenk deg litt om. Hva er det du faktisk ønsker å oppnå? Tror du at du oppnår dette med måten du poster på nå? det har jeg sagt hundre ganger før, å rette opp misforståelser om islam, det er så mye islamfobi her. Så fortel hva jeg gjør feil da, litt vanskelig å gjøre det om når du ikke forklarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #187 Del Skrevet 4. desember 2011 Hrmf... Nei, jeg _tror_ Vampen var ute etter å filleriste deg litt og å få deg til å våkne. Det er i alle fall det JEG ønsker at du gjør. Å lefle med religion er det farligste en gjør som menneske. Bedre blir det ikke at du som kvinne lefler med en religion som er beryktet for å se på kvinner som søppel. så vampen har noe imot islam altså? for hvis hun prøver det har hun jo det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 4. desember 2011 #188 Del Skrevet 4. desember 2011 det har jeg sagt hundre ganger før, å rette opp misforståelser om islam, det er så mye islamfobi her. Så fortel hva jeg gjør feil da, litt vanskelig å gjøre det om når du ikke forklarer Du klarer i alle fall å få fram det verste av islam hele tiden, det skal du ha. Og du bekrefter alle mine meninger om religiøse mennekser. Nemlig at de er lite kritiske og ikke evner å tenke selvstendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 4. desember 2011 #189 Del Skrevet 4. desember 2011 så vampen har noe imot islam altså? for hvis hun prøver det har hun jo det. Ville ikke overraske megom hun har noe imot din versjon av islam... Men det får nesten Vampen svare på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #190 Del Skrevet 4. desember 2011 Du klarer i alle fall å få fram det verste av islam hele tiden, det skal du ha. Og du bekrefter alle mine meninger om religiøse mennekser. Nemlig at de er lite kritiske og ikke evner å tenke selvstendig. hvorfor gjør jeg det? jeg syns var fint å vise at det ikke finns hellig krig jegm hva var galt med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #191 Del Skrevet 4. desember 2011 Ville ikke overraske megom hun har noe imot din versjon av islam... Men det får nesten Vampen svare på. min versjon? haha lurer på hvilken versjon hun har da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. desember 2011 #192 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Å fortsatt insistere på å misforstå Vampen til at hun har noe i mot islam er èn ting du gjør feil. Ellers vil du ikke klare å rette opp misforståelser rundt islam med å poste YouTube-videoer på den måten du gjør nå. Det virker bare ugjennomtenkt og nesten som spam. Skal du rette opp misforståelser så må du selv skrive reflekterte gode innlegg om emner, der du argumenterer for hva misforståelsen går ut på, og hvorfor det faktisk er en misforståelse. Når du sier at du ikke har så mye kunnskap om islam, men at du stoler blindt på det islamske nettsider og moskeer forteller deg, så mister du enda mer troverdighet her. Skal du diskutere noe som betent som islam, et emne hvor det finnes så mange sofaeksperter, så må du fremstå som svært saklig, kunnskapsrik og reflektert for å nå gjennom til noen. Du fremstår ikke som noen av delene med å poste youtube-videoer uten argumenter, spesielt når du fremstår som noen som tar blindt i mot det andre muslimer forteller deg. Til slutt vil jeg si at å kjempe mot islamofober er en dødfødt kamp, uansett hvor gode innlegg du skriver. Fanatikere, enten de er religiøse eller anti-religiøse, er umulige å nå gjennom til med rasjonell argumentasjon. Det du kan håpe på, hvis du forbedrer argumentasjonen din, samt din kunnskap om islam, er å nå gjennom hos de som har en vag mistillit til islam uten å ha ramlet over i fanatismen enda. Endret 4. desember 2011 av Tabris 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #193 Del Skrevet 4. desember 2011 Å fortsatt insistere på å misforstå Vampen til at hun har noe i mot islam er èn ting du gjør feil. Ellers vil du ikke klare å rette opp misforståelser rundt islam med å poste YouTube-videoer på den måten du gjør nå. Det virker bare ugjennomtenkt og nesten som spam. Skal du rette opp misforståelser så må du selv skrive reflekterte gode innlegg om emner, der du argumenterer for hva misforståelsen går ut på, og hvorfor det faktisk er en misforståelse. Når du sier at du ikke har så mye kunnskap om islam, men at du stoler blindt på det islamske nettsider og moskeer forteller deg, så mister du enda mer troverdighet her. Skal du diskutere noe som betent som islam, et emne hvor det finnes så mange sofaeksperter, så må du fremstå som svært saklig, kunnskapsrik og reflektert for å nå gjennom til noen. Du fremstår ikke som noen av delene med å poste youtube-videoer uten argumenter, spesielt når du fremstår som noen som tar blindt i mot det andre muslimer forteller deg. Til slutt vil jeg si at å kjempe mot islamofober er en dødfødt kamp, uansett hvor gode innlegg du skriver. Fanatikere, enten de er religiøse eller anti-religiøse, er umulige å nå gjennom til med rasjonell argumentasjon. Det du kan håpe på, hvis du forbedrer argumentasjonen din, samt din kunnskap om islam, er å nå gjennom hos de som har en vag mistillit til islam uten å ha ramlet over i fanatismen enda. Jo, hun har noe imot islam og hun prøver å meg bort fra det.ehh når jeg retta opp misforståelsen om hellig krig syns jeg at jeg begrunna bra, bare ta å les innlegget på nytt. og den kunnskapen har jeg ikke bare tatt ut av meg selv hvis det er det du tror men lært det og fått gode kilder på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. desember 2011 #194 Del Skrevet 4. desember 2011 Ok, jeg gir opp. Du er ikke særlig mottagelig for tilbakemeldinger, ser jeg. Da får du ta konsekvensene av din måte å poste på, og i hvertfall ikke ta på deg noen offerrolle senere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #195 Del Skrevet 4. desember 2011 Ok, jeg gir opp. Du er ikke særlig mottagelig for tilbakemeldinger, ser jeg. Da får du ta konsekvensene av din måte å poste på, og i hvertfall ikke ta på deg noen offerrolle senere. de konsekvensene har vist skjedd allerede for dere hater hvordan jeg skriver men det bryr jeg meg ikke noe om, du kan ikke forandre hvordan jeg skriver eller hvem jeg er, har du noe imot meg synd for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 4. desember 2011 #196 Del Skrevet 4. desember 2011 hvordan klarte dere å ta det seriøst?? jeg bare tulla, men noen ganger lurer jeg litt på om hun egentlig er sammen med en muslim når hun prøver å få meg bort fra islam Hvorfor tror du hun prøver å få deg bort fra islam? Mitt inntrykk er at hun prøvde å få deg til å se ting mer nyansert enn du virker som. Du virker nyfrelst; "jeg har sett sannheten, og dette er den fineste og beste religionen i hele verden. Og alle overgrep begått i Allah og islams navn, har ikke skjedd, så da gidder jeg ikke ta stilling til dem". Vampens mann er muslim. Han ble torturert av andre muslimer. Nå kan du gjette hvorfor Vampen prøver å få deg til å se at islam ikke består bare av den lille rosenrøde versjonen du ser ut til å ha tatt til deg. Per i dag, er vel islam en av de religionene som er mest utbredt i bevisst bruk for å undertrykke. Å ikke ta dette innover seg, er en av flere grunner til at om noen skal klare å rette opp misforståelser om islam, er det ikke du som kommer til å få dét til. En annen grunn, er at mange har prøvd; veltalte mennesker, med langt bedre argumenter enn dine har ikke klart det. Hva får deg til å tro at du skal klare det? Din argumentasjon gjør faktisk vondt verre... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. desember 2011 #197 Del Skrevet 4. desember 2011 Det er da ikke meg det er synd for. Og slutt å leke offer med å si at vi "hater hvordan du skriver". Jeg forsøker å gi deg gode råd for å få frem ditt budskap bedre, men det ser ikke ut til at du ønsker å ta til deg noe. Det er ditt problem, ikke mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #198 Del Skrevet 4. desember 2011 Vampens mann er muslim. Han ble torturert av andre muslimer. kommer Hjelpes, håper det går bra med ham nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #199 Del Skrevet 4. desember 2011 Nå prøver dere å ødelegge for meg, virker som dere mener jeg syns det som skjedde med mannnen til vampen er bra????? er dere gale?? ikke få må meg til å virke sånn, jeg syns det er helt grusomt og jeg viste ikke det hadde skjedd med han men ikke gjør meg slem npr jeg er ikke er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 4. desember 2011 #200 Del Skrevet 4. desember 2011 Hjelpes, håper det går bra med ham nå Det må du spørre Vampen om. Poenget er ikke at mannen hennes ble torturert i seg selv, men at hun, på grunn av det, har sett en side av islam, som ikke er så pen som den siden TS bruker så mye energi på å vise til. Og dermed virker TS naiv, blind og blåøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå