Pingting Skrevet 3. desember 2011 #101 Del Skrevet 3. desember 2011 Men det vet man altså ikke, noe Vampen skulle frem til. Du kan ikke påstå at de fleste terrorister er ateister, det er det ingen konkrete tall på. Det man vet, er at den største gruppen er separatister, og innunder den gruppen, kan det skjule seg hva som helst av religioner, og også ateister. Og ja, til og med muslimer. Tenk dét, du..! Og folk som vil kalle seg ateister, men som mange ville mene at ikke er det. Folk som definerer seg selv som kristne, men som den jevne kirkegåer aldri ville definert på den måten. Folk som er muslimer, men som får de fleste muslimer til å føle seg uvel på deres vegne. Og så videre. Statistikk på denslags er kjempevanskelig! OG som det har blitt påpekt flere ganger: religionen har ikke nødvendigvis noe som helst å gjøre med grunnen til at de utfører terrorhandlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #102 Del Skrevet 3. desember 2011 Hehe, ja, problemet her er at jeg ikke vet hva forskning er. Du er iallfall stokk dum siden du ikke skjønner et så enkelt ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marregutt Skrevet 3. desember 2011 #103 Del Skrevet 3. desember 2011 Hvis du syns jeg er hjernevasket er du like mye hjernevasket selv at ditt ateistiske syn. Som om jeg skulle sagt det selv Jeg liker å diskutere med deg Aaleyah! Beklager at jeg gikk inni denne diskusjonen på en litt nedlatende måte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 3. desember 2011 #104 Del Skrevet 3. desember 2011 Og folk som vil kalle seg ateister, men som mange ville mene at ikke er det. Folk som definerer seg selv som kristne, men som den jevne kirkegåer aldri ville definert på den måten. Folk som er muslimer, men som får de fleste muslimer til å føle seg uvel på deres vegne. Og så videre. Statistikk på denslags er kjempevanskelig! OG som det har blitt påpekt flere ganger: religionen har ikke nødvendigvis noe som helst å gjøre med grunnen til at de utfører terrorhandlinger. Akkurat. Separatistene er rett og slett en gruppe man ikke kan bli klok på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #105 Del Skrevet 3. desember 2011 Problemet er at du verken retter opp eller beviser noe som helst! Hvorfor ikke? forklar vil gjerne høre din mening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bruteson Skrevet 3. desember 2011 #106 Del Skrevet 3. desember 2011 Hvis du syns jeg er hjernevasket er du like mye hjernevasket selv at ditt ateistiske syn. Hva vet du om mitt religiøse ståsted? For alt du vet kan jeg være Imamen din.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #107 Del Skrevet 3. desember 2011 Det er da ingen som er fanatiske her inne..? Nei, videoen ts åpnet med var IKKE fanatisk. Slå opp ordet du. Forresten, jeg gjør det for deg: fanatisk ~isk a2 (lat. fanaticus 'gudinnviet, gudinspirert; begeistret', av fanum 'hellig sted') som viser en ensidig og intolerant iver for en sak; som er oppglødd for en sak ikke vær så f-! / han er f- på det området / f-e tilhengere 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #108 Del Skrevet 3. desember 2011 Som om jeg skulle sagt det selv Jeg liker å diskutere med deg Aaleyah! Beklager at jeg gikk inni denne diskusjonen på en litt nedlatende måte Det gjorde du ikke jeg med det å ^.^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marregutt Skrevet 3. desember 2011 #109 Del Skrevet 3. desember 2011 Mange av de som kritiserer islam her inne som virker veldig trangsynte og enveiskjørte spør du meg. Noen gang stoppet opp og tenkt at kristendommen har vært like blodi og ekstrem tidligere i historien, og er det fortsatt i visse land (hint se nedover til afrika). Buddhismen er vel den eneste "fredelige" religionen på planeten, selvom den har noen fluer i kaffen den og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. desember 2011 #110 Del Skrevet 3. desember 2011 Mange av de som kritiserer islam her inne som virker veldig trangsynte og enveiskjørte spør du meg. Noen gang stoppet opp og tenkt at kristendommen har vært like blodi og ekstrem tidligere i historien, og er det fortsatt i visse land (hint se nedover til afrika). Buddhismen er vel den eneste "fredelige" religionen på planeten, selvom den har noen fluer i kaffen den og Ja, og da er det jo fantastisk flott at TS gjør seg selv til talskvinne for både muslimer og islam, og fremstår som en naiv og kunnskapsløs nyfrelst fanatiker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bruteson Skrevet 3. desember 2011 #111 Del Skrevet 3. desember 2011 Kan jeg spørre deg om hvor gammel du er Aaleyah? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bruteson Skrevet 3. desember 2011 #112 Del Skrevet 3. desember 2011 Ut fra ditt profilbildet velger jeg å tro at du er under 18 Jeg ønsker å vite hvor gammel TS er, da jeg ikke vil sitte å diskutere Islam med henne om det skulle vise seg at det var en 12åring, av hensyn til henne. Alderen min må du derimot gjerne spekulere i, jeg kan sålangt fortelle deg at du tar feil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. desember 2011 #113 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg synes du virker ganske naiv og kunnskapløs, for ikke å nevne lite reflektert. Og jeg er ateist. Og begrunnelsen min er at du har vært nedlatende hele diskusjon med spesielt trykk på at hun er på vei til å bli muslim. Tipper du er en av disse triste sjelene som sitter og kommenterer på nettaviser og Hei, smarten, min bedre halvdel er muslim! Hvorfor i all verden skulle jeg ha problemer med at TS er på vei til å bli muslim? Jeg er en av de som har tilbragt timesvis på dette forumet med å forsvare både islam og muslimer. Så det var en fin hypotese, men prøv igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marregutt Skrevet 3. desember 2011 #114 Del Skrevet 3. desember 2011 Hei, smarten, min bedre halvdel er muslim! Hvorfor i all verden skulle jeg ha problemer med at TS er på vei til å bli muslim? Jeg er en av de som har tilbragt timesvis på dette forumet med å forsvare både islam og muslimer. Så det var en fin hypotese, men prøv igjen. DEt var ingen hypotese, det var min oppfatning. Om den er feil, så beklager jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #115 Del Skrevet 3. desember 2011 Hei, smarten, min bedre halvdel er muslim! Hvorfor i all verden skulle jeg ha problemer med at TS er på vei til å bli muslim? Jeg er en av de som har tilbragt timesvis på dette forumet med å forsvare både islam og muslimer. Så det var en fin hypotese, men prøv igjen. Så hva er det du har imot meg da? Ingen grunn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 4. desember 2011 #116 Del Skrevet 4. desember 2011 Jo, det gjør hun støtt og stadig, ved å legge seg på linjen "sånn er det, alle som mener noe annet tar feil". Hva er forresten sammenhengen mellom historie, politikk og å akseptere andres meninger? Han aksepterer forøvrig andres meninger, men er ikke så glad i meninger som kaster bensin på det samme bålet som brenner ham titt og ofte. De fleste mener sitt syn er riktig, og du mener ditt syn er riktig. Hva er galt med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 4. desember 2011 #117 Del Skrevet 4. desember 2011 Han dømma meg først. Det er forskjell på å dømme deg og å mene at du kommer med pisspreik. Sistnevnte er nemlig konstantering av fakta. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marregutt Skrevet 4. desember 2011 #118 Del Skrevet 4. desember 2011 Jo, det gjør hun støtt og stadig, ved å legge seg på linjen "sånn er det, alle som mener noe annet tar feil". Hva er forresten sammenhengen mellom historie, politikk og å akseptere andres meninger? Han aksepterer forøvrig andres meninger, men er ikke så glad i meninger som kaster bensin på det samme bålet som brenner ham titt og ofte. Meningene hennes kaster jo ikke bensin på bålet!! Hun lufter ut sin oppfatning av Islam! Det er dere som forhåndsdømmer henne. Jeg synes TS fører en flott og interessant diskusjon selvom jeg ikke er enig med henne på alle punkter, og jeg er temmelig sikker på at jeg er tyngre utdannet enn dere om det er utdannelse det skal gå på. Historie og politikk er jo bare et evig sammensurium av forskjellige meninger! Balansert politikk er kun i balanse på grunn av motstridende meninger, og faget historie er i en evig og interessant debatt på grunn av forskjellige meninger og forståelser. Såpass burde da denne politiske historikeren av en mann du har ha lært? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marregutt Skrevet 4. desember 2011 #119 Del Skrevet 4. desember 2011 Det er forskjell på å dømme deg og å mene at du kommer med pisspreik. Sistnevnte er nemlig konstantering av fakta. Sistnevnte er ikke fakta, men et resultat av ikke å gidde å ta del i en diskusjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 4. desember 2011 #120 Del Skrevet 4. desember 2011 De fleste mener sitt syn er riktig, og du mener ditt syn er riktig. Hva er galt med det? Det heter evne til nyansering, refleksjon og å se en sak fra flere vinkler. Du stryker på alle tre. Og du fremstår også som naiv når du argumenterer utifra "alle i moskeen min syntes det er sånn". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå