Gjest SummerJudith Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 (endret) Endret 29. november 2011 av Aaleyah
Gjest MorAase Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Skremmende, rett og slett skremmende. Tenk å undervurdere menneskers muligheter med det overtroiske våset der? 12
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Hva er så vakkert med en kokende pøl av lava samt gjentatte beskjeder om at vantro kommer til å bli kastet i helvete? Det var pene bilder der også, men jeg ville ikke kalle videoen som helhet "vakker" av den grunn. 3
andy capp Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Fikser ikke å se hele engang. Hva er det som får noen til å mene at de som ikke tror på det samme som dem er dømt til evig fortapelse. Hva er det som får dem til å tro at de er bedre enn andre bare fordi de tror på noe. Alle religioner hevder det samme. Om du ikke tror på vår gud er du fortapt... Ser gjentatte ganger eksempler på at vi som ikke tror er like, om ikke mer, etiske og moralske. Av en eller annen grunn er det mange som tror de kan gjøre hva som helst bare de finner den minste støtte for det i en eller annen religiøs skrift. Spar meg! 4
MadamePuff Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 det var ikke vakkert det var bare motbydelig 3
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #6 Skrevet 3. desember 2011 Skremmende, rett og slett skremmende. Tenk å undervurdere menneskers muligheter med det overtroiske våset der? hva var det som var skremmende? det er bare vakkert
Gjest MorAase Skrevet 3. desember 2011 #7 Skrevet 3. desember 2011 hva var det som var skremmende? det er bare vakkert Teksten for svarte! Teksten! Jeg blir fysisk uvell og redd samtidig. Er det mennesker i verden som oppriktig tror på og tar til seg slike ord? >Vær så snill å si at det ikke er sant, for jeg blir trist og lei meg på menneskehetens vegne i så fall. 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #8 Skrevet 3. desember 2011 hva var det som var skremmende? det er bare vakkert Ja en kokende pøl av lava samt langvarige beskrivelser av hva som skjer med vantro er bare vakkert! Om du hadde sett et forkullet lik av en vantro, ville du kalt det også vakkert? Spar meg. 2
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #9 Skrevet 3. desember 2011 Teksten for svarte! Teksten! Jeg blir fysisk uvell og redd samtidig. Er det mennesker i verden som oppriktig tror på og tar til seg slike ord? >Vær så snill å si at det ikke er sant, for jeg blir trist og lei meg på menneskehetens vegne i så fall. Redd for hva? å havne i helvete? hvis du er redd for det tror du på det.
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #10 Skrevet 3. desember 2011 Ja en kokende pøl av lava samt langvarige beskrivelser av hva som skjer med vantro er bare vakkert! Om du hadde sett et forkullet lik av en vantro, ville du kalt det også vakkert? Spar meg. ikke lyv. Videoen er også om skapelsen, ikke bare helvete
Gjest Marregutt Skrevet 3. desember 2011 #11 Skrevet 3. desember 2011 Haha, religion får meg til å le. Ikke bare Islam, men alle andre religioner. (Buddhismen ser jeg dog noen "nyttige", eller fine trekk ved). Alle som er religiøse er bare trangsynte og patetiske som fornekter realiteten og ikke tåler tanken om at vi bare er en liten fis i et stort univers. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #12 Skrevet 3. desember 2011 ikke lyv. Videoen er også om skapelsen, ikke bare helvete Jeg lyver ikke, det er kokende lava der samt beskrivelser av det som skjer med vantro. Det er andre ting der også, men det legitimerer da for pokker ikke helveteslavaen. Du skjønner, om du blander 50% vann og 50% blekk vil den resulterende væsken FORTSATT være svart som bare helvete. Samme prinsippet som videoen din. 1
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #13 Skrevet 3. desember 2011 Haha, religion får meg til å le. Ikke bare Islam, men alle andre religioner. (Buddhismen ser jeg dog noen "nyttige", eller fine trekk ved). Alle som er religiøse er bare trangsynte og patetiske som fornekter realiteten og ikke tåler tanken om at vi bare er en liten fis i et stort univers. du vet vel at flesteparten i verden er religiøse? bare en liten del er ateister eller som ikke tror på noe, de fleste tror på noe selvom det kanskje ikke er Gud 1
Gjest MorAase Skrevet 3. desember 2011 #14 Skrevet 3. desember 2011 ikke lyv. Videoen er også om skapelsen, ikke bare helvete Som begge deler er blank løgn totalt blottet for vitenskapelige vinklinger. 2
Gjest Marregutt Skrevet 3. desember 2011 #15 Skrevet 3. desember 2011 du vet vel at flesteparten i verden er religiøse? bare en liten del er ateister eller som ikke tror på noe, de fleste tror på noe selvom det kanskje ikke er Gud JA jeg vet det. Og jeg tror de fleste i verden er religiøse på grunn av all fattigdommen som fører til mangel på utdannelse og mye analfabetisme. Dersom folk hadde kunnet lese og skrive og tenke litt utenom sitt egets samfunn sosiale grenser, så ville nok enda flere vært ateister. Jeg ser ikke ned på religiøse. Men jeg synes de er morsomme. 6
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #16 Skrevet 3. desember 2011 Som begge deler er blank løgn totalt blottet for vitenskapelige vinklinger. http://www.koranen.no/artikkel.php?id=633
Gjest MorAase Skrevet 3. desember 2011 #17 Skrevet 3. desember 2011 Redd for hva? å havne i helvete? hvis du er redd for det tror du på det. Nei, jeg finnes ikke redd for å havne i helvete. Ene og alene fordi den dagen vi dør så er det slutt. Der og da. Jeg blir redd fordi mennesker tror på tøys, vås, sludder og blank løgn! Løgner som spiller på frykt! Det er så nedrig, skammelig og forkastelig at jeg blir kvalm. Måtte abrahams religioner bekjempes med alle lovlige og fredelig emiddler. Kunnskap er veien til å frelse verden fra denne skammens overtro. 6
Gjest SummerJudith Skrevet 3. desember 2011 #18 Skrevet 3. desember 2011 (endret) JA jeg vet det. Og jeg tror de fleste i verden er religiøse på grunn av all fattigdommen som fører til mangel på utdannelse og mye analfabetisme. Dersom folk hadde kunnet lese og skrive og tenke litt utenom sitt egets samfunn sosiale grenser, så ville nok enda flere vært ateister. Jeg ser ikke ned på religiøse. Men jeg synes de er morsomme. du vet vel at 50 prosent av norges befolkning tror på en form av gud? selvom de ikke tilhører en spesiel religion? og i norge sjenerelt er folk bra utdannet Endret 3. desember 2011 av Aaleyah
Gjest MorAase Skrevet 3. desember 2011 #19 Skrevet 3. desember 2011 http://www.koranen.no/artikkel.php?id=633 Den skapelse, eller rene evolusjon, som vi kan observere, vil ikke vare evig. Den har sin fastsatte tid (46,3). Vås... Og nei, det er ingen "gud" som står bak. Alt er kjemi og fysikk og intet mere, intet mindre. Nærmeste du kommer gud er kunnskap. Kunnskap mennesker må skaffe seg for å utvikle seg. Alt ligger i mennesker, og bare mennesker, sine hender.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #20 Skrevet 3. desember 2011 TS er du overasket over at folk reagerer på at det finnes en religion som diskrimerer mot de som ikke tror på det samme som de? Sier ikke at folk diskriminerer sånn generent, men det der er jo holdningen "pain to the infidels" som gjør at folk sier ting som alle muslimer er ikke terrorister som angriper den vestlige verden, men "alle" terrorister er muslimer. Den videoen hadde vært vakrere hadde det ikke vært for betydnigen av det som synges. Folk reagerer på at folk tror det der, fordi vi vet at det er virkelighetsfjernt. Og blir sjokkert over at noen kan tro på sånne ting. Det er så langt fra verdiene vi oppdras med i typisk norsk kristen kultur. "Du skal elske din neste som deg selv". Her er det "De havner i helvete, og sånn er det". Jeg har gode venner som er muslimer, men jeg syns det er aspekter som er ganske hårreisende hvis man skal tolke det bokstavelig. Bibelen er ikke direkte ren den heller, men hvor ofte snakker man om de delene av bibelen som ikke dreier seg om guds kjerlighet til mennesker ? Til ALLE mennesker. Nevner det for å få fram kontrasten. Det du kaller "vakkert" har mye negativ tekst, og jeg har vanskelig for å se hva som er "vakkert" med det. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå