Gå til innhold

Feber, utslett og ingen matlyst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen min på 6 mnd har spist svært lite i dag, og har litt feber. Han har også et utslett på kinnene og virker å klø i munnen (biter på alt og sikler mye). Kan det være tenner på vei, eller er det kanskje bare en forkjølelse? Noe å bekymre seg for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt om utslett som et symptom på hverken tannfrembrudd eller forkjølelse. Dessuten sies det at barna ikke får feber når tennene kommer, men tennene kommer når de har feber av en annen grunn fordi tannkjøttet da er mykere.

Jeg ville:

- Fulgt med utslettet - med tanke på hjernehinnebetennelse

- Målt feber jevnlig - gi Paracet ved feber over 39,5 C og uansett kontakte lege om feberen varer mer enn 3 dager

- Passet på at barnet ikke blir dehydrert - sjekk at bleiene er våte og ikke for gule

- Kontaktet lege om almenntilstanden blir svært endret

Og er du i tvil, kontakt lege allikevel. Alltid bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Lykke til og god bedring til babyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Han virker ikke spesielt syk, og det er veldig lite feber det er snakk om (det var 38, men den er gått ned nå). Utslettet er heller ikke særlig hissig... Leste et sted at det kunne komme utslett når tennene var på veg, men finner det ikke igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At barn spiser lite når de er i dårlig form er helt naturlig, sånn er jo vi voksne også.

Og man trenger ikke å gi paracet selv om feberen er 39-40, men da kan du vurdere det hvis barnet er veldig plaget. (skriker veldig, ikke bare trøtt, for det er naturlig når man er syk)

Og dette er nok en av mange forkjølelser eller udefinerbare sykdommer barnet ditt vil ha de neste par årene; bare å glede seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...