Hoppetaujenta Skrevet 29. november 2011 #1 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg var på Ica og skulle ha pepperkaker i sånn blank boks, men det hadde de ikke. Så tenkte jeg at det kunne ha smakt med boller med rosiner og gikk for å finne meg en pose av det, men så fanget blikket mitt opp et nytt fenomen, nemlig: http://www.bakers.no/ Halvveis nede på siden der finner du "pepperkakeboller"! Noen som har smakt dem? Jeg kjøpte nemlig en pose og klarte uten problemer å komme til bunns i dem ganske fort. Prøvde med både smør, brunost og syltetøy på (ikke samtidig). Godt smakte det faktisk, men jeg foretrekker nok å spise dem hver for seg om jeg kan det. Pepperkaker er pepperkaker. Boller er boller, og slik skal jeg fortsette å ha det i min lille bakste-verden. I nøden spiser fanden fluer. Jeg kan klare meg greit med Pepperkakeboller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bifrost Skrevet 29. november 2011 #2 Del Skrevet 29. november 2011 Hm... høres litt spesielt ut, aldri hørt om før. Kanskje jeg skal prøve å smake en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 29. november 2011 #3 Del Skrevet 29. november 2011 Har laget boller som smaker av pepperkaker i flere år. Godt om vinteren 12 stykker 500 g hvetemel 75 g sukker 1 ts salt 10 stk finmalte nellikspiker (eller tilsvarende i pulver, prøv med 0.5-1 ts) 0.5 ts allehånde (eller 15 stk finmalte) 0.5 revet muskatnøtt 0.5 ts kanel 0.5 ts kardemomme 100 g smør 3 dl melk (skummet går bra) 25 g fersk gjær 125 g rosiner, gjerne lyse 1 lettpisket egg til pensling finhakkete hasselnøtter eller mandler som pynt Lages som vanlige boller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 30. november 2011 #4 Del Skrevet 30. november 2011 :-o 15 stk finmalte allehånde er laaangt meir enn 0,5 ts malt! Kan det vere rett? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 30. november 2011 #5 Del Skrevet 30. november 2011 Du har rett i det! Jeg har vel alltid brukt pulver, så kan hende jeg har skrevet av feil. Tanken min har vært å knuse/male når jeg har anledning og først da vet jeg mengden. Jeg tror jeg ikke har gjort det enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HuskyPusky Skrevet 1. desember 2011 #6 Del Skrevet 1. desember 2011 Spennende med pepperkakeboller... finnes det ikke pepperkakedots også nå? (eller har jeg drømt om de?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 1. desember 2011 #7 Del Skrevet 1. desember 2011 finnes det ikke pepperkakedots også nå? (eller har jeg drømt om de?) Jeg spiste pepperkakedots i går! Digg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 1. desember 2011 #8 Del Skrevet 1. desember 2011 Spennende med pepperkakeboller... finnes det ikke pepperkakedots også nå? (eller har jeg drømt om de?) Med sjokoladefyll! Supergode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå