Gjest Slanker'n Skrevet 15. desember 2003 #1 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg bruker nå str 48 i klær og vil ned i 40 før jeg gir meg med slankingen , hvor lang tid bør jeg rekne med at det tar? Har ikke realistiske muligheter til å få trent noe særlig nå på vinteren (tar litt sit-ups ol, men å gå tur i 20 minus og storm blir neppe aktuelt), så det blir for det meste kostomlegging som blir aktuelt nå. Er et realistisk mål str 40 i mars/april? Går på ca 1700 kalorier daglig (i hovedsak ris, grønnsaker, nøtter, havregryn, litt jus), er det for mye/lite over en 10 ukers periode? Kostholdet er godt sammensatt vitamin/mineralmessig sett, og jeg er påpaselig med å få i meg nok fett og proteiner, det er kun kaloriinnholdet jeg er noe usikker på om er for lavt/høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 15. desember 2003 #2 Del Skrevet 15. desember 2003 Heisan! Gode forsetter du har der......... og DU - det er vel ikke 20 minusgrader og storm hver dag :klø: Kjøp deg brodder og staver - og så tar du deg en tur ut :blunke: Når det gjelder "kuren" din - så synes jeg du skal ta kontakt med legen din. Få litt hjelp og råd av h*n. Litt proff hjelp er ikke å forakte........... dere kan kanskje sette opp en plan i fellesskap. Det er viktig under en slankekur å få i seg næring og vitaminer! Ønsker deg lykke til! 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 15. desember 2003 #3 Del Skrevet 15. desember 2003 "litt sit-ups og sånn" hver dag er også bra, men det trengs nok mer krutt til. Det er høye mål du har satt, og det er bra. Men du må nok tåle litt grisevær og en times tur hver dag også. Du kan - om du fryser veldig - investere i en trimsykkel som kan stå foran tv-en. Da får du trimmet og sett tv og du tenker ikke over det engang. Skal se det kan virkelig hjelpe deg. Men hverdagsmosjon og et veltilpasset kosthold og en fullstendig omlegging av livsstil, er nødvendig. Ingen dum idé fra Usikker å ta kontakt med legen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2003 #4 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg mener det kanskje ikke er lurt å satse på å minke så mange str på så kort tid, det må jo være ganske mange kilo du har tenkt å bli kvitt. Jeg tror det er bedre å gå ned i vekt sakte, hvis ikke er det lett å gå opp igjen. Noen turer i uka må jo være mulig å få til selv om det er vinter, det er bare å kle seg godt. I tillegg kan du jo trene styrke hjemme, ikke bare situps, men også beinmuskler, rygg, bryst og armer. Jo mer muskler du får, dess høyere forbrenning får du. Ergometersykkel eller stepmaskin etc foran tv er en veldig god i ide! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diddl Skrevet 15. desember 2003 #5 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg tror du må "trene" i tillegg til å legge om kosten din. I fjor hadde jeg å gå ned i vekt som nyttårsforsett- og gikk ned 16kg fra januar til april. Dette klarte jeg ved å spise sunt,drikke mye vann, ikke spise etter kl.20, og å gå tur nesten hver dag. Gikk ca 1 time, raskt. Når det ikke var vær til dette syklet jeg en halv-time på ergometersykkelen min. Det gikk helt greit å GÅ NED i vekt- men å holde seg der var mye værre. Jeg klarte ikke å holde fokus- hverken med maten eller treninga- så nå er jeg tyngre enn jeg var før jeg begyndte å slanke meg. Tenkte jeg skulle begynne på nytt 1januar- det er en fin dag å begynne på- nytt år og nye sjanser. det blir på en helt annen måte nå , siden jeg er gravid- men å gå faste turer og være i aktivitet hjelper utrolig mye! Jeg har også planer om å legge om kosten helt- å spise slik som jeg kan gjøre resten av livet. Det var det jeg gjorde når jeg slanka meg også- men så flyttet jeg sammen med en veninne, det ble mye festing, mye spising sent, og mye junk-food- og da sier det seg selv- det går ikke.. Det å gå på vekta- evt ta frem målebåndet å se at man har krympet- det er en herlig følelse! Stå på- ikke sett deg for høye mål- og husk- om du skeier ut en dag så har du IKKE ødlagt alt. Man skal unne seg litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehu Skrevet 15. desember 2003 #6 Del Skrevet 15. desember 2003 Ned 4 størrelser på 3-4 mnd ??? Det hørtes mye ut. Er det mange kilo det er snakk om vil du ha større sjanse for å bli kvitt dem for alltid om du tar det over tid, f.eks 1 år. Problemet er sjelden det å gå ned i vekt, problemet er å holde vekten etterpå. Om 1700 cal pr. dag er lite eller mye for deg avhenger jo av din egen forbrenning. Spiser du mindre enn kroppen forbrenner vil du jo gå ned etterhvert. Du har ikke mulighet til et Grete Rhode-kurs eller lignende ,da? Du kan også låne bøker på biblioteket om kosthold,slanking,kokebøker med slanke-mat etc. Sjekk ut hva ditt bibliotek har. Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå