Gå til innhold

urinveisinfeksjoner hos treåring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tre år gammelt barn som i ettermiddag gir veldig uttrykk for at det er vondt å tisse. Jeg så også at det kom litt rødt ut som sikkert er blod. Ikke feber og almenntilstanden er god. Jeg har aldri hatt dette selv og er litt usikker på om det må behandles med en gang? Eller kan jeg vente med legetime til i morgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være ekstremt smertefult, og i så tilfelle ville jeg egentlig ikke ventet til i morgen, for det er sjelden det blir bedre før man får medisin.. Det du kan gjøre i dag, dersom du ikke kommer deg på legevakten er å gi barnet tranebær, enten i form av te eller saft. Du kan også skaffe noe som renser urinveiene fra helsekost, men det er kanskje litt seint å gjøre det nå. Det er vanskelig å si hvor vondt det gjør for akkurat ditt barn, men selv har jeg opplevd smerter som kan sammenlignes med å ha en kniv eller lignende i urinrørert til enhver tid. Det kan altså gjøre vondt hele tiden, ikke bare når man tisser. I tillegg kan det kjennes ut som om man må tisse hele tiden, selv om det er tomt. Dette kan resultere i en veldig slitsom natt for både barnet og dere foreldrene.. God bedring!

Skrevet

Jeg har en tre år gammelt barn som i ettermiddag gir veldig uttrykk for at det er vondt å tisse. Jeg så også at det kom litt rødt ut som sikkert er blod. Ikke feber og almenntilstanden er god. Jeg har aldri hatt dette selv og er litt usikker på om det må behandles med en gang? Eller kan jeg vente med legetime til i morgen?

behandle med EN GANG!! har selv vert mye plaget med dette og det blir ikke bedre uten pencelinkur eller atibiotica. ta urinprøve med på legevakten med en gang

• Liker 1
Skrevet

Legevakta i kveld, urinprøve hvis mulig - start antibiotika

Skrevet

For å ta urinprøve av sånne små så får du kjøpt en slags pose som klistres på rundt urinveiene. Ingen vits i å behandle noe uten urinprøve.

Du skriver ingenting om kjønn. Jeg har selv en gutt som fikk svie ved vannlatning pga for stram forhud. Det var da umulig å rengjøre ordentlig og det ble en infeksjon. Dette ble behandlet med salve samt en operasjon noen måneder etterpå.

Skrevet

For å ta urinprøve av sånne små så får du kjøpt en slags pose som klistres på rundt urinveiene. Ingen vits i å behandle noe uten urinprøve.

Du skriver ingenting om kjønn. Jeg har selv en gutt som fikk svie ved vannlatning pga for stram forhud. Det var da umulig å rengjøre ordentlig og det ble en infeksjon. Dette ble behandlet med salve samt en operasjon noen måneder etterpå.

Et barn på 3 år trenger ikke å bruke pose rundt urinveiene for å samle opp til urinprøve. Det kan tisse på ei rengjort potte, eller sitte på do og tisse mens mor eller far sikter inn med urinprøveglasset.

Men, ja, ta urinprøve og oppsøk lege. Dette høres ut som en klassisk UVI. Utrolig smertefullt, og krever behandling.

Skrevet

Og masse drikke inntil dere kommer til legen. Hvis dette blir noe som skjer ofte må dere forebygge, det finner du info om på nett. Man kan også behandle med akupunktur hvis dette skjer ofte, det reddet meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...