AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Jeg har fått en sms med melding om at det er kommet en pakke til meg som har ankommet postkontoret. Jeg vet at det vanligvis er 14 dager som er fristen for å hente en pakke på postkontoret før den sendes i retur, gjelder dette også når man får sms (14 dager ifra den dato man får sms`en?). Lurte også på om enkelte postkontor innimellom sender pakkene i retur før det har gått 14 dager? Grunnen til at jeg lurer på det er at jeg ikke har anledning til å hente pakken før 12 dager etter den har annkommet postkontoret og dermed er jeg redd for at det skal være en mulighet for at den blir sendt i retur før jeg får hentet den. Er usikker på om jeg faktisk kan være sikker på at den ikke sendes i retur før eksakt 14 dager etter å ha mottat melding om at pakken er ankommet postkontoret.
Mayah Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Kan du ikke ringe postkontoret eller det stedet du skal hente pakken? Hvis du vet eksakt hvilken dato du kan hente pakka, men er usikker på om det er akkurat samtidig med returdatoen, så kan de vel helt sikkert holde igjen pakka.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Du vil få 2. varsel på sms etter noen dager, og da skal returdato stå der.
solkrem Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Om du er usikker, så er det bare å ringe og høre. Som trinity89 sier, så er de helt sikkert behjelpelige med å holde av pakken til den datoen du kan hente Om du sporer opp pakken på posten.no, så ser du hvilken dato pakken ankom postkontoret. Det er denne datoen som teller. Menneskelige feil kan jo skje, og pakken kan bli sendt i retur før 14 dager har gått, men regelen sier i alle fall at det skal gå 14 dager før de sender den i retur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå