'Lilly' Skrevet 19. mai 2002 #1 Skrevet 19. mai 2002 Hei! Håper på å få til et stilfullt bord med maritim stil. (Med ting jeg finner i fjæra, lys, blomster o.l )Når jeg tenker etter på alt jeg skal ha, begynner jeg å bekymre meg over at det kanskje kan bli litt dyrt... Hvor mye ca. har dere brukt/skal dere bruke til bordpynting???
waco Skrevet 19. mai 2002 #2 Skrevet 19. mai 2002 Du glemte å nevne hvor stort bord det er, hvor mange gjester og hvor mange som skal hjelpe til å dekke på. Det er noe besynderlig jeg har lagt merke til angående jenter. Det dere kaller seriøse tråder er laaaaaaangt unna hva jeg ser på som i nærheten av normalitet. For å være ærlig, minner dette mest om galskap.
'Lilly' Skrevet 19. mai 2002 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2002 Hva i alle dager er det du mener?? Jeg bare lurte på hvor mye andre bruker på å pynte bordene..... Da trenger ingen vite hvor mange bord o.l jeg har, vel.... Det blir opp til meg å sammenligne. Det var vel ikke noe å bli så forbanna over. Du trenger jo ikke å svare hvis ikke du vil, eller hva??? Så ikke helt hvordan mitt innlegg var useriøst - svaret ditt, derimot.....
waco Skrevet 19. mai 2002 #4 Skrevet 19. mai 2002 Hei allesammen jeg lurer på hvor lang tid jeg vil bruke på å pynte juletreet neste jul.... Hallo!!!
Tusenfryd Skrevet 19. mai 2002 #5 Skrevet 19. mai 2002 Waco - la de som vil få diskutere bryllup, få diskutere bryllup. De som ikke er interessert i bryllup, har nok av andre tråder å være i. Ok? Tusenfryd - moderatorvikar for HMSP
'Lilly' Skrevet 19. mai 2002 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2002 Er det noe verre å spørre hvor mye ANDRE budjetterer til bordpynt, enn å spørre hvor mye andre bruker på kjole, bryllupsreise o.l. Her er det du som driter deg ut!!! Velger å tro at du er her inne kun for å ødelegge. Vær så snill å la andre få slippe til... Herre Gud!
brud080602 Skrevet 19. mai 2002 #7 Skrevet 19. mai 2002 To av mine venninner som skal være med å servere er blomsterdekoratører.... De skal pynte kirken og bordpynt på lokalet. De regnet med at alt kom på mellom 1000 og 2000 kroner.12
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2002 #8 Skrevet 19. mai 2002 Der vi skal holde vårt bryllup er blomsterdekorasjonene med i prisen. Har sett dekorasjonene og de er enkle og flotte. Hvorfor bruke mye penger på bordpynting, når en kan gjøre det enkelt, billig og stilfullt?
Frøya*0803 Skrevet 19. mai 2002 #9 Skrevet 19. mai 2002 Hei, Julibrud Vi skal også pynte i maritim stil. Jeg har ikke regnet på kostnadene, men jeg tror ikke det skal bli så ille. Allerede nå har vi begynt å "høste" i fjæra. Der finner vi skjell, stener, rakved og sand. I tillegg skal vi pynte med litt gammelt garn og kavler, men det får vi fra hans foreldre (fra et gammelt naust). Så langt er det gratis. Vi skal ha endel telys, og noen selvstøpte kubbelys. Det kan ikke bli den helt store utgiftsposten. Jeg tror ikke vi kjøper blomsteroppsatser. Hvis vi skal ha blomster på bordene blir det nok markblomster. Når vi gjør det på denne måten er det bare lysene som koster penger.12
scorpion73 Skrevet 19. mai 2002 #10 Skrevet 19. mai 2002 Hei........... Vi skal pynte bordene i fargene hvitt og sølv og gull. Trodde i begynnelsen at det ikke skulle bli så dyrt, men det er snart ett år siden jeg begynte å kjøpe ting til det, så det har blitt dyrt nok fant jeg ut av. Speil fliser 20kr x 10 Kubbe lys 29kr x 40 Lange gull lys 20 x 8kr Gull og sølvhjerter 4 poser a 30 kr Sølv hjerterammer 20 x 15 kr Hvitvinsglass til bordkort med laaaaange sløyfebånd ca 500 Blomster bestilt ca 800 Tror dette dekker det meste, men som sagt hadde jeg vist hvor mye det var snakk om når jeg begynte for et år siden tror jeg at jeg hadde funnet noe enklere, for å ikke snakke om billigere. Dessuten vil jeg bare si at jeg ikke syns det var et dumt spm, spør om det du vil, og hvis folk ikke takler slike spm så får de heller la vær å svare på de.12
Anki1971 Skrevet 19. mai 2002 #11 Skrevet 19. mai 2002 Hmm.. Bordkort kom på rundt 250 kr. Leie av duker kommer vel på rundt 600 takket være at broren min tar det med fra jobben sin Blomsterdekorasjoner ca 800. Lysestaker 120 kr Gullfargede stearinlys... rundt 250 Telysestaker rundt 120 kr. Telys 30 kr. Hmm..tror det var det 12
Anitra Skrevet 20. mai 2002 #12 Skrevet 20. mai 2002 Hei Vi har ikke så stort budsjett generellt,så jeg skal fikse og ordne selv.Har kjøpt 4 pk servietter til 20 kr pakka,skal lage bordkort i fimo-leire som matcher,skal pynte generellt med gress,sitroner,lime og prestekrager. Små lys i limegrønnt med lysestaker kom vel på 100 kr totalt Våre farger er limegrønn,sitrongul og creme. Anitra
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2002 #13 Skrevet 20. mai 2002 Tenkte bare å gi et lite tips angående bordkort til dere som øndker en maritim stil: Vi hadde blåskjell som vi lakkerte og skrev navn på.Kjøpte lakk på hobbybutikk, samt penner man kan bruke til å skrive på kortene. Vi skrev navnene på innsiden av skjellene og limte en liten stein på baksiden slik at de kunne stå ved siden av tallerknene. Det ble faktisk ganske pent. Hadde mørkeblå servietter og lys i tillegg. Litt arbeid er det jo med slike bordkort, men så er det også mer originalt enn vanlige kjøpte kort.
Augustbrud02 Skrevet 20. mai 2002 #14 Skrevet 20. mai 2002 Jeg tror faktisk ikke bordet vårt kommer på så mye til sammen jeg. Bordkort: 50 kroner Sanghefter: 100 kroner Lys (telys i glass med sløyfebånd): 100 kroner Blomster: 600 kroner Synes ikke det er så ille jeg...12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå