Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar 2. og 3. året som privatist, til den tiden som var forventet(er altså 17, 18 til neste år). Tar 2. nå, og 3. til neste år. 1. tok jeg på vanlig vgs. Vil dette kalles førstegangsvitnemål, eller blir det sånn annet(husker ikke navnet:P) i og med at det tas på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope. Alle fag tatt som privatist, regnes som primær og ikke førstegangsvitnemål. Jeg tok hele 3.klasse som privatist, til normert tid, men fikk ikke førstegangsvitnemål, selv om jeg ikke hadde hatt fagene før...

Skrevet

Nope. Alle fag tatt som privatist, regnes som primær og ikke førstegangsvitnemål. Jeg tok hele 3.klasse som privatist, til normert tid, men fikk ikke førstegangsvitnemål, selv om jeg ikke hadde hatt fagene før...

Ingen fag regnes som primær eller førstegangsvitnemål. Fag som er tatt som privatist kan bli ført på førstegangsvitnemål, såfremt de er tatt innen de 3 årene som regnes som normert tid.

Sålenge du fullfører innen normert tid, skal du ha førstegangsvitnemål, uansett om du har tatt fagene som privatist eller om du har tatt dem på skole.

Min sønn tok vgs som privatist og fikk førstegangsvitnemål.

Skrevet

Ingen fag regnes som primær eller førstegangsvitnemål. Fag som er tatt som privatist kan bli ført på førstegangsvitnemål, såfremt de er tatt innen de 3 årene som regnes som normert tid.

Sålenge du fullfører innen normert tid, skal du ha førstegangsvitnemål, uansett om du har tatt fagene som privatist eller om du har tatt dem på skole.

Min sønn tok vgs som privatist og fikk førstegangsvitnemål.

Jeg gjorde det samme i fjor, pratet med eksamenskontor, samordna opptak og skolen min, og fikk beskjed om at jeg ikke fikk førstegangsvitnemål.... Hvordan fikk han det til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...