Gå til innhold

kjole til begravelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

har aldri vært i en begravelse før(heldigvis)....(er 24år)

er det normalt med at alt skal være sort fra topp til tå? har hørt at det skal være sort kjole?isåfall i knelengde er greit? vil jo vise respekt for avdøde,så skal være pent og dekkende.

og pleier man å gå med blomster eller penger? isaåfall hvor mye penger? eller hvilken farge skal blomsten være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt trenger ikke være sort, men det går gjerne i mørke farger. Knelengde, tildekte skuldre, og naturligvis ingen voldsom utrigning.. Om familien ønsker blomster, eller heller en donasjon til et eller annet veldedig formål pleier ofte å stå i dødsannonsen. Om du kjøper blomster ville jeg nok bare spurt i blomsterbutikken om hva som er vanlig.

Skrevet

Det er ikke like "strengt" nå som før, man trenger ikke gå i helsvart. Mørkeblå, grå eller andre mørke/nøytrale farger er også greit, men kjører du svart er du helt safe. Det er viktig som du sier, at det skal være pent og dekkende, så knelengde på kjolen høres bra ut. Du bør også unngå dype utrigninger eller skyhøye hæler.

Gjest Surrehodet
Skrevet

Hva skal du med penger på en begravelse?

Kort forklaring på hva de forskjellige fargene skal symbolisere:

http://www.proflowers.com/flowerguide/rosemeanings/

Jeg har ikke så mye peiling på kjoler, dessverre. Jeg vet bare at det skal være svart i begravelser.

Det skjer gjerne i begravelser at man har anledning til å donere til en sak avdøde støttet. (evt. fond til barna)

Det står gjerne i dødsannonsen at det er anledning til å gi til xxxxxx samt kontonr. Samtidig som der er en donasjonskurv ved utgangen i kirken.

Ang. klær. Om du har en sort kjole som er litt utringet, syntes jeg at anstendighet er viktigere en farger, så lenge fargene ikke er for prangende.

Skrevet

ts

neieni,,,jeg skal jo vise respekt for avdøde,så det skal ikke være utringet,heller skal ha en jakke og en skjerf over. og en sort skjørt og sorte strømper og støvletter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...